Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@02:17:16 GMT

اخبار کوتاه از مهاباد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۲۰۰

اخبار کوتاه از مهاباد

سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲۰۷ دستگاه تاکسی اینترنتی "ماکسیم" و "ایزی تاکسی" متخلف که خارج از دستورالعمل های قانونی  در سطح شهرستان فعالیت می‌کردند، مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

شیرکو نورانی با بیان اینکه براساس توافق بین وزارت کشور و وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت فعالیت شرکت های اینترنتی فعال در سطح شهرستان باید زیر نظر شهرداری بوده و دستورالعمل های ابلاغی را رعایت کنند، افزود: خودروهای متخلف بدون مجوز از واحد تاکسیرانی شهرداری اقدام به نصب برچسب غیرمتعارف در بدنه خودرو کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از برخورد با خودروهای مسافربر شخصی خبرداد و گفت: ۱۰ دستگاه خودرو مسافربر شخصی نیز که اقدام به جابجایی مسافر می کردند در این شهرستان توقیف شد.

نورانی بیان کرد: تعدادی از افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز با خودروهای شخصی و بدون رعایت حقوق شهروندی و قوانین و مقررات به صورت غیرمجاز و غیرقانونی اقدام به نصب تابلو جعلی تاکسی تحت عنوان آژانس کرده و اقدام به حمل مسافر در سطح شهر می‌کنند که با اینگونه خودروها برخورد می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلفی شکایت خود را به شماره تلفن ۴۲۲۳۳۰۰۰ واحد نظارت و بازرسی تاکسیرانی اعلام کنند.

اعمال تخفیف ۳۵ درصدی عوارض شهرداری در مهاباد

شهردار مهاباد گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و برابر درخواست شهرداری مبنی بر اعمال تخفیف عوارض، استاندار آذربایجان‌غربی با ارسال نامه‌ای موافقت خویش را با رعایت کلیه ضوابط و مقررات برای پرداخت‌های نقدی با اعمال ۳۵ درصد تخفیف، اعلام کرد.

سید جمیل قادری افزود: همکاران شهرداری مهاباد آماده ارائه خدمات لازم هستند و شهروندان می‌توانند تا پایان اسفندماه سال جاری با مراجعه به شهرداری از این مزایا برخوردار شوند.

شهردار مهاباد ضمن تقدیر از موافقت استاندار آذربایجان غربی، تاکید کرد: زمان اعلامی قطعی است و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

دستگیری ۲ صیاد متخلف در کانی برازان مهاباد

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت و قرق بانان مستقر در تالاب بین المللی کانی برازان در حین گشت و کنترل و کمین شبانه موفق شدند ۲ صیاد متخلف را در محدوده پناهگاه حیات وحش تالاب کانی برازان دستگیر کنند.

فاروق سخنور با اشاره به اینکه هرگونه شکار و صید در تالاب‌ها ممنوع است، اضافه کرد: از شکارچیان ۲ قبضه اسلحه شکاری و ۲ رشته فشنگدان کشف و ضبط و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

وی  با اشاره به اینکه شکارچیان به دلیل وضعیت خوب تالاب درصدد هستند تا به‌صورت شبانه به صید ماهی و شکار پرندگان و گونه‌های با ارزش این تالاب بین‌المللی اقدام کنند، اضافه کرد: با هرگونه دستکاری در محیط طبیعی و صید و شکار در این منطقه به صورت جدی برخورد می‌شود. 

تالاب بین‌المللی "کانی‌برازان" مهاباد با وسعتی افزون بر ۹۱۰ هکتار یکی از مهمترین تالاب‌های اقماری جنوب دریاچه ارومیه و با ارزش‌ترین زیستگاه‌های انواع پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود. 

آغاز به کار مجدد مرکز تاکسی آنلاین ١٨٣٠ در مهاباد

 سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد از آغاز بکار مرکز تاکسی آنلاین ۱۸۳۰ در مهاباد خبر داد، گفت: مرکز تاکسی آنلاین ۱۸۳۰ پس از چندماه و پس از بروزرسانی نرم افزارها و رفع اختلالات مخابراتی رسماً فعالیت خود را بار دیگر از سرگرفت.

نورانی افزود: استفاده از فناوری‌های به روز موجب افزایش درآمد و کاهش هزینه رانندگان تاکسی شده و همچنین شهروندان نیز می توانند با اطمینان خاطر و بصورت شبانه روزی از خدمات تاکسی های رسمی شهر بهرەمند گردند.

وی با بیان اینکه این مرکز از ظرفیت تاکسی‌های درون شهری استفاده می‌کند، اضافه کرد: درحال حاضر تعداد ۱۰۰ دستگاه تاکسی در ۲ مرکز بصورت شبانه روزی به صورت تلفنی خدمات رسانی می‌کنند. 

مدیر عامل سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری مهاباد در پایان گفت: مرکز ۱۸۳۰ مهاباد در طول شبانه روز آماده ارائه خدمات به شهروندان این شهر جهت جابجایی مسافران است و ارائه خدمات بهینه و با کیفیت به همشهریان را در دستور کار جدی خود قرار داده‌اند.

در شهر ۱۶۸ هزار نفری مهاباد در مجموع ۵۰۵ دستگاه تاکسی گردشی، ۱۵۸ تاکسی خطی، ۹۰ دستگاه ون، ۹۱۵ تاکسی تلفنی، ۴۲ دستگاه اتوبوس، ۱۲ میدل باس و ۶ مینی‌بوس فعالیت دارد.
 

برچسب‌ها مهاباد آذربایجان غربی کسب و کارهای اینترنتی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد آذربایجان غربی کسب و کارهای اینترنتی مهاباد آذربایجان غربی کسب و کارهای اینترنتی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکسی اخبار کنکور شهرداری مهاباد کانی برازان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مراسم راه اندازی و معرفی رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار در ساختمان مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسولان اداره کل استاندارد خراسان رضوی برگزار شد.

 در این مراسم، جواد رستم زاده به عنوان نخستین رئیس نمایندگی استاندارد و تحقیقات صنعتی سبزوار معرفی شد و محل موقت دفتر نمایندگی استاندارد سبزوار نیز، در مرکز رشد فناوری دانشگاه حکیم سبزواری تعیین شد.

مرکز مشاوره دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار، جزو مراکز برتر کشوری

مدیر روابط عمومی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: در آیین اختتامیه دومین گردهمایی مشترک مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی زاهدان، مراکز مشاوره برتر، نمونه و فعال دانشگاهی کشور، معرفی شدند.

 این گردهمایی از  مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه حکیم سبزواری سبزوار به عنوان مراکز برتر و فعال دانشگاه‌های کشور تجلیل شد.

سفر مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی به شهرستان سرخس

 نائب رییس شورای اسلامی شهرستان سرخس در این نشست با  مدیر عامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی با اشاره به طولانی شدن اجرای طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس گفت: در  شهرستان سرخس بطور میانگین حدود ۵ ماه در سال ما شاهد گرما و درجه بالای هوا هستیم که ریزگرد‌ها هم مزید بر علت شده است که با توجه به تعرفه بالای برق و استفاده مدام از کولر گازی، توان پرداخت این تعرفه بالا در خانواده‌ها وجود ندارد

مهدی علیمیرزایی با اشاره  به قطعی ۵ ساعته چاه‌های کشاورزی در تابستان افزود: بطور میانگین با این قطعی برق شاهد افت ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی کشاورزان هستیم و تلاش شود خبر‌های خوبی در این راستا به ما بدهید و قطعی به حدااقل و یا صفر کاهش پیدا کند.

علیرضا خدابنده، مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان رضوی هم در این دیدار با توجه به دغدغه جدی وکلای مردم در راستای مطالبات مردمی در سرخس گقت: تلاش می‌کنیم به زودی خبر خوبی را درباره طرح تعرفه برق مناطق گرمسیری در سرخس بدهیم همچنین درباره مشکل  قطعی برق چاه‌های کشاورزی هم اقدام خواهد شد تا کشاورزان متضرر نشوند

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تاکسی‌های قم مجهز به کارت‌خوان می‌شوند
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند