Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت منابع آبی یکی از موارد سنجش عملکرد کسب‌وکارها و انطباق محیط زیستی واحدهای تولیدی در سراسر دنیا است. در همین راستا پس از بازرسی یکی از معتبرترین مراکز ممیزی در دنیا، یکی از کارخانه‌های فعال کشور در حوزه مواد غذایی کودک، موفق به دریافت گواهینامه «مدیریت راهبری آب» شد. کارخانه نستله ایران در استان قزوین، سومین کارخانه مواد غذایی در سراسر جهان و نیز اولین در منطقه اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا است که به این دستاورد چشمگیر دست پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موفقیت که می‌توان آن را به‌عنوان الگویی مناسب برای سایر کارخانه‌های کشور در نظر گرفت، پس از تلاش‌های مجموعه کارخانه‌جات نستله در راستای مدیریت منابع آب و مشارکت برای تلاش مستمر در حفظ هرچه بیشتر حوزه‌های آبریز به ارمغان آمده است. اعتبار این گواهینامه 3 ساله خواهد بود. SGS در متن این گواهینامه بیان داشته: سایت‌های تولیدی در طی این مدت، برای اطمینان از پایداری زیرساخت‌های موجود و انطباق کامل فعالیت‌ها با استاندارهای موردنظر جهانی، توسط بازرسی‌های دوره‌ای و گزارش «ممیزی سالانه» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علیرضا سرابچی مدیر ارتباطات و سرویس‌های بازاریابی و سخنگوی شرکت نستله ایران دراین‌باره گفت: «تلاش‌های نستله در زمینه مدیریت منابع آبی در تمامی این سال‌ها، نظیر تعریف پروژه فراسوی صفر (P50) و مدیریت پسماند آب (Waste Water Management) از دلایل اصلی دستیابی به این افتخار بزرگ بود. مفتخریم که با تصدیق یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیستم‌های بازرسی دنیا، نتیجه تلاش‌هایمان (در کوتاه‌مدت و بلندمدت) در راستای مدیریت پایدار منابع مشترک آبی و مصرف بهینه، برای ذی‌نفعان و جامعه ایرانی به اثبات رسید.»

وی افزود: «م آقای روحانی شما توانستید، مردم نتوانستند

رئیس جمهور حسن روحانی دیروز در نشست هیات دولت تاکید: با برنامه ریزی‌های انجام‌گرفته در سال جاری به‌ویژه تمهیداتی که در بودجه سال 1399 دیده شده بود، توانستیم درآمدها و هزینه‌ها را مدیریت کنیم و این مهم در شرایط جنگ اقتصادی و فشار حداکثری دولت ترامپ حاصل شد که به‌اعتراف خود آنها، به شکست این سیاست انجامید. پیش از اونیز محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ونیز فرهاددژپسند وزیر اقتصاد نیز عباراتی با همین مضمون را به اطلاع افکار عمومی رسانده بودند. واقعیت این است اما رییس دولت ونیز گروه فرماندهی اقتصادی او هرگز به این داستان اشاره نمی کنند که سوخت حرکت دولت در سال 1399 ونیز پارسال از درد و رنج شهروندان ایرانی به دست آمده است اقای رییس جمهور باید بداند ونیز احتمالا به او گفته اند که دولت او شهروندان را  بی پناه وبدون پشتوانه  دربرابر تورم شتابان  رها کرده و نان آوران خانه از نداشتن ها وکاستی ها وزدن از سفره وکالاهای ضروری بوده اند رنج سترگی برده اند.  آمارهایی که برخی باوردارند عمق تاژدی تورم را به دلیل اینکه یک سبد بزرگ است نشان نمی دهد نشان می دهد شهروندان ایرانی امسال یک از بالاترین نرخ های تورم را تجربه خواهند کرد. به این جمله مشاور ارشد اقتصادی  سابق خود دکتر مسعود نیلی  توجه کنید :" در حال‌حاضر نیز از سال ۹۶ به بعد، متوسط تورم حدودا در سطح ۳۵ درصد قرار دارد که به‌معنی دوبرابر شدن قیمت‌ها طی تنها دو سال است. مقایسه متغیرهای اقتصادی کشور ما با سایر کشورهای جهان نشان می‌دهد که ما طولانی‌ترین تورم مزمن تاریخ را داشته‌ایم. "

کالید شکافی کارشناسانه و کمی با شجاعت نشان می دهد از میان سه بازیگر اصلی اقتصاد یعنی خانواده ، بنگاه و دولت درایران تنها دولت بوده وهست که به دلیل قدرت بسیار فراتر از دونهاد دیگر سوخت زنده ماندن خود را از دونهاد دیگر تهیه  و به قیمت لاغر شدن آنها خود را سرپا نشان می دهد و دراین راه حتی ثروت و درامد نسل های قبلی و  بعدی را نیز پیش خور می کند .  دولت شما تنها برروی کاغذ و در یک فرایند وعملیات حسابداری توانسته است دخل وخرج را درتعادل نگهدارد اما به منابع صندوق توسعه – حتی اگر قانونی بوده باشد- دست یازیده است ، به بهانه انتشار اوراق بهادار قرضه نسل آینده را بدهکار کرده است ، دارایی های تاریخی ایران را به شکل های گوناگون فروخته است و از همه مهمتر سفره شهروندان را کوچک و کوچکتر کرده است. آقای روحانی شما توانستید از راههایی که هرگز راه کارآمد و کارساز نبودهاند و به کسری بودجه و تورم دامن زده است دخل وخرج دولت را جمع کنید اما شهروندان نتوانستند و گوشت کمتر ، ماست وپنیر و شیر و شکر و تخم مرغ و گوشت مرغ وبرنج کمتر مصرف کردند. خانوارهای ایرانی حتی اگر کرونا هم نبود لباس و تفریح و تحصیل و اثاث خانه کمتری می توانستند خریداری کنند. شما توانستید اما شهروندان بی پناه و بردبار ایرانی نتوانستند دخل وخرج خود را به تعادل برسانند. ا به‌موجب این فعالیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران،  نه‌تنها میزان آب مصرفی  کارخانه‌هایمان را به‌حداقل رسانده‌ایم، بلکه در راستای بهینه‌سازی هرچه بیشتر مصرف آب قادر خواهیم بود با استخراج آب از شیر تازه در فرآیند فرآوری، آن را بازتولید کرده و به چرخه تولید برگردانیم.

همچنین تلاش می‌کنیم تا در راستای هدف بنیادین نستله «شکوفا کردن نیروی نهفته غذا برای بهبود زندگی امروزیان و آیندگان» و تعهداتمان به جامعه ایرانی، ضمن ادامه تعامل مستمر با ذی‌نفعان محلی و استفاده از راهنمایی‌های مقامات ذی‌ربط در حوزه حفظ منابع آبی در استان قزوین، مسبب موفقیت‌های مترقی‌تر در حوزه‌های پایداری زیست‌محیطی و تأثیرگذاری حداکثری اقتصادی و اجتماعی در جامعه باشیم. به‌عنوان مثال، افزایش کیفیت استفاده از آب و منابع آبی در منطقه مادام شرایط کم‌آبی، یکی از این موارد خواهد بود.»

سرمایه‌گذاری‌های نستله ایران در حوزه مدیریت آب در کشورمان، تاکنون بیش از 5 میلیون فرانک سوییس برآورد شده است. این شرکت همچنین با برگزاری کلاس‌های آموزشی، می‌کوشد تا دانش 153 ساله خود را در اختیار متخصصین کشور قرار دهد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: نستله ایران نشان می دهد منابع آبی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، مدیران شهرداری شیراز هر هفته در قالب “پاسخگویی تلفنی مدیریت شهری به شهروندان” از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در طرح روی خط شهر پاسخگوی مستقیم شهروندان هستند.
علی مصلی‌نژاد، عبدالصالح رستم‌زاده و شهرام سبزیان‌فرد شهرداران مناطق ۸، ۹ و ۱۰ شیراز به ترتیب در روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌پاسخگوی مسائل شهری از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ خواهند بود.
در ادامه پاسخگویی تلفنی مدیریت شهری شیراز به مسائل مردمی؛ علی فراشاییان و مسعود قادری شهرداران مناطق ۱۱ و ۶ در روز‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت پاسخگوی شهروندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • پاسخگویی مدیران شهری شیراز از طریق سامانه ۱۳۷
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • وزیر جهادکشاورزی؛ بر اقدام فوری مشترک کشورها برای مقابه با تخریب سرزمینی تاکید کرد
  • تاکید نیکبخت بر اقدام مشترک کشورها برای مقابله با تخریب سرزمینی
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین