Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@00:40:27 GMT

شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۳۷۰۸

شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرماندار هشترود با بیان این‌که شبکه بهداشت و درمان مکلف به شناسایی افراد معتاد و بازتوانی آن‌هاست، گفت: متاسفانه این اداره در کار خود سست عمل کرده و فقط به ارائه‌ی آمار اکتفا می‌کند.

 امین امینیان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران سردمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان است، گفت: در این راه نزدیک به 18 هزار نفر شهید تقدیم این آب و خاک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که شبکه بهداشت در مورد شناسایی و درمان معتادان کار بخصوصی انجام نداده است، گفت: این امر موجب مبهم ماندن اقدامات در مورد غربالگری معتادان شده است.

وی اظهار کرد: هزینه معتادان متجاهر که به کمپ ترک اعتیاد فرستاده می شوند بر عهده شهرداری است، اما متاسفانه تاکنون این اداره هیچ نوع همکاری با بهزیستی نداشته است.

امینیان با انتقاد از عملکرد شهرداری هشترود، گفت: شهرداری هشترود در اجرای مسائل فرهنگی و اجتماعی به طور کل تعطیل است و کاری انجام نمی دهد.

وی تاکید کرد: سگ های ولگرد که در سطح شهر به صورت گله ای حرکت می کنند باید توسط شهرداری جمع آوری شوند اما شهرداری در این مورد هم کاری انجام نمی دهد.

وی با بیان این‌که شهرداری هشترود به تذکرات توجهی نمی‌کند،خاطر نشان کرد:  نماینده شورای اسلامی شهر هم در جلسات مواد مخدر شرکت نمی کند و این عدم حضور از طرف منتخبین مردم، کار صحیحی نیست.

فرماندار هشترود از کم کاری اداره صمت در برچیدن مغاره های دخانیات از چهار راههای اصلی شهر انتقاد کرد و گفت: اداره صمت باید مغازه‌های دخانیات فروشی را از ویترین شهر جمع آوری کرده و به حاشیه شهر هدایت کنند.

رئیس اداره بهزیستی هشترود نیز در این جلسه خاطر نشان کرد: جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر و ساماندهی آن‌ها بر عهده شهرداری است اما متاسفانه این اداره نسبت به این امر کاملا بی تفاوت است.

مهدی کریمی اضافه کرد: بهزیستی با همکاری اداره فنی و حرفه ای نسبت به آموزش افراد معتاد اقدام و در این خصوص کلاس‌های مختلفی برای یادگیری کارهای مختلف برگزار کرده است. 

وی افزود: بهزیستی هشترود علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 6000 نفر مدد جو؛ خانواده 130 زندانی را نیز تحت پوشش قرار داده و به آنها خدمات ارائه می دهد.

طی ماه گذشته، شش مورد طلاق به خاطر مصرف مواد مخدر در هشترود رخ داده است

وی ادامه داد: از اول سال‌جاری ما توانسته‌ایم به 35 نفر از معتادان پاک شده از دام اعتیاد مبلغ یک و نیم میلیارد تومان تسهیلات خود اشتغالی اختصاص دهیم. 

کریمی یادآور شد: طی ماه گذشته شش مورد طلاق به خاطر مصرف مواد مخدر در هشترود رخ داده است.

رئیس مبارزه با مواد مخدر هشترود نیز در این جلسه از دستگیری یک باند توزیع مواد مخدر در سطح منطقه خبر داد.

سروان حسن موسی خانلو گفت: سه طرح برای نا امن کردن مواد فروشان در سطح شهر انجام شده که به دستگیری چندین نفر خرده فروش انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی منجر شده است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از کاشت مواد مخدر در گلخانه ها، بازرسی های سر زده در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مواد مخدر معتاد بازتوانی معتادان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم

فیاض فر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان خاتم گفت: با رصد ماموران انتظامی و وصول گزارش کشت خشخاش توسط افرادی با هویت معلوم در یکی از روستا‌های شهرستان یازده هزار بوته خشخاش کشف و معدوم سازی شد.

وی افزود: دستورات قضائی برای ورود به محل و دستگیری متهمان صادر و مقادیر قابل توجهی از گیاه خشخاش به منظور تهیه ماده مخدر تریاک کشف شد. 

او بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر و مشروبات الکلی در هر سطح از تولید، توزیع و مصرف، همواره یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضایی شهرستان بوده است، چنانچه فرد یا افرادی نسبت به کشت مواد مخدر اقدام نمایند یا زمین و مزارع خود را در اختیار افرادی جهت کشت خشخاش یا شاهدانه برای تولید انواع مواد مخدر قرار دهند، ضمن برخورد قانونی با تمام افراد دخیل در این فرآیند، امکان تعقیب قانونی برای مالک زمین محل کشت هم وجود خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر