Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی در پایان دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران گفت: امروز نیز مطابق گذشته جلسه هم‌اندیشی با حضور شهردار و معاونان‌ شهرداری از ساعت هفت و سی دقیقه آغاز شد که مهمترین موضوع این جلسه، مشکل حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی افزود: همانطور که می‌دانید تعداد مسافران حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران به دلیل شرایط کرونایی یک سوم شده و لذا خود به خود درآمد مترو و اتوبوسرانی به‌ویژه در بخش خصوصی کاهش پیدا کرده ولی برای جبران این کمبود هیچ حرکتی انجام نشده است.

وی ادامه داد: در دولت هم با اینکه موضوع حمل‌ونقل عمومی مورد اهمیت لفظی قرار می‌گیرد و مصوبات زیادی هم در این زمینه وجود دارد اما هیچ اقدام عملیاتی در جهت تزریق منابع مالی برای تجهیز و نوسازی حمل‌ونقل عمومی تهران نمی‌شود که البته امیداریم در مدت باقی‌مانده تا پایان سال و یا اوایل سال آینده، این مشکل حل شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت امروز حمل‌ونقل عمومی شهر تهران گفت: ببیند چون درآمد در بخش حمل‌ونقل عمومی به دلیل شرایط کرونایی کم شده و از طرفی بیشتر اتوبوس‌های شهر تهران نیز در اختیار بخش خصوصی هستند لذا بخش خصوصی بیشتر اتوبوس‌های خود را فعال نمی‌کند و با اینکه بیان می‌شود تعداد اتوبوس‌های تهران ۵ هزار عدد است اما شاید ۲ هزار اتوبوس فعال باشد لذا این امر سبب افزایش تراکم مسافران نیز می‌شود. در این راستا برای جلوگیری از صدمه وارد به مردم باید جبران کمبودهای حمل‌ونقل عمومی پرداخته شود.

محسن هاشمی در ادامه افزود: بعد از جلسه هم‌اندیشی جلسه صحن شورا با موضوع بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش درآمدی آغاز شد که با تصمیم اعضای شورا درآمدهای بودجه به عدد ۴۸هزار و ۸۸۳ میلیارد تومان رسید.

هاشمی افزود: در بحث درآمدی کمیسیون برنامه و بودجه کاهش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی را پیشنهاد داده بود اما با بررسی اعضای شورا ۵۳۰ میلیارد تومان ترمیم شد و در نهایت  ۱۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه پیشنهادی شهرداری کاهش پیدا کرد. 

هاشمی در ادامه و در خصوص بررسی بحث اصلاح ساختار در شهرداری تهران گفت: بحث ساختار از ابتدای شورای پنجم مطرح بوده ولی بدنه و برخی از اعضای شورا در این خصوص حساسیت دارند. از این رو لایحه اصلاح ساختاری تصویب نشد و حال لایحه جدید مطرح شده که این موضوع در هیات رییسه بررسی خواهد شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود و در خصوص بحث شهرفروشی که از سوی چند تن از اعضای شورا مطرح شده بود، اظهار داشت: برخی اعضا تراکم پایه و مازاد تراکم را با شهرفروشی را اشتباه گرفتند و فکر می‌کردند فروش تراکم است؛ در صورتی که ما خارج از طرح تفصیلی که قانون فعلی مورد تصویب شورای عالی شهر سازی است هیچ تراکم‌فروشی نداریم و با قطعیت می‌گویم این اتفاق در شهرداری تهران نمی‌افتد.

هاشمی افزود: هر افزایش تراکم و تغییر کاربری به طور حتم در کمیسیون ماده ۵ تصویب شود و وقتی کمیسیون ماده ۵ تصویب کرد وزارت مسکن و شهرسازی نیز باید تایید کند و در نتیجه یک تصمیم ملی است. بنابراین شهرنفروشی در شورای پنجم جا افتاده است.

وی ادامه داد: اما موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده، کم کردن هزینه‌های شهر علی‌رغم تورم ۳۰۰ درصدی در طول ۴ سال گذشته بوده که با این وجود بودجه شهرداری تهران در ۴ سال تنها ۹۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 586406 برچسب‌ها محسن هاشمی شورای شهر تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر تهران شورای اسلامی شهر تهران حمل ونقل عمومی شهرداری تهران اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم