Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@20:26:42 GMT

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۷۱۳۲

بایدن در حال بررسی لغو تحریم‌های ایران

نشریه ساندی تایمز در گزارشی مدعی شد که رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی لغو تحریم‌های وضع شده علیه ایران است.

به گزارش ایسنا، نشریه بریتانیایی ساندی تایمز امروز (یک شنبه) در گزارشی به نقل از یک مقام امنیتی آمریکایی مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا به دنبال آن است که تحریم‌های وضع شده علیه ایران را با هدف حفظ توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ کاهش دهد و این توافق را به مسیر خود بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشریه در ادامه با اشاره به تاکید ایران بر لزوم رفع کامل تحریم‌ها نوشت که نشانه‌هایی از رفع این تحریم‌ها وجود دارد، هرچند که دولت بایدن اصرار دارد ابتدا می‌بایست یک نشست در چارچوب ۱+۵ با حضور ایران برگزار شود.

دولت جو بایدن بار‌ها از تمایل برای بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سخن گفته است و به تازگی نیز اعلام کرده که آماده بازگشت به مذاکرات با ایران در چارچوب ۱+۵ است.

مقامات جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند که آمریکا به عنوان طرفی که از برجام خارج شده و تعهدات خود را نقض کرده است نخست باید به توافق هست ها‌ی بازگردد و با رفع تحریم‌های ایران حسن نیت خود را نشان دهد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان امروز در گفتگو با پرس‌تی وی تصریح کرد: ما تنها زمانی وارد مذاکره می‌شویم که تحریم‌ها لغو شود و رفتار آمریکا تغییر کند. به دلیل سیاست‌های آمریکاست که دارایی‌های ما در کره جنوبی و ژاپن بلوکه شده اند. این رویکرد می‌بایست تعییر کند. اما دولت بایدن همچنان به مسدود کردن پول ایران برای خرید واکسن کووید ١٩ ادامه می‌دهد.

ظریف با اشاره به تحولات هسته‌ای ایران از زمان خروج آمریکا از برجام گفت که ایران اکنون ذخیره اورانیوم بیشتری دارد، هرچند که ما هیچ کس را تهدید نمی‌کنیم و تنها از حق خود استفاده می‌کنیم.

به گفته وی اگر آمریکا خواهان تعامل اقتصادی با ما نیست، اما باید به بقیه اجازه تجارت با ایران را بدهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج ایران از برجام تاکید کرد که ایران نیازی به این کار ندارد. آمریکا باید بداند که ما نیازی به خروج از برجام نداریم و می‌توانیم از حقوق خود در توافق بهره ببریم. ما توافق نکردیم که آن را کنار بگذاریم ما مذاکره کردیم که به تعهداتمان عمل کنیم. ما طبق مفاد برجام حق داریم که از اجرای تعهدات‌مان عقب بنشینیم.

ظریف یادآور شد: آمریکا در بازی خود و تلاش برای اعمال فشار بر ایران یک اشتباه بزرگ کرد؛ اکنون وابستگی ما به نفت به مراتب کمتر شده است. آمریکا در نهایت، دیر یا زود خواهد فهمید سیاست‌هایش غیر قانونی است و باید این سیاست‌های خود را تغییر دهد چراکه نتیجه‌ای نداشته است.

وی با بیان این که آمریکا پس از بازگشت به برجام باید خسارات ما را جبران کند، تاکید کرد: و باید متعهد شود که دیگر چنین رفتاری را تکرار نکند.

ظریف گفت: ما درخواست‌های زیادی داریم و خواهان اقدام عملی از سوی آمریکا هستیم، نه حرف. اما اکنون مشکل این است که بایدن در حال دنبال کردن سیاست‌های ترامپ است، نه اوباما.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا لغو تحریم ها تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گزارش منتشر‌شده از سوی وبگاه آکسیوس حاکی از آن است که جمهوری‎‌خواهان کنگره به‌عنوان یک اقدام «احتیاطی» در برابر حکم بازداشت احتمالی مقام‌های اسرائیلی، طرحی را برای تحریم مقام‏‏‌های دادگاه کیفری بین‌المللی مهیا می‌کنند.

به نوشته این تارنمای خبری، حامیان اسرائیل در دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا بار‌ها هشدار دادند که در صورت به جریان افتادن احکام مذکور در دادگاه لاهه، این نهاد قضائی با پیامد‌های ناشی از آن از سوی آمریکا مواجه خواهد شد.

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تأیید کرد که این طرح در حال تنظیم است و او و سایر قانون‌گذاران جمهوری‌خواه با «کریم خان» دادستان دیوان کیفری در تماس بوده‌اند.

زمستان گذشته «تام کاتن» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آرکانزاس نیز طرحی را به سنا ارائه کرد و خواستار تحریم مقام‌های دادگاه کیفری بین‌المللی شد که روی پرونده‌های آن دسته از متحدان آمریکا (مانند اسرائیل) تمرکز کرده‌اند که عضو این دادگاه نیستند.

پیشتر ۱۲ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در یک نامه یک صفحه‌ای خطاب به کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC)، تهدید کرده بودند که اگر این نهاد برای مقامات ارشد اسرائیلی حکم بازداشت صادر کند، مشمول تحریم واشینگتن می‎‌شود.

در این نامه آمده است: هرگونه حکم بازداشت احتمالی علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و دیگر مقام‌های بلندپایه اسرائیل «غیرمشروع و فاقد مبنای قانونی است و در صورت اجرا منجر به تحریم‌های شدید علیه شما و نهاد ذی‏‌ربط خواهد شد».

این سناتور‌ها در این نامه با حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار مردم بیگناه فلسطین ادعا کردند: اگر اسرائیل را هدف قرار دهید، ما نیز شما را هدف قرار خواهیم داد.

شنبه گذشته، «پیتر استانو» سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تأکید کرد: اتحادیه اروپا به حفاظت از استقلال دیوان کیفری بین‌المللی و یکپارچگی اساسنامه رم متعهد است.

وی ضمن بازنشر بیانیه دیوان درباره «استقلال و بی‌طرفی» این مرجع قضایی افزود: تهدید دادگاه یا مقامات آن غیرقابل‌قبول است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنی سندرز بار دیگر نامزد سنا می‌شود
  • جمهوری‎‌خواهان کنگره در پی تحریم دیوان کیفری بین‎‌المللی هستند
  • ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها نزدیک است؟ | یک دیدگاه متفاوت درباره مثلث ایران، آژانس و آمریکا
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • پولیتیکو: آمریکا ارسال محموله‌های بمب به اسرائیل را معلق کرد
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است