Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ِآزادبخت روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام واحدهای ذخیره‌سازی یا نگهداری کالا از جمله انبارها و سردخانه‌ها موظف هستند با مراجعه به سامانه جامع انبارها مشخصات و اطلاعات موجودی ۵۰ قلم کالای مشمول را ثبت کنند.
وی با تاکید بر ضرورت ثبت موجودی و ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها اظهار داشت: از این پس رصد و پایش و جابه‌جایی کالا در سطح کشور از طریق سامانه جامع انبارها انجام می‌شود، بنابراین ثبت موجودی، ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبارها ملاک است و چنانچه صاحبان کالا و مراکز نگهداری از این اقدام خودداری کنند، کالای آن‌ها به عنوان کالای احتکار شده ضبط و ثبت شده و مشمول جرائم احتکار کالا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادبخت بیان کرد: این ۵۰ قلم در ۲۲ گروه کالایی شامل برنج، روغن نباتی، قند و شکر، گوشت قرمز، مرغ، نان، لبنیات، ماکارونی، حبوبات (انواع عدس، لوبیا، لپه و نخود)، چای، خرما، سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی، میوه و مرکبات، نهاده‌های دامی، پودر شوینده، فولاد، سیمان خاکستری، کاغذ و لاستیک خودرو می‌شود.

رییس اداره صمت بروجرد تاکید کرد: در صورت شناسایی تخلفات، علاوه بر عرضه کالاها به شبکه دولتی، متخلفان به پرداخت جریمه برابر با ۷۰ درصد ارزش کالا ملزم شده و در مراجع قضایی با آن ها به عنوان محتکر و قاچاقچی کالا برخورد قانونی انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اعلام موجودی و ثبت اطلاعات خارج از بستر این سامانه، اعتباری نداشته و رفع تکلیف قانونی صاحبان کالاهای مشمول اعلام موجودی محسوب نمی‌شود.
وی گفت: برخی صاحبان کالا و بهره برداران انبارها به رعایت تکلیف قانونی خود در سامانه یاد شده عمل نکرده و مسوولیت ثبت رسید یا حواله را به دیگری واگذار می‌کنند.

وی اظهار داشت: مسوولیت ثبت رسید یا حواله در سامانه جامع انبارها بر عهده بهره بردار رسمی انبار است. چرا که ملاک شناسایی فرد حقیقی یا حقوقی ثبت اطلاعات در این سامانه، شخصی است که طبق اطلاعات درج شده در سامانه به عنوان بهره بردار رسمی معرفی شده و مسوولیت ورود و خروج کالا به وی واگذار شده است.
رییس اداره صمت بروجرد به صاحبان کالا توصیه کرد: ضروری است که مشخصات و اطلاعات کالاهای یاد شده را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و برای جلوگیری از اعمال جریمه و خسارت، رسید یا حواله آن را دریافت کنند.
آزادبخت با تاکید بر این که رصد، پایش و کنترل مستمر فعالیت انبارها و سردخانه‌های استان در دستور کار بازرسان این اداره قرار گرفت، یادآور شد: صحت اطلاعات به طور مداوم رصد و نظارت می‌شود و در صورت شناسایی هر گونه تخلف با متخلفان و محتکران برابر با قانون به شدت برخورد خواهد شد.
رییس اداره صمت بروجرد از مردم خواست در صورت مشاهده هر نوع تخلف، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستادخبری صمت اطلاع رسانی نموده، تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

شهرستان بروجرد دارای بیش از ۱۶هزار واحد صنفی است.

برچسب‌ها بروجرد وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجرد وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی بروجرد وزارت صنعت معدن و تجارت کالای اساسی قیمت کالا ستاد تنظیم بازار لرستان اخبار کنکور سامانه جامع انبارها صاحبان کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی درباره عملکرد این وزارتخانه بیان کرد: عید نوروز امسال همزمان با ماه مبارک رمضان فشار زیادی برای تامین کالا وجود داشت که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تامین کالای مورد نیاز نسبت به سنوات گذشته کمتر دچار نوسان قیمت کالا بودیم و تثبیت در بازار اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه برخی کارهای بر زمین مانده مانند تامین مواد اولیه و مشکل کمبود شکر را حل کردیم، گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نیازشان به شکر را تامین کنند.

وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: سال 1402 بهترین سال برای تامین ارز کالاهای اساسی بود و 13 میلیارد دلار ارز ترجیحی به نهاده‌های دامی و خوراکی‌های بخش کشاورزی تخصیص یافت.

نیکبخت گفت: تا امروز توسط کارخانه‌های تولید روغن و بازرگانان 70 هزار تن دانه‌های روغنی از کشاورزان خریداری شده است؛ در هیچ میوه‌فروشی کمبود کالا مشاهده نمی‌شود، کالاها تامین شده و گرانی برخی کالاها ناشی از کمبود کالا نیست.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • عدم الزام فعالان حوزه طلا و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان
  • فعالان طلا و جواهر به ثبت صورتحساب الکترونیکی در 2 سامانه الزامی ندارند
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • چالش تازه طلا فروشان با ثبت اطلاعات
  • جنجال جدید طلافروشان