Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان رئیس مرکز بهداشت طارم گفت: با پیشنهاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تصویب ستاد کرونا طرح غربال‌گری و نمونه‌گیری از مسافران ورودی با مقصد شهرستان طارم و با مبدا استان‌های تهران، البرز، قزوین و گیلان با استقرار تیم‌های نمونه‌گیری کرونا در مبادی ورودی گیلان آغاز شد.

جعفر مطهری در گفت‌وگو با ایسنا، به کشف مواردی از ویروس جهش یافته معروف به کرونای انگلیسی در استان‌های تهران، البرز و قزوین و هشدار وزیر بهداشت و درمان و آموژش پزشکی به استان‌های مذکور اشاره کرد و افزود: طرح غربال‌گری در مبادی ورودی طارم در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام به منظور جلوگیری از ورود موارد احتمالی مبتلا از استان‌های ذکر شده به شهرستان طارم  و رهگیری موارد مثبت و افراد مرتبط انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در این طرح از ورود دوره‌گردان، دست‌فروشان، ضایعاتی‌ها و کارگران بدون شناسنامه بهداشتی به شهرستان جلوگیری خواهدشد، عنوان کرد: این طرح به منظور حفظ سلامت مردم تا اطلاع ثانوی و تارفع نگرانی‌های موجود در این زمینه ادامه خواهد داشت.

مطهری با بیان اینکه قبل از این برنامه نیز طرح غربال‌گری اماکن تجمعی طی سه هفته در سطح شهرستان طارم اجرا شد، اضافه کرد: در طرح مذکور همه افراد شاغل در اماکن تجمعی اعم از ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانجات، بانک‌ها، پیشخوان‌های دولت و قضایی، اماکن عمومی و مراکز تهیه توزیع مواد غذایی و سایر اصناف با اخذ تست کرونا غربال‌گری شدند.

این مسئول با اشاره به نگرانی‌ها از وضعیت ابتلا به کرونا در استان، افزود: برای مهار و کنترل این بیماری در شهرستان، نیازمند همکاری و هم‌افزایی نظام سلامت، مردم و سایر بخش‌ها و نهادهای شهرستان است.

رئیس مرکز بهداشت طارم با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره انتقال کرونا با ماندن در خانه، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌شود از تردد غیرضروری در داخل شهرستان خودداری کرده و به هشدارهای بهداشتی بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنجان همه باهم علیه کرونا غربال گری طرح غربال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان علی جوان حاذق خواه فرماندار شهرستان رامیان گفت: صبح دیروز بر اثر بارندگی‌های شدید و قابل توجه مسیر ورودی روستای کشکک رامیان سست شد و دچار رانش شد، اما خسارتی در پی نداشت.

او افزود: مسیر ورودی روستای کشکک رامیان در سال ۹۶ نیز به طول ۵۰ متر دچار رانش شده بود که پس از آن کار دیواره سازی آن به همت اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده بود.

فرماندار رامیان گفت: امروز مسئولان بنیاد مسکن، راه و شهرسازی و مدیریت بحران از این منطقه بازدید کردند قرار شد کار مطالعاتی برای ترمیم و راه‌های جلوگیری از رانش انجام شود.

 براساس اعلام هواشناسی ۱۰۴ میلی‌متر بارش از رامیان گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل به تصویب رسید
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • آغاز توزیع تخم نوغان از شنبه در گیلان/ قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم