Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@16:00:27 GMT

ریزش قیمت‌ سکه و طلا در بازار سرعت گرفت

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۶۳۷

ریزش قیمت‌ سکه و طلا در بازار سرعت گرفت

ایران اکونومیست- از روز گذشته تاکنون نرخ ارز و همچنین سکه و طلا در بازار داخلی، روندی نزولی طی کرده و هر ساعت شاهد نوسانات بیشتر قیمت ها در این بازارها هستیم.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره وضعیت بازار به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: در حالی که در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت انس جهانی بودیم و هفته قبل نرخ هر انس طلا حدود ۴۰ دلار کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد کشتی آرای افزود: این مساله به دلیل این است که اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان رو به بهبود حرکت می‌کند و واکسیناسیون جهانی در بهتر شدن اوضاع اقتصادی جهان و همچنین مثبت شدن تراز اقتصادی بسیاری از کشورها موثر بوده است.

پیش‌بینی نائب‌رییس اتحادیه از آینده قیمت سکه/ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفت

کاهش تقاضا برای خرید طلا در جهان

وی تصریح کرد: به همین دلیل تقاضا و سرمایه گذاری بر روی طلا کاهشی شده و قیمت انس جهانی سیر نزولی یافته است. نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر عنوان کرد: برخلاف کاهش قیمت جهانی طلا، در بازارهای بین المللی قیمت نقره در حال افزایش بوده و به ۲۷دلار و ۳۶ سنت رسیده اکنون تقاضا برای خرید نقره در بازارهای جهانی بالا رفته است.

وی گفت: کاهش ۴۰ دلاری قیمت انس جهانی و همچنین پایین آمدن نرخ در بازار داخلی سبب شده تا نوسانات کاهشی نرخ ها در بازار ارز و سکه و طلا اتفاق بیافتد.

چرایی کاهش نرخ ارز و سکه در بازار

وی توضیح داد: کاهش نرخ ارز دربازار داخلی به دلیل بگو مگوهای سیاسی در مورد مساله برجام و انرژی هسته ای ایران مطرح شده و در جهت مثبت بوده، سبب شده تا قیمت ارز دیروز و امروز نوسانات زیادی را تجربه کند؛ نوسانات بازار ارز به نوسان نرخ ها در بازار سکه و طلا منتقل شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر بیان کرد: با توجه به روند مثبت صحبت‌ها و اظهارنظرهای سیاسی مثبت درمورد برجام، پیش بینی می شود وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبودی حرکت کند و با احتمال انجام مذاکرات می توان به بهتر شدن اوضاع اقتصادی ایران امیدوار بود.

وی تاکید کرد: تحت تاثیر این شرایط ارزش پول ملی بالا خواهد رفت.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: به همین دلیل اکنون شاهد کاهش نرخ ارز در بازار داخلی هستیم و نرخ سکه و طلا نیز با کاهش همراه شده است.

پیش‌بینی نائب‌رییس اتحادیه از آینده قیمت سکه/ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفت

نرخ انواع سکه در بازار

کشتی آرای گفت: آخرین قیمت ها در بازار فلزات گرانبها به شرح زیر است؛ قیمت سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

وی درباره میزان حباب سکه در بازار اظهار کرد: حباب سکه اکنون برابر با ۵۲۰ هزار تومان است در حالی که روز قبل حباب سکه تا حدود ۷۵۰ هزار تومان حباب سکه بالا رفت اما امروز با کاهش تقاضا میزان حباب سکه نیز پایین آمده است.

پیش‌بینی نائب‌رییس اتحادیه از آینده قیمت سکه/ریزش قیمت‌ها در بازار سرعت گرفت

وی درباره نرخ طلا در بازار توضیح داد: هر مثقال طلای آبشده ۴ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۰۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار نیز یک میلیون و ۴۶۸ هزار تومان داد و ستد می شود.

روند کاهشی نرخ‌ها در روزهای آتی

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: نرخ های فعلی بازار نشان می دهد نسبت به روز پنجشنبه گذشته، قیمت ها کاملا روند کاهشی داشته است.

وی گفت: پیش بینی می کنم در روزهای آینده نیز شاهد کاهش بیشتر نرخ ارز در بازار باشیم که این مساله می تواند بر روی نرخ بازار سکه و طلا موثر باشد و اگر اتفاق خاصی نیافتد، روند کاهشی در بازار سکه و طلا حفظ شود.

تاثیر اتفاقات سیاسی بر فروش سکه و طلا

کشتی آرای درباره احتمال افزایش فروش سکه و طلا در روزهای آینده با کاهش قیمت ها توضیح داد: اگر شاهد شوک قیمتی در بازار باشیم، طبیعی است میزان فروش سکه و طلا از سوی مردم افزایش می یابد البته برخی از مسائل سیاسی کشور ، اخبار و در شرایط فعلی قابل پیش بینی دقیق نیست.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بازار سرعت گرفت قیمت ها در بازار بازار داخلی هزار تومان ریزش قیمت سکه و طلا حباب سکه پیش بینی قیمت سکه نرخ ارز نرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف قیمت دلار کجاست؟

فرارو- قیمت دلار آزاد از هفته پایانی فروردین به این طرف دست از لجاجت برداشت و در مسیر مورد علاقه من و شما حرکت کرد.

به گزارش فرارو؛ کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته به‌لطف وقایع و خبر‌های امیدوارکننده زیادی کلید خورده است. همزمان با مطرح شدن دوباره احتمال از سرگیری مذاکرات ایران و طرف‌های غربی، خبری از جو روانی و هیجانی ابتدای سال در بازار نیست و انگار همین سیگنال‌های نصف‌و‌نیمه دلار آزاد را وادار به عقب‌نشینی کردند. اما کاهش قیمت دلار دقیقا تا کجا ادامه خواهد داشت؟ پیش‌بینی‌های فعالان بازار از روند روز‌های آینده حاکی از تداوم کاهش قیمت‌ها دارد و اسکناس آمریکایی برای چند روزی هم که شده پایین‌تر از مرز ۶۰ هزار تومان معامله می‌شود. از طرفی طبق تحلیل‌های تکنیکال که برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود، شانس زیادی برای تداوم کاهش قمیت دلار وجود دارد و در حالت خوشبینانه می‌توانیم به عقبگرد اسکناس آمریکایی تا محدوده ۵۵ هزار تومان امیدوار باشیم.

کف قیمت دلار براساس تحلیل تکنیکال

قیمت دلار آزاد امروز ۱۰ اردیبهشت با عدد‌ورقم‌های حاکم به بازار در ابتدای سال برابری می‌کند. همزمان با اولین روز‌های تعطیلات نوروز امسال که خبری از خریدوفروش‌های رسمی بازار نبود، دلار آزاد در محدوده ۶۰ هزار تومان حضور داشت و حالا با فروکش کردن تب و تاب زودگذر و هیجانی ر بازار ارز، اسکناس آمریکایی دست از لجبازی برداشته و دوباره در این بازه خریدوفروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار طبق تحلیل‌های تکنیکال مشخص می‌کند دو سناریو احتمالی در روز‌ها و هفته‌های آینده برای روند بازار وجود دارد و حالت اول و نگران‌کننده، می‌تواند بازگشت این اسکناس به مسیری صعودی باشد.

قیمت دلار در صورت بازگشت به مسیر صعودی و عبور از سنگر ۶۰ هزار تومان، با مانعی در محدوده ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان روبرو می‌شود و اگر خدای ناکرده شرایط برای ادامه این روند وجود داشته باشد، ملاقات با سنگر‌ها و کانال‌های بعدی بعید نیست.

قیمت دلار با این حال اگر مسیر دیگری را انتخاب کند، آنوقت در قدم اول می‌توانیم چشم‌انتظار عقب‌نشینی تا ایستگاه ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان باشیم، اما اگر اوضاع بر وفق مراد من و شما پیش رود، عقبگرد دلار تا کانال ۵۵ هزار تومان دور از دسترس نیست. فراموش نکنید تحلیل تکنیکال برمبنای رفتار قبلی بازار استنباط می‌شود و دلار ۶۰ هزار تومانی در هفته‌های آتی وادار به انتخاب یکی از مسیر‌ها خواهد بود.

کف قیمت دلار براساس پیش‌بینی فعالان بازار

پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های گذشته توسط کارشناسان و فعالان زیادی انجام شده است. روزنامه‌ها و رسانه‌های نزدیک و مخالف دولت تحلیل‌های متفاوتی از روند روز‌های آتی داشتند و هر کدام کف و سقف احتمالی جدیدی برای قیمت دلار آزاد متصور هستند.

قیمت دلار از دید روزنامه ایران که جزو رسانه‌های نزدیک به‌دولت محسوب، در روز‌های آینده محکوم به عقب‌نشینی از مرز ۶۰ هزار تومان است. پیش‌بینی که از ترس و لرز دلال‌های تلگرامی استنباط شده و طبق آن به‌خاطر تفاوت قیمت دلار آزاد و پشت‌خطی (تلگرامی) بازگشت دلار به محدوده ۵۹ هزار تومان حتمی است.

پیش‌بینی کاهش قیمت دلار البته فقط به رسانه‌های حامی دولت مختص نمی‌شود. در تحلیل‌هایی که در بقیه رسانه‌ها می‌بینیم، عواملی مثل سیاست‌های موقتی بانک مرکزی یا تعبیر دیگری ارزش‌پاشی و فرکش کردن جو هیجانی، حداقل در روز‌های پیش‌رو می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قیمت دلار به سمت کانال‌های قبلی باشد.

قیمت دلار طبق پیش‌بینی برزو حق‌شناس به‌عنوان یکی از کارشناسان بازار ارز، به‌خاطر ناتوانی بابت عبور از کانال ۶۳ هزار تومان، راهی جز بازگشت به عقب ندارد. طوریکه اگر دلار تا پایان هفته جاری مجالی برای پیشروی نداشته باشد، می‌تواند حداقل تا حول‌وحوش محدوده ۵۸ هزار تومان عقب‌نشینی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا