Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-05-02@03:11:23 GMT

رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۴۶۷۸

رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد

یک متخصص تغذیه روسی گفت: رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد زیرا ترکیب شیمیایی تخم‌ها به خوراک بستگی دارد.

به گزارش شریان نیوز،به نقل از العالم، دکتر تامارا برونسوا متخصص تغذیه در مرکز تحقیقات تغذیه‌ای و بیوتکنولوژی روسیه، اظهار کرد: تخم مرغ گنجینه‌ای از ویتامین‌ها و عناصر میکرو معدنی است؛ به گونه‌ای که حاوی ویتامین‌های B9 ,E ,A ,D ،کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، روی و سلنیوم و همچنین حاوی کولین است که سطح کلسترول در خون را تنظیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پزشک متخصص افزود: بسیاری از نظرات مشهور در مورد فواید تخم مرغ با واقعیت مطابقت ندارند. برای مثال، این باور گسترده وجود دارد که زرده نارنجی از سایر زرده‌ها مفید‌تر است اما این یک توهم است زیرا رنگ زرده به ترکیب خوراک بستگی دارد.

او تصریح کرد: مواد اصلی خوراک مرغ گندم، ذرت و مواد افزودنی بیولوژیکی است که به جذب کاروتِن از ذرت و یونجه کمک می‌کند. به دلیل افزایش کاروتنوئید‌ها در خوراک یا مکمل‌های اضافه شده، رنگ زرده تخم مرغ روشن‌تر می‌شود اما این به این معنا نیست که آن تخم مرغ مفید‌تر است.

تامارا برونسوا افزود: همین امر در مورد پوسته تخم مرغ نیز صدق می‌کند، به گونه‌ای که رنگ پوسته تخم مرغ تاثیری در کیفیت آن ندارد؛ زیرا ترکیب شیمیایی تخم‌ها به خوراک بستگی دارد.

این متخصص تغذیه می‌گوید: اگر تخم مرغ را از دسته C0 یا C۲ بگیریم، نمی‌توانیم بگوییم کدام یک از آن‌ها مفیدتر است، زیرا ترکیب شیمیایی هر دو یکی است، یعنی همه چیز مستقیماً به خوراک بستگی دارد.

او یادآوری کرد: تخم‌ها بر اساس وزن به دسته‌هایی تقسیم می‌شوند؛ برای مثال وزن تخم مرغ درجه یک ۷۵ گرم و بیشتر است، در حالی که وزن تخم مرغ درجه دو ۳۵-۴۴ گرم است.

این متخصص توصیه می‌کند: تخم مرغ باید کمی قبل از استفاده شسته شود تا آلودگی پوسته از بین برود، زیرا شستن زودهنگام تخم مرغ، ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.

منبع: شریان

کلیدواژه: پوسته تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۴۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک

مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید گفت: امروز تأمین خوراک پایدار یکی از مشکلات بزرگ صنایع پتروشیمی است.

او افزود: خوشبختانه سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی در دولت سیزدهم در بالادست صنعت نفت به‌ویژه جمع‌آوری گازهای همراه نفت مثمرثمر بوده است،هم‌اکنون طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه نفت در قالب چهار طرح برای جمع‌آوری گازهای غرب و شرق کارون از سوی شرکت پالایش بیدبلند خلیج‌فارس، شرکت هویزه خلیج‌فارس، ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و شرکت پتروشیمی مارون در حال اجراست تا از سوزاندن گازهایی که در دهه‌های پیش سوزانده می‌شد، جلوگیری شود.

شاهمیرزایی اضافه کرد:حداکثر تا سه سال آینده در مجموع یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعب از گازهای همراه شرق و غرب کارون توسط صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شود که گاز متان آن به شبکه سراسری تزریق و C2+ آن خوراک پتروشیمی‌ها می‌شود.شاهمیرزایی، تکمیل زنجیره ارزش را مهم‌ترین راهبرد صنعت پتروشیمی برشمرد و گفت: باید با شتاب بیشتر به‌سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم و از وابستگی به خارج بی‌نیاز شویم، بنابراین صنعت پتروشیمی، با سرمایه‌گذاری در بالادست، از تکمیل زنجیره ارزش غافل نمی‌شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: از شرکت‌های پتروشیمی درخواست می کنم  به پرداخت بهای خوراک و سوخت دریافتی مطابق قرارداد متعهد باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • شرکت‌های پتروشیمی بدهی خود را به شرکت گاز تسویه کنند
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه به همت صنعت پتروشیمی
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گازهای همراه
  • پتروشیمی‌ها پول خوراک را به‌موقع پرداخت کنند
  • جمع‌آوری یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون فوت‌مکعبی گاز‌های همراه
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • آنتونی: رقم انتقالم به منچستریونایتد تاثیری روی عملکرد من ندارد