Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ایمانی مقدم از برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی وفرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) در دانشگاه آزاداسلامی اراک خبر داد.

حجت الاسلام «ایمانی مقدم» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت مولود کعبه، حضرت علی (ع) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از برگزاری همایش ملی علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی (ع) در دانشگاه آزاداسلامی اراک خبر داد و گفت: تبیین سیره و منش ائمه اطهار(ع) در جامعه امری ضروری است و هر نهاد و ارگانی باید به نوبه خود در این زمینه تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اینکه هر ساله در استان مرکزی بنا به ضرورت های موجود اجتماعی و سیاسی در دانشگاه های استان همایشی با محوریت اندیشکده امام خمینی(ره) وابسته به نهاد مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، افزود: این همایش ها سبب جلب نظر صاحب نظران و اندیشمندان به موضوعات دارای اهمیت در جامعه می شود.

 

نایب رئیس همایش ملی فرهنگ فقر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک ادامه داد: این همایش پنجمین همایش برگزار شده از سوی اندیشکده امام(ره) با اجرای دانشگاه آزاد اسلامی اراک است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: همایش ملی فرهنگ فقر در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و هم اندیشی نخبگان کشور در خصوص حل معضلات اجتماعی، ششم اسفند ماه همزمان با سالروز ولادت مولی الموحدین حضرت علی علیه السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک با سخنرانی حضور آیت الله کاظم صدیقی، رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر به عنوان سخنران ویژه همایش برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه تا کنون 75 مقاله به دبیرخانه  همایش ملی فرهنگ فقر رسیده است، ادامه داد: مقالات رسیده و در حال داوری هستند و بیش از ۲۵ عضو از هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، داوری مقالات را به عهده دارند.

 

حجت الاسلام ایمانی مقدم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در این همایش به علل و پیامدهای فقر فرهنگی و فرهنگ فقر در سیره حضرت علی علیه السلام پرداخته می‌شود، گفت: مبانی و عوامل فرهنگی ایجاد فقر و فقر مادی و علل اصلی فقر فرهنگی که در نهایت باعث ایجاد عدم توازن اجتماعی و بی عدالتی در جامعه و یا وابستگی و عدم استقلال جامعه می باشد در دستور کار این همایش قرار دارد.

 

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا این همایش به صورت مجازی در شهرک دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار می شود.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه آزاد استان مرکزی همایش علل و پیامدهای فقر فرهنگی فرهنگ فقر در سیره حضرت علی دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی اراک همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در این اردو که به همت مدیریت تعالی فرهنگی دانشگاه و با هدف ارائه خدمات درمانی، آموزشی و فرهنگی به روستاییان برگزار شد، دانشجویان داوطلب در بخش خدمات آموزشی و بهداشتی آموزش هایی، چون راه‌های پیشگیری از بیماری سالک، درمان شته، آموزش به مادران باردار، اهمیت جوانی جمعیت و بحث فرزند آوری را به مردم روستا ارائه دادند.

زحمتکش افزود: درحاشیه این اردو، گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ضمن زیارت از مزار شهدا با خانواده شهید والامقام رضا دامرودی دیدار و ضمن ادای احترام به مقام شامخ این شهید با آنان گفتگو و از ایثار و فداکاری شهید تجلیل کردند.

مدیر تعالی فرهنگی دانشگاه نیز با قدردانی  از زحمات و تلاش‌های دانشجویان جهادگر، اعلام کرد که این اردو‌ها به طور مستمر در مناطق محروم شهرستان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش بزرگ عقیدتی سیاسی در بافق
  • برگزاری محفل شعر گویشی شاعران بختیاری در دزفول
  • مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق (ع)در مازندران برگزار می شود
  • تدارک برگزاری هفته فرهنگی شهرستان زرندیه
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • برگزاری اردوی جهادی در روستا‌های بخش روداب سبزوار
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود