Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفت که امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، در تامین صلح تاثیرگذار نبوده و جنگ را متوقف نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رحمت‌الله اندر، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان، گفت که امضای توافق‌نامه صلح میان آمریکا و طالبان، در تامین صلح تاثیرگذار نبوده و جنگ را متوقف نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اندر، روز یک‌شنبه (۳ اسفند)، در یک پیام ویدیویی، گفت که در امضای توافق‌نامه قطر، با دولت افغانستان مشورت لازم نشده بود.

وی افزود: «در توافق‌نامه قطر، اصطلاحاتی استفاده شده که تلفات انسانی را به اعداد اندازه‌گیری می‌کند. کاهش خشونت و غیره، اصطلاحاتی هستند که در آن معافیت و رضایت یک طرف جنگ دیده می‌شود؛ در حالی که حکومت نمی‌خواهد حتی یک قطره خون هم ریخته شود.»

به گفته اندر، دولت افغانستان مسئولیت حفاظت از کشور را دارد و به جنگ، صلح و سایر موضوعات نیز از همین دیدگاه می‌نگرد.

بر اساس توافق‌نامه قطر که در دهم حوت سال گذشته خورشیدی میان آمریکا و طالبان به امضا رسید، گروه طالبان تعهد کرده که رابطه خود را با سایر گروه‌های تروریستی از جمله شبکه القاعده قطع کند، خشونت‌ها را کاهش دهد و گفتگو‌های صلح را با دولت افغانستان آغاز کند.

همچنین بر اساس این توافق‌نامه، سربازان آمریکایی باید تا ماه می ۲۰۲۱ میلادی، به‌صورت کامل از افغانستان خارج شوند.

با این حال، عدم پایبندی طالبان به توافق‌نامه قطر، سبب شده تا دولت جدید آمریکا به رهبری جو بایدن، این توافق‌نامه را بررسی کند. بایدن، به تازگی گفته است که می‌تواند جدول خروج از افغانستان در ماه می‌را کنار بگذارد.

همچنین، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو و برخی از مقام‌های آمریکایی، گفته‌اند که خروج عجولانه از افغانستان، منجر به درگیری‌های شدید و قوت گرفتن برخی از گروه‌های تروریستی در این کشور خواهد شد. آن‌ها به خروج مبتنی بر شرایط از افغانستان تاکید کرده‌اند.

از سویی دیگر نیز، گروه طالبان هشدار داده است که در صورت عدم خروج نیرو‌های آمریکایی در ماه می‌سال جاری میلادی، جنگ در برابر آن‌ها را از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: توافق آمریکا و طالبان جنگ افغانستان آمریکا و طالبان توافق نامه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد

ششمین نشست اجرایی‌سازی توافق‌نامه همکاری مشترک توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان یزد با حضور دستیار معاون علمی رئیس جمهور و معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد برگزار شد.

 این نشست در راستای اجرای توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری یزد با حضور محمدجواد صدری مهر دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

در این نشست، گزارشی از امضا و اجرای توافق نامه در طول هفت ماه گذشته ارائه شد و به انتظارات ملی و استانی از دستاورد‌ها و نتایج اجرای برنامه‌های مورد توافق پرداخته شد.

شایان به ذکر است، اجرای طرح برش استانی اقتصاد دانش بنیان در راستای توسعه اقتصاد دانش بنیان استان یزد در چارچوب ماده ۱۲ قانون جهش تولید دانش بنیان و به منظور تولید محصولاتی با ارزش‌افزوده بالاتر و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان، توسعه بازار کالا و خدمات دانش‌بنیان، تکمیل زنجیره ارزش صنایع اولویت‌دار استان و ...، با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با استانداری یزد به صورت رسمی در ۳۰ مردادماه امسال کلید خورد.

همچنین حاضران نکات و پیشنهاد‌های خود پیرامون مسائل و چالش‌های اجرایی از جمله در تامین و اختصاص منابع مالی و راهکار‌های شتابدهی به اجرای مفاد توافق نامه را بیان کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟