Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای نگهبان به منظور برگزاری هرچه بهتر انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم در وضعیتی که کشور همچون سایر نقاط دنیا دچار بیماری و ویروس همه گیر کروناست، «رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰» را برگزار کرد تا از این طریق تمام راه های مشارکت هرچه بهتر مردم در انتخابات به نحوی که سلامتی آنها در شرایط بیماری به مخاطره نیافتد؛ مورد بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار سیاسی «تابناک»، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مراسم اختتامیه رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ با تشکر از همه کسانی که درگیر این مراسم و پیگیر این ایده انگاری بودند اظهار کرد: ویروس کرونا جهان و کشور ما را درگیر کرده است از این رو همه کشورها و دستگاه های به دنبال حل این معضل هستند.

وی با بیان اینکه باید از کادر درمان و دوستانمان در وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کنیم، افزود: در حوزه رقابت و این ایده‌انگاری معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه علوم پزشکی ایران همراه ما بودند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: برای مقابله با این ویروس همه عزیزان ما لازم است که کمک کنند از این رو ما از نخبگان کشور برای کمک به شورای نگهبان در روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری درخواست کمک کردیم و این روند با مشارکت دستگاه‌ها در پژوهشکده شورای نگهبان لحاظ شد.

کدخدایی با اشاره به اینکه حدود ۴۰۰ نخبه در حوزه ایده انگاری روند برگزاری انتخابات همراه ما بودند، خاطرنشان کرد: اتکا به مردم می تواند کمک شایانی به ما انجام دهد تا ما بتوانیم به بهترین شکل ممکن انتخابات را برگزار کنیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در رویداد ایده‌نگاری بحران کرونا و مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با تشکر از  شورای نگهبان به دلیل برگزاری این مراسم اظهار کرد: وظیفه تامین سلامت مردم بدون شک وزارت بهداشت است، اما حضور فعال شورای نگهبان در حوزه تامین سلامت مردم امری قابل ستایش است.

وی افزود: مقوله کرونا رویکردی قابل پیش بینی نیست. ما فکر می کردیم با آمدن واکسن این معضل حل شود، اما باتوجه به گستردگی این ویروس این امر وجود ندارد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری رقابتی جدی و مهم در کشورمان محسوب می شود تصریح کرد: عمده دوستان در نشست امروز تاکید داشتند ما مجازی انتخابات را برگزار کنیم؛ اما ما باید فکری هم برای برگزاری حضوری انتخابات و شور انتخاباتی انجام دهیم.

قاضی زاده درباره اینکه نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز رای‌گیری بسیار مهم و نکته پراهمیتی است خاطرنشان کرد: ما باید تمام ملاک‌های بهداشتی را در حوزه‌های رای‌گیری از نحوه اخذ رای تا شمارش آرا لحاظ کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ما بنا داریم انتخابات سالم برگزار کنیم باید همه جزئیات لازم را روند برگزار انتخابات لحاظ کنیم چرا که در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل شیوع کرونا ما با کاهش مشارکت مردم روبه رو بودیم از این رو باید برای فرآیند برگزاری انتخابات یک برنامه درست داشته باشیم.

وی گفت: ما زمانی می‌توانیم بگوییم که مردم‌سالاری دینی تحقق پیدا کرده است که تمام رویکردهای لازم برای برگزار پرشکوه یک انتخابات فراهم شود.

قائم مقام وزیر بهداشت:

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در  این رویداد با بیان اینکه فعلا ما با بحران کرونا درگیر هستیم اظهار کرد: اصل انتخابات و مشارکت در انتخابات از نظر رهبری بسیار مهم است از این رو ما نمی‌توانیم درباره انتخابات ریاست‌جمهوری به برگزاری یک انتخابات کوچک بسنده کنیم.

وی افزود: ما در وزارت بهداشت نگران برگزاری روز انتخابات نیستیم؛ بلکه نگران تجمع‌های بعد از انتخابات هستیم که این روند در انتخابات شوراها بسیار بیشتر  و نگران کننده است.

قائم‌مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: ما باید برای تجمع‌های پیش از برگزاری انتخابات تصمیم بگیریم و در حوزه روند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک به خصوص در انتخابات شوراها وارد عمل شویم.

حریرچی با بیان اینکه انتخابات حتما باید برگزار شود خاطرنشان کرد: اینکه چطور انتخابات را برگزار کنیم مهم است از این رو ما باید تمام تلاش مان را انجام دهیم که رسانه های بیگانه به مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن دنبال بهانه نباشند از این رو باید تمام راهکارهای لازم برای برگزاری این انتخابات طراحی و تبیین شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه عباسعلی کدخدایی امیرحسین قاضی زاده هاشمی ایرج حریرچی انتخابات مجازی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گادوین منشا سی سخت زلزله تروئیکای اروپایی شاهزاده لطیفه انتخابات ریاست جمهوری مشارکت در انتخابات برگزاری انتخابات شورای نگهبان برگزار کنیم بحران کرونا روند برگزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر

در اجرای ماده ۴۲ آیین نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و تبصره‌های ذیل آن به پیوست اسامی و مشخصات نامزد‌های انتخاباتی حوزه انتخابیه ملایر در دوره دوم اعلام شد.

احمد آریائی نژاد فرزند شمس اله مشهور به دکتر آریائی با کد نامزدی ۱۱ و حسین احمدی فرزند احمد با کد نامزدی ۲۲ به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر راه یافته اند.

تبلیغات انتخاباتی از امروز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز اخذ رای ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد | انتخابات در این ۸ حوزه تمام الکترونیکی برگزار می‌شود
  • لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
  • اعلام لیست انتخاباتی دور دوم شورای ائتلاف و جبهه پایداری
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائم‌شهر تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود
  • انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس در قائمشهر تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس در ملایر
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس