Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، جعفر کوشا روزیکشنبه در نشستی با خبرنگاران یزد که برای پیشگیری از شیوع کرونا با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های توسعه پایدار در دنیا، استقلال کانون وکلاست و بر این اساس این مجموعه عضو اتحادیه کانون  وکلای دنیاست افزود: حفظ این استقلال در راستای انجام وظایف تعریفشده جزو نیازهای اصلی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: دغدغه دیگر کانون و اعضای آن در سراسر کشور مربوط به قوه قضاییه است که ورود، دفاع و تعامل باید به گونه‌ای باشد که خروجی آن ایجاد احساس امنیت برای وکلا کند و در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است باید این موارد روز به روز تقویت شود.

این مسوول به اهمیت و نقش رسانه‌های گروهی در انتقال و انعکاس مسایل مربوط به کانون وکلا و مطالبات و دغدغه‌ها طبق واقعیت ها همراه با روشنگری دقیق به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: اولین گام و هدف  کانون به صورت فراگیر و جدی ارتباط با رسانه هاست ،باید اخبار صحیح اطلاع‌رسانی شود.

کوشا با بیان اینکه این اتحادیه از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و طبق اساسنامه نحوه انتخاب هیات رییسه از سوی هیات مدیره کانون اداره و تصمیم‌گیری می‌شود، یادآور شد: هم‌اکنون ۲۵ کانون در کشور وجود  دارد که به زودی این تشکل در استان هایی خراسان شمالی و جنوبی ،سمنان، هرمزگان ،سیستان و بلوچستان راه اندازی می‌شود.

وی اظهار کرد: کانون وکلا ثمره مبارزه پیشکسوتان این حوزه بود که به این مرحله رسید و به عنوان یک نهاد مدنی، قانونی و صنفی فعالیت دارد و وکلا وظایف خود را در دفاع از حقوق عامه مردم انجام می‌دهند و وظیفه آن ارایه خدمات عمومی به مردم است.

همچنین رییس هیات مدیره کانون وکلای یزد گفت: این کانون از سال ۹۵ از کانون مرکز مستقل شد که تاکنون ۲ دوره انتخاب هیات مدیره را پشت سر گذاشت و هم‌اکنون سومین دوره هیات مدیره آن است و استان یزد  ۹۷۴ وکیل پایه یک فعال دارد.

علی زارع مهرجردی افزود: تاکنون ۲۳۳ مورد انتقال وکلا از استان یزد انجام شد، ۲۷ نفر انصراف  و سه نفر بازنشسته شدند ، ۷۵ نفر تعلیق فعالیت درخواست کردند که تاکنون ۲۹ نفر از اعضا فوت کرده‌اند.

در پایان نشست یادشده به سووال های  خبرنگاران پاسخ داده شد.

کانون وکلای دادگستری یزد از سال ۱۳۹۵ به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی دادگستری استقلال یزد کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دادگستری استقلال مجلس شورای اسلامی دادگستری استقلال یزد کانون وکلای دادگستری قوه قضاییه اخبار کنکور هیات مدیره کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد

با تصویب هیات مدیره بانک پارسیان دکتر جواد شکرخواه به‌عنوان مدیرعامل این بانک معرفی شد.

در جلسه‌ای که صبح روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد، با توجه به خداحافظی دکتر کورش پرویزیان، هیات مدیره بانک با تکریم خدمات شایسته و ماندگار، حضور ایشان در بانک پارسیان را منشأ اقدامات مفید و سازنده برای بانک دانست و از زحمات و تلاش‌های خالصانه ایشان در یک دهه گذشته قدردانی و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون کرد.

گفتنی است؛ جواد شکرخواه دکترای حسابداری و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که ضمن تدریس دروس مختلف حسابداری و مالی از اعضای فعلی هیات مدیره بانک می‌باشد و سابقه سال هاعضویت در هیات مدیره بانک‌های کارآفرین و پارسیان را دارد.

دیگر خبرها

  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • اعضای هیات مدیره پدیده مشخص شدند
  • زمان برگزاری مجمع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • خداحافظی دکتر کورش پرویزیان با بانک پارسیان/ دکتر جواد شکرخواه مدیرعامل بانک پارسیان شد
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران