Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@17:45:09 GMT

۲۳ خدمت تامین اجتماعی بوشهر غیرحضوری شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۶۰۲۷

۲۳ خدمت تامین اجتماعی بوشهر غیرحضوری شد

به گزارش ایرنا، عباس دیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای کامل طرح ۳۰۷۰ باید ۳۰خدمت حضوری تامین اجتماعی به غیرحضوری تبدیل و از این طریق ۷۰ میلیون مراجعه از سوی بیمه شدگان به سازمان حذف شود.

وی بیان کرد: از این ۳۰ خدمت حضوری تاکنون ۲۳ مورد آن در استان بوشهر غیرحضوری شده که از شاخص ترین آنها پرداخت کمک هزینه ازدواج، ابلاغ الکترونیک، مفاصا حساب به واگذارنده کار و پیمانکار، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، اخذ الکترونیکی صدور مفاصا حساب، ارتقا سامانه دریافت لیست الکترونیکی، امکان مشاهده جزئیات محاسبه و گردش حساب بدهی‌ها و نام نویسی افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیری ادامه داد: دریافت اعتراض کارفرما و تعیین و اعلام زمان رسیدگی، حذف مراجعه حضوری فرزندان اثاث مستمری بگیران (ثبت هوشمند خاتمه کفالت)، درخواست‎‌های حوادث و تکمیل سوابق و دریافت حق بیمه و احتساب سوابق دوران خدمت سربازی از دیگر خدماتی است که با اجرای طرح ۳۰۷۰ در استان بوشهر به صورت غیرحضوری به افراد زیر پوشش ارائه می‎‌شود.

وی یادآور شد: جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۲۶۸ هزار نفر است که از این شمار ۷۷.۵ درصد به میزان ۹۸۳ هزار نفر در پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

دیری ادامه داد: از این شمار بیمه شده ۳۳۳ هزار نفر اصلی و مابقی تبعی هستند.

وی افزود: ضریب پشتیبانی (نسبت افراد بازنشسته به بیمه شده سازمان) ۱۰.۸ است که ضریبی بسیار خوب در سطح کشور است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان بوشهر گفت: در کشور نیز این شاخص بین ۵ تا ۶ است که این درصد وضعیت مطلوب ضریب پشتیبان در این استان را بیش از پیش نمایان می‏‌کند.

وی عنوان کرد: اکنون شمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بوشهر ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است و شماری مستمری بگیران و بازنشستگان نیز در حدود ۳۱ هزار نفر است.

دیری بیان کرد: همزمان با سراسر کشور چاپ و صدور دفترچه‌‎های درمان تامین اجتماعی در استان بوشهر از ابتدای اسفندماه حذف شده‌است اما با این وجود دفترچه‎‌های کنونی تا آخرین برگ اعتبار دارند.

وی گفت: چاپ و صادر نشدن دفترچه‏‌های درمانی به منزله استفاده نکردن از دفترچه درمانی موجود بیمه شوندگان نیست و بیمه شدگان در انتخاب استفاده و یا استفاده نکردن از دفترچه‏‌های خود آازد هستند.

دیری اظهار داشت: در این ارتباط حرکت به سمتی است که دفترچه‌‏های به طور کامل حذف و خدمات سازمان به صورت الکترونیکی به جامعه هدف ارائه شود. 

وی گفت: حدود ۵ تا ۶ ماه جلوتر موضوع استحقاق دفترچه‎‌های درمانی در دستور کار قرار داشت و بیمه شده باید به سازمان مراجعه می‎‌کرد تا تاریخ تمدید روی دفترچه وی قید شود که این روند باعث مراجعه بالا به کارگزاری‌‎ها و شعبه‌‎های اقماری می‌‎شد که اکنون استحقاق آنها الکترونیکی به ۶ روش پیامکی  و اینترنتی انجام می‌‏شود.

دیری یادآور شد: در برهه‌‎ای مطالبات مراکز درمانی و پزشکان و داروخانه‎‌ها ازسازمان تامین اجتماعی چندین بار روی همه انباشته شد و در برخی موارد منجر به فسخ قرارداد آنها با سازمان می‏‌شد که اکنون پرداخت‌‎ها بروز است.

وی افزود: در بحث نسخه الکترونیک مرکزهایی که از این نوع نسخه استفاده می‎‌کنند ۹۰ درصد از هزینه‌‎ای که باید از سازمان دریافت کنند را بعد از ارائه خدمات دریافت و ۱۰ درصد مابقی نیز تا پایان ماه پرداخت می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی در استان بوشهر اکنون ۱۵ شعبه اصلی، ۱۵ شعبه اقماری و هشت کارگزاری فعال دارد.

برچسب‌ها سازمان تامین اجتماعی بوشهر دولت الکترونیک طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تامین اجتماعی بوشهر دولت الکترونیک سازمان تامین اجتماعی بوشهر دولت الکترونیک طرح نسخه الکترونیکی بیمه درمان اخبار کنکور سازمان تامین اجتماعی استان بوشهر بیمه شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر چهارشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان تنگستان اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان تنگستان، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برپایی همچنین برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم تصریح کرد: در این دیدار ۴۳۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه، ضروری و کارگشایی و ۱۶۴ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین ۳ فقره برقراری مستمری و یک مورد حق پرستاری و تعدادی بسته معیشتی به افراد درخواست کننده اهدا شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6100487

دیگر خبرها

  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان برای خرید کتاب
  • هدیه ۴۰۰ هزار تومانی خرید کتاب برای بیمه‌شدگان جدید تامین اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی
  • اشتغال و تسهیلات بانکی از مهمترین مطالبات مردمی در تنگستان است
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی
  • ارائه رایگان ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی
  • ارائه ۴۴ میلیون خدمت دارویی به بیمه‌شدگان تامین‌ اجتماعی
  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد