Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@21:50:38 GMT

مثبت شدن تست کرونای کودک شیرخوار در این شهر!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۳۴۳۳

مثبت شدن تست کرونای کودک شیرخوار در این شهر!

جوان‌ترین سنی که PCR مثبت انجام شده است یک کودک شیرخوار یک ساله بوده که در بیمارستان شهدای ایذه بستری می باشد.

به گزارش برنا، دکتر امرالله اورکی رئیس بیمارستان شهدای شهرستان ایذه در خصوص وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹، گفت: با توجا به ۶ بار مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانها، دو بخش به عنوان بخش‌های بستری ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان در نظر گرفته ‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

که یک بخش ICU کووید- ۱۹ است و بخش دیگر ویژه بیمارانی است که نیاز به مراقبت ویژه ندارند و فقط باید بستری شوند.

وی افزود: در دومین بخش ICU کرونا ۱۲ تخت قرار دارد که یک تخت آن غیرفعال است و بخش داخلی کرونا با ۱۹ تخت آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان است.

در هفته گذشته میزان بیماران نیازمند به بستری در ICU خیلی بیشتر از بیمارانی بوده که نیاز به بستری معمولی داشتند و تا روز چهارشنبه ۱۰۰ درصد تخت‌ها اشغال شده است و این نشان از آن دارد که پیک جدید با بقیه پیک‌ها فرق دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه جوان‌ترین مراجعه کننده  که PCR مثبت شد،  یک کودک شیرخوار یک ساله بود که در بیمارستان شهدای ایذه بستری شده است؛ همچنین پدر و مادر این کودک نیز درگیر این ویروس شدند.در هفته گذشته دو مورد فوتی بر اثر بیماری کووید- ۱۹ گزارش شد که میانگین سنی آنها بالای ۶۵ سال بود.

اورکی در پایان گفت: میزان درگیری این ویروس از نوع قبلی به لحاظ سنی کرونای معمولی بیشتر است، عاجزانه از مردم ایذه میخواهیم از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان از حضور در اماکن شلوغ و رفتن به دورهمی های خانوادگی بپرهیزند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مشاور معاونت پرستاری و نمایندۀ دفتر توسعۀ منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت به‌همراه جمعی از مدیران دانشگاه از پانسیون‌های پرستاران در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) تربت حیدریه بازدید کردند.

رئیس ادارۀ پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که بازدید به‌منظور برآورد پیشرفت کاری طرح احداث، تکمیل و تجهیز پانسیون‌های پرستاری انجام شد، گفت: این طرح برای رفاه حال پرستاران به‌ویژه پرستاران غیر بومی که مشکلات عدیده‌ای برای اسکان در ایام ارائۀ شیفت در بیمارستان‌ها دارند، در حال اجرااست.

معصومه پاشایی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، تکمیل مراحل باقی‌ماندۀ این پروژه سرعت بیشتری بگیرد تا هر چه زودتر شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

مدیر بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) نیز در حاشیۀ این بازدیدگفت: ساختمان بخش‌های اداری، MRI، انکولوژی، زیست پرستار و زیست پزشک در اولویت پروژه‌های عمرانی دانشگاه قرار دارد که امیدواریم با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه‌‎ها، گامی ارزشمند در جهت خدمت‌رسانی و پاسخ‌گویی هر چه جامع‌تر به مراجعین و ارتقای رضایت‌مندی کادر درمان به‌ویژه پرستاران عزیز برداشته شود.

فهیمه عطاریان با بیان این‌که تلاش کادر درمان و تیم مدیریتی و پشتیبانی این مرکز کسب رضایت‌مندی حداکثری مراجعین و پاسخ‌گویی جامع به نیاز‌های درمانی شهروندان محترم است، افزود: هم‌اکنون بیمارستان ۲۷۲ تخت‌خوابی امام حسین (ع)، پاسخ‌گوی خدمات درمانی مردم شهرستان تربت حیدریه و شهرستان‌های اطراف در بخش‌های ارتوپدی، جراحی عمومی و جراحی اعصاب، داخلی، بخش VIP، بخش چشم، گوش، حلق و بینی و بخش‌های مراقبت ویژه شامل اتاق عمل و ICU و همچنین خدمات پاراکلینیکی و تشخیصی و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • روایت تکان‌دهنده یونیسف از گورستان‌های کودکان غزه
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • رهاسازی مصدومان دو حادثه سقوط خودرو به دره در باغملک و دزفول
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان