Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@21:28:39 GMT

کاهش نرخ زاد و ولد در چین

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۷۸۵۱

آمارها نشان میدهد به رغم پایان یافتن سیاست تک فرزندی، نرخ زاد و ولد در چین کاهش یافته است. ناطقان: بر خلاف آنچه کارشناسان جمعیت در چین انتظار داشتند، نرخ زاد و ولد در این کشور در دوران اعمال محدودیتهای کرونایی کاهش یافته است و این درحالیست که سیاست تک فرزندی در چین پایان یافته است.

به دنبال شیوع بیماری کووید-۱۹ در چین بسیاری از مقامات و کارشناسان جمعیت انتظار داشتند که با اعمال محدودیتهای کرونایی، نرخ زاد و ولد در کشور افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بررسی داده های اولیه حاکی از آن است که میزان زاد و ولد در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ بین ۹ تا ۳۲.۶ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۹ در برخی از شهرهای چین کاهش یافته است.

نرخ زاد و ولد در این کشور سالهاست که به طور مداوم روند کاهشی داشته و بیشتر به این دلیل است که جوانان توانایی مالی برای فرزند آوری ندارند و نیز زنان مستقل از نظر مالی، سبک زندگی بدون فرزند یا مجرد ماندن را در پیش گرفته اند.

به نقل از هندوستان تایمز، دو فاکتور نرخ پایین باروری و سالخوردگی جمعیت در چین، دولت این کشور را بر آن داشته تا طیف وسیعی از سیاست ها را برای تشویق زاد و ولد از جمله لغو سیاست چندین ساله تک فرزندی و ارائه مزایای گسترده به زوج هایی که فرزند دوم دارند، در پیش گیرد. منبع: ایسنا برچسب ها: کاهش ، نرخ زادو ولد ، چن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کاهش چن نرخ زاد و ولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فردا یکشنبه۱۶ اردیبهشت‌ماه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد، گفت: در طی روز‌های شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کشور کاهش یافته و نوار شمالی ابرناک، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود، گفت: چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

او گفت: از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی  خبر داد و گفت: امشب  همچنین از احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن سال، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا بر اثر وزش باید خبر داد.

ضیائیان اظهار کرد: هواشناسی استان تهران همچنین به احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، عدم استقرار در مکان‌های مرتفع مانند داربستها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن سال، عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع و اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها و استفاده از قیم برای نهال‌ها توصیه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید از ۱۶ اردیبهشت ماه
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • لزوم بهره‌گیری از فناوری‌ و دستاورد‌های دانش‌بنیان در حفاظت محیط زیست