Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@10:29:51 GMT

فیلم‌نوشت// تحمیل استرس به ۲۰۰۰۰۰ زوج نتیجه مثبت کاذب غربالگری

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۷۷۸۸

فیلم‌نوشت// تحمیل استرس به ۲۰۰۰۰۰ زوج نتیجه مثبت کاذب غربالگری

‍‍‍‍‍‍

آمار بسیار بالای تست مثبت سندروم داون تحت عنوان غربالگری بارداری در کشور ما، باعث تحمیل فشار روانی همچنین هزینه ۴ تا ۹ میلیون تومانی به بیش از ۲۰۰ هزار زوج در سال شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در ایران تقریباً صددرصد مادران باردار فارغ از سن مادر یا سابقه خانوادگی ناهنجاری عملاً اجبار به انجام غربالگری می‌شوند! در حالیکه در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته به‌دلیل عدم الزام و القای تست‌های غربالگری به زنان باردار، عمدتاً زنان در سنین بالاتر از 35 تا 40 سال این آزمایشات را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در بسیاری از این کشورها از کل زنان باردار، تنها حدود یک‌سوم، غربالگری بارداری را انجام می‌دهند؛ اجبار یا توصیه اکید به انجام غربالگری یعنی تحمیل بار مالی و روانی بسیار سنگین که دلایل آن کاملاً غیرعلمی است و بر اساس منافع مالی ذی‌نفعانی چون آزمایشگاه‌ها به خانواده‌های خواهان فرزند تحمیل می‌شود!

فیلم‌نوشت زیر به این موضوع پرداخته است:

فقدان هرگونه حمایت مالی برای انجام آزمایش‌های غربالگری بارداری در کشور  در حالی است که در تمام کشورهای توسعه‌یافته، هزینه انجام تست‌های غربالگری ضروری کاملاً به‌عهده دولت است و خانواده در حال انتظار فرزند، متحمل هیچ‌گونه هزینه مضاعفی نمی‌شود.

از طرفی، پزشکانی که به‌دنبال عدم انجام مراحل غربالگری در مادران باردار با تولد نوزاد "داون" مواجه شوند، مجازات می‌شوند؛ برنامه غربالگری در ارتقای سلامت، ناتوان است و مقرون به صرفه نیست با این حال خسارت مالی و روانی و جانی جبران‌ناپذیری را به مردم وارد می‌کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

سقط 16 جنین سالم برای کشف یک جنین مبتلا به سندروم داون در غربالگری/ جنگ جمعیتی علیه مردم ایران با غربالگری"غربالگری" در کشورهای اروپایی صرفاً برای بارداری‌های پرخطر توصیه می‌شودتشویق مادر به "سقط جنین بی‌دلیل" توسط برخی پزشکان به اسم "غربالگری!"فیلم/ القای ترس از سوی پزشک در "غربالگری" مادران باردار چگونه به سقط جنین ختم می‌شود؟!"غربالگری" به‌شیوه فعلی چطور امنیت روانی مادر و جان جنین را به خطر می‌اندازد؟!4 پیشنهاد کلیدی برای نجات از "تبعات کشنده غربالگری" به‌شیوه فعلیتوصیه و اجبار به انجام "سقط جنین" خدمت "غربالگری" به جامعه مدرن امروز!انجام ناصحیح مراحل "تست غربالگری" چطور می‌تواند منجر به سقط جنین‌های سالم شود؟!موشن‌گرافی/ پرخطرشدن تست غربالگری به‌معنی نقص در جنین نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت سقط جنین غربالگری مادران باردار وزارت بهداشت سقط جنین غربالگری مادران باردار سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تاکنون یک سوم جمعیت بالای ۳۰ سال برای انجام غربالگری قلب به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند، از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بقیه هم خواست که با مراجعه سریعتر به این مراکز، تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   دکتر بابک اقبالی افزود: برنامه غربالگری قلب حوزه بیماری‌های غیرواگیر از سن ۳۰ سالگی به بعد انجام می‌شود، به این صورت که برای گروه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، هر سه سال یک بار و برای افراد بالای ۶۰ سال سالی یک بار، است.   وی ادامه داد: در حوزه غربالگری قلب میزان مراجعات در روستا‌ها ۷۰ درصد و در شهر‌ها ۳۰ درصد بوده که بسیار پائین است و ما از موارد باقی مانده در شهر‌ها و روستا‌ها می‌خواهیم که به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند تا تحت غربالگری قلب قرار بگیرند.   او با بیان اینکه در غربالگری قلب مواردی همچون کلسترول، قند خون، فشار خون، چربی خون، میزان قد و وزن، سابقه خانوادگی و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در مواردی که احتمال خطر برایشان وجود داشته باشد فاصله زمانی برنامه مراقبتی‌شان کمتر می‌شود و به این افراد دارو‌های موردنیاز متناسب با وضعیتشان تجویز می‌شود.   دکتر اقبالی اضافه کرد: همچنین موارد با وضعیت بدتر و شدیدتر به سطوح ۲ و ۳ ارجاع می‌شوند و اگر فرد بیمار مشکلات دیابت، فشار خون، قند خون و چربی خون را داشته باشند، پرونده جداگانه‌ای برایش تشکیل می‌شود تا که مشکلاتش به‌طور ویژه‌تر و تخصصی‌تر با توجه به سابقه بیماری زمینه‌ای که دارد مورد بررسی و درمان قرار بگیرد.   رئیس امور بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در موارد غربالگری شده برخی از افرادی که نیازمند آزمایش و پیگیری مجدد بودند، این برنامه را ادامه ندادند که این پیگیری نکردن، آسیب‌زا است و باعث می‌شود مشکلات احتمالی به‌موقع شناسایی و درمان نشوند.   دکتر اقبالی افزود: در مشاوره‌هایی که در حوزه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر انجام می‌شود مواردی همچون آموزش تغذیه سالم، آسیب‌های ناشی از مصرف سیگار و دخانیات، مشکلات ناشی از مصرف نوشیدنی‌های گاز دار و ... ارائه و بیان می‌شود و نیز پاسخگوی سؤالات حاضران در این برنامه‌های مشاوره‌ای هم هستیم.   وی در پایان گفت: با دوری از مصرف دخانیات، تغذیه سالم و فعالیت‌های بدنی و کنترل استرس می‌توان از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری کرد.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی