Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم استورمز خواننده آمریکایی دارای رکورد در کتاب رکوردهای گینس برای عمیق ترین سطح بشر و همچنین گسترده ترین دامنه آوازی است. تیم استورمز همیشه صدای بسیار عمیقی داشته و به او اجازه می‌دهد تا آهنگ‌هایی کمتر از فرکانسی را که گوش انسان می‌تواند تشخیص دهد، بخواند و تجهیزات ویژه‌ای که برای آزمایش صدای عمیق وی استفاده می‌شود، تایید می‌کند که او واقعا می‌تواند به فرکانس‌های نامفهوم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استورز گفت: من این صداها را از نظر صدایی که تارهای صوتی ایجاد می‌کنند، به نوعی در ذهنم می‌شنوم، اما تا آنجا که به فرکانس مربوط می‌شود، چیزی است که کمی احساس می‌کنم.

بیشتر بخوانید

استایل جدید آقای خواننده جنجال آفرید!

استورم پس از ملاقات با یک متخصص گوش و حلق و بینی، متوجه شد که او از دیگر خواننده‌ها خاص‌تر است. دکتر به او گفت که تارهای صوتی او دو برابر بیشتر از طول طبیعی است و حرکت عضلات اطراف تارهای صوتی بسیار بیشتر از حرکت طبیعی است. در سال ۲۰۱۲ استروز به عنوان خواننده‌ای دارای عمیق‌ترین صدای جهان، توسط کتاب رکوردهای گینس شناخته شد، زیرا به فرکانش‌های ۰/۱۸۹ هرتز رسیده بود. نکته جالب این است که صدا در طول سال‌های نوجوانی هرگز عمیق نمی‌شود، فقط با بالا رفتن سن عمیق تر می‌شود، بنابراین ممکن است در طول زمان رکوردش را بشکند.

جدا از شهرت و موفقیت در حرفه خوانندگی، توانایی او در رسیدن به صداهای فوق‌العاده کم باعث محبوبیت بسیار زیاد وی در صنعت صدا شده است، زیرا به گفته Audity Central استودیوهای هالیوود همیشه به دنبال صداهای فوق العاده کم برای اضافه کردن کمی درام به فیلم‌ها هستند.

در ادامه ویدئو مربوط به یکی از اجراهای این خواننده را مشاهده می‌کنید:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجایب جهان خواننده آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟

ایسنا/خراسان رضوی هر افزایش در تولید پلاستیک منجر به افزایش در آلودگی پلاستیک می‌شود و نقش برخی شرکت‌ها در این مورد پررنگ‌تر است.

آلودگی پلاستیک به یکی از بارزترین مسائل زیست‌محیطی تبدیل شده است، زیرا افزایش سریع تولید محصولات پلاستیکی یکبار مصرف، توانایی جهان برای مقابله با آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. نتایج تحقیقات اخیر ارتباط شگفت‌انگیزی بین تولید پلاستیک و آلودگی را نشان داده است، به‌طوری‌که هر یک درصد افزایش در تولید پلاستیک منجر به افزایش یک درصدی آلودگی محیط زیست می‌شود.

کوکاکولا و پپسی ازجمله مهمترین مشارکت‌کنندگان در تولید زباله‌های پلاستیکی هستند. نتایج تحقیق علمی تاریخی حقیقت تکان‌دهنده را فاش کرده است که برخی از شرکت‌های مهم در جهان از عوامل اصلی بحران جهانی زباله‌های پلاستیکی هستند. این تحقیق نیاز به اقدام فوری شرکت در کاهش پلاستیک و مدیریت زباله را آشکار می‌کند.

آلودگی پلاستیک تهدیدی جدی و فزاینده برای سلامت سیاره ماست و نه تنها زیبایی طبیعی مناطق ساحلی را خدشه‌دار می‌کند بلکه عملیات پاکسازی گسترده را نیز ضروری می‌کند. وقتی زباله‌های پلاستیکی کنترل نشود، می‌توانند مناظر ساحلی را به محیط‌های پر از زباله تبدیل کنند.

علاوه بر پیچیده شدن این موضوع، آلودگی پلاستیکی به شدت بر سیستم‌های آبی ما تأثیر می‌گذارد. رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و نهرها را مسدود می‌کند و مانع از حرکت آزاد آب و در نتیجه افزایش خطر سیل می‌شود. این مانع همچنین ناوبری را پیچیده می‌کند و باعث می‌شود آبراه‌ها برای حمل‌ونقل ایمن و کارآمد نباشند.

مهم‌تر از آن، تجمع پلاستیک‌ها در این آب‌ها، اکوسیستم‌های دریایی را خفه می‌کند، آبزیان را به دام می‌اندازد و می‌کشد و تعادل این زیستگاه‌ها را مختل می‌کند.

پیامدهای آلودگی پلاستیکی به عرضه موادغذایی ما نیز کشیده می‌شود. ذرات ریز پلاستیک که به‌عنوان میکروپلاستیک شناخته می‌شوند، به حیات دریایی نفوذ کرده و از طریق ماهی و موجودات آبزی وارد زنجیره غذایی می‌شوند. نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که میکروپلاستیک‌ها ممکن است از طریق خاک‌های آلوده و آب مورد استفاده در کشاورزی به محصولات کشاورزی راه پیدا کنند که مسیر مستقیم برای ورود پلاستیک به بدن انسان، با پیامدهای بالقوه سلامتی خواهد بود که هنوز به‌طور کامل شناخته نشده است.

یافته‌های این تحقیق حیرت‌انگیز بود و تمرکز آزاردهنده قدرت را در بحران زباله‌های پلاستیکی نشان می‌داد. تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های بزرگ مسئولیت بخش عظیمی از زباله‌های پلاستیکی جهان هستند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که ۵۶ شرکت جهانی، عمدتاً در بخش‌های غذا، نوشیدنی و تنباکو، مسئول بیش از نیمی از آلودگی‌های پلاستیکی مارک‌دار هستند. شرکت کوکاکولا با ۱۱ درصد آلودگی پلاستیکی با برندهای شناسایی شده پیشتاز است و پس از آن پپسی با پنج درصد قرار دارد. نستله، دنون و آلتریا نیز مسئولیت مهمی بر عهده دارند و هر کدام در این مورد دو تا سه درصد سهم دارند.

به‌طور شگفت‌انگیزی، تنها پنج شرکت تقریباً یک چهارم (۲۴ درصد) آلودگی پلاستیکی با مارک شناسایی شده در سطح جهان را تولید کردند. فقدان برچسب روی بسیاری از زباله‌های باقی مانده نشان می‌دهد که تأثیر واقعی این غول‌های شرکتی احتمالاً بزرگتر است.

نتایج تحقیق نشان داد که کاهش تولید پلاستیک راه‌حل اولیه برای مهار آلودگی پلاستیک است. مسئولیت در حال حاضر بر عهده شرکت‌های بزرگ است که روش‌های تولید و بسته‌بندی خود را به شدت اصلاح تا به‌طور موثر به این موضوع رسیدگی کنند و حذف تدریجی پلاستیک‌های یکبار مصرف باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

در حالی که افراد در کاهش پلاستیک نقش دارند، نتایج نشان می‌دهد که بدون تغییر سیستمیک شرکت، این بحران ادامه خواهد داشت. عوامل اصلی زباله‌های پلاستیکی در پس عادت سیری‌ناپذیر پلاستیک در جهان باید راه را به سوی آینده‌ای پاک‌تر هدایت کنند.

ماهیت فراگیر آلودگی پلاستیک در مکان‌های مختلف جغرافیایی و سیستم‌های مدیریت زباله نشان می‌دهد که کاهش تولید پلاستیک، به‌ویژه در بخش کالاهای مصرفی در حال حرکت، می‌تواند به‌طور چشمگیری آلودگی پلاستیکی جهانی را کاهش دهد. این تغییرات نه تنها برای بهبود شرایط فعلی، بلکه برای تضمین پایداری محیطی بلندمدت نیز حیاتی هستند.

به‌طور خلاصه، این مطالعه مهم ارتباط غیرقابل انکاری بین تولید پلاستیک و آلودگی را آشکار  و بخش کالاهای مصرفی در حال حرکت را به‌عنوان عامل اصلی این بحران جهانی معرفی کرده است.

نتایج در مجله Science Advances منتشر شده است.

منابع

education.nationalgeographic.org

earth.com

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • رئیس فیفا: لیگ MLS از تاثیر لیونل مسی بیشتر استفاده کند؛ آیا آمریکا بازیکنان بزرگی دارد؟
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • وزوز گوش نشانه کاهش شنوایی
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • مزه دورکاری در اقتصاد آمریکا
  • شرف دانشجویان آمریکایی از خادمان حرم‌های شریف بیشتر است
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک