Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اختلالاتی که در سامانه کارگزاری‌ها پیش آمده بود و گاهی پیش می آمد که  افراد پس از ثبت سفارش فروش مبلغشان را در یافت نمی کردند؛  ما این مسئله را از دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و  روابط کارگزاری مفید علت را جویا شدیم؛

روح الله میر صانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با علل اختلال در سامانه معاملاتی برخی از کارگزاران، اظهار کرد: شرکت های Provider که کارهای کارگزاری ها را انجام می دهند گاها به دلیل حجم زیاد معاملات با مشکل آتی  مواجه می شوند، لازم به ذکر است که در چنین شرایطی  بهتر است سهامداران  صبور باشند به علت آنکه همکاران ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات بکار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در رابطه با علت دیر کرد واریز مبلغ حاصل از فروش سهم توسط کارگزاری ها، اظهار کرد: وقتی افراد در خواست فروش می زنند کارگزار وجوه را به صورت t+2 دریافت می کند این روند در عرضه های اولیه که تعداد فروشنده ها زیاد است و حجم و کار مالی زیاد را می طلبد گاها زمان بر است.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار  افزود: اما در شرایط عادی یک روز پس از در خواست مشتری باید این اقدام انجام شود، نکته ای که باید به آن اشاره کرد هر سفارش فروشی  به معنای آن نیست که  سهامدار مبلغ حاصل از قروش  را می خواهد  به سبب آنکه یک عده در بازار هستند که خرید و فروش سهام را به روش حرفه‌ای  انجام می دهند  به معنای آنکه وقتی  فروش انجام می شود دیگر  مبلغی را دریافت نمی کنند و آن را برای معامله در سهام دیگر به کار می گیرند.

بیشتر خوانید

سهام عدالت متوفیان از مالیات معاف است

مسئول روابط عمومی کارگزاری مفید در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اختلالی که در سامانه معاملاتی پیش آمده بود ، گفت: اکثر اوقات وقتی در سیستم معاملاتی مشکل پیش می آید سیستم های کارگز ها نیز با مشکل بر می خورند اما  همکاران ما سعی می کنند که  آن را پیگیری و رفع کنند ، همچنین بید گفت در صورتی که مشتریان کارگزاری مفید با مشکل بر خوردند می توانند  با مرکز کارگزاری تماس  حاصل کنند تا آنها را  راهنمایی کنیم.

در پایان باید گفت سازمان بورس به عنوان یک نهاد ناظر بهتر است با توجه به افزایش تقاضای افراد برای سرمایه گذاری در بورس  نظارت خود را بر عملکرد کارگزاری ها بیش از پیش کنند تا سهامداران با مشکل بر نخورند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه سیستم های معاملاتی کارگزاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس

در انتهای معاملات امروز یکشنبه (۹ اردیبهشت) بازار سرمایه، شاخص کل بورس با کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۸۴ هزار واحدی قرار گرفت. فملی، فولاد و شپنا سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند فملی، فولاد و شپنا سه نماد پرتراکنش بودند. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش هزار و ۳۹۵ واحدی روی پله ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت.

برترین گروه صنعتی بورس و فرابورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۸۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

افران، اهرم و فیروزا ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ذوب،   فردا ۲ و شستا بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اراد ۱۲۸۴، اوصتا ۴  و اعتماد  بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها کرمان، اوصتا ۴ و اونیکس ۲  بیشترین حجم معامله را در فرابورس تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۹ اردیبهشت/افت ۲۰۱۴۵ واحدی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • بورس و مرکز مبادله؛ ۲ نهاد با شرح وظایف کاملا متفاوت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • شاخص بورس امروز ۸ اردیبهشت/رشد ۶۵۲ واحدی
  • بررسی معاملات بورس کالا
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس