Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم، در مورد اهمیت توجه به بافت فرسوده در مقابله با بحران گفت:بافت‌های فرسوده در مقابله با زلزله و حوادث دارای استحکام نیستند و با هر حادثه‌ای خسارت‌های سنگینی را به شهر و شهروندان تحمیل می‌کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود: این بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف قم وجود دارد و دارای آسیب‌پذیری بیشتری در حوادث به ویژه زلزله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در سال‌های گذشته اقدامات بسیار خوبی در شهر پیرامون بافت فرسوده انجام شد، ولی درمجموع در نوسازی و ساماندهی بافت فرسوده در قم از برنامه شش ساله به دلیل مشکلات اعتباری عقب‌تر هستیم و باید همگرایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ساز پیشبرد برنامه شود.

اروجی بیان کرد: مشارکت مردم سهم مهمی در اجرای طرح‌های نوسازی دارد و انتظار می‌رود راه و شهرسازی نیز در این باره برنامه‌های خود را تحقق بخشد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان قم یادآورشد: در حال حاضر شرایط خوبی در ارائه تسهیلات و تخفیفات ویژه مدیریت شهری قم به نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد و در صدور پروانه و تجمیع سازی همکاری بسیار خوبی با صاحبان بافت‌های فرسوده می‌شود.

اروجی افزود: در مورد جلوگیری از سیلاب از سمت پردیسان کار‌های خوبی صورت گرفته است و در سال ۹۸ یکی از علت‌های مهمی که سیل در پردیسان اتفاق نیفتاد موضوع جمع‌آوری آب‌ها در پشت‌بند‌های بالادست پردیسان بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم در مورد کنترل سیل نیز گفت: در این باره اقدامات متفاوتی انجام شده است، همه ساله در قم سیلاب‌هایی از نقاط مختلف به ویژه از سمت پردیسان و سمت جاده اراک و دیگری بوستان جوان و داریم که اقدامات متفاوتی در هر حوزه انجام شده است.

اروجی عنوان کرد: شرایط قم از لحاظ جغرافیایی در معرض خطر سیلاب قرار دارد و در این باره آمادگی دستگاه‌های اجرایی و اقدامات راهبردی توسط شهرداری، راهداری، دهیاران و بخشداران می‌تواند اثربخش باشد.

مدیریت بحران استان قم همچنین شیوع کرونا را همچنان یکی از بحران‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر چه قم جزو استان‌هایی است که به وضعیت آبی دست یافته است، اما همچنان در شرایط شکننده‌ای قرار داریم و اگر همراهی مردم در اجرای طرح‌های مختلف نباشد با شکست روبه‌رو می‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم بیان کرد: از اول تا ۱۵ آذرماه امسال محدودیت‌های شدیدی برقرار بود و شاهد همکاری تمام مردم و کسبه و بازاریان و صنعت بودیم.

اروجی تصریح کرد: وضعیت آبی در قم نشان می‌دهد که مردم در جهت رعایت دستورالعمل ها همراهی خوبی داشته‌اند، ضمن اینکه تعامل بسیار گسترده‌ای از سوی مدیران و متولیان مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه علمیه و همچنین امامان جماعت استان قم شاهد بوده‌ایم.

 مدیرکل مدیریت بحران استان قم عنوان کرد: در حال حاضر نظارت خوبی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد، اما تقاضا داریم با توجه به اینکه به روز‌های پایانی سال و شلوغی بازار نزدیک می‌شویم باید این شرایط را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بافت فرسوده مدیریت بحران شیوع کرونا مدیرکل مدیریت بحران استان قم بافت های فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های سیل‌آسا از بعد از ظهر امروز تا آخر وقت شنبه مرکز و شمال استان اردبیل را در بر می‌گیرد. - اخبار استانها -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر اردبیل در وضعیت هشدار هواشناسی سطح نارنجی به سر می‌برد که با تغییر جوی به سطح زرد هواشناسی از بعد از ظهر امروز، شاهد بارش‌های متناوب و سیل‌آسا در اردبیل و شمال استان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران اردبیل در آمادگی کامل به سر می‌برد، تصریح کرد: با توجه به حادثه تلخ فوت هفت نفر از هموطنانمان در سیل سال گذشته، آمادگی‌های لازم برای مقابله با بحران‌های احتمالی اندیشیده شده و مدیریت بحران اردبیل با اعلام آماده‌باش در میدان کار قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: به کوهنوردان توصیه کرده‌ایم در صورتی که صعود اجباری ندارند، برنامه‌های ورزشی و کوهنوردی خود را به روزهای آینده موکول کرده و مسافران نیز باید از هرگونه اتراق در مسیل‌ها و مناطق آبگیر خودداری کنند.

خدمتی افزود: مدیریت بحران اردبیل با برگزاری جلسات فوق‌العاده تمهیدات لازم را برای وقوع سیلاب اندیشیده و با توجه به اینکه احتمال سیلابی شدن شهرهای شمال استان وجود دارد، در تمامی شهرستان‌‎ها مدیریت بحران اعلام آماده‌باش کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: از بعد از ظهر امروز شاهد طوفان باران، رگبار رعد و برق و تگرگ در مناطق مختلف استان خواهیم بود که شایسته است مردم به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • لزوم همکاری همه دستگاه های اجرایی ایلام برای مقابله با حریق جنگل
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • بارش‌های ۳ روز اخیر در اردبیل خسارتی به همراه نداشته است
  • دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • حل مسائل کشور در حوزه زلزله‌های بزرگ ۵ کلانشهر ایران
  • مدیریت بحران اردبیل در آماده باش کامل
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد