Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اهواز، عبدالنبی سواعدی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان اظهارکرد: توسعه اشتغال در بخش  ساحل و دریا منوط به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد در زمینه های فنی و حرفه ای در قالب آموزش محصول محور است.

وی افزود: طراحی مدل محصول محور به عنوان طرح ویژه برای گردآوری ایده ها و اجرای استارت آپ ها، برای سوق دادن دانشجویان به سمتی که صنعت نیاز دارد طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طراحی دپارتمان تخصصی مهارت های دریا و ساحل و راهبرد این دپارتمان به منظور تربیت نیروهای تخصصی مهارت محور و تولید محصولات دانش بنیان، تصریح کرد: این دپارتمان با همکاری فنی و حرفه‌ای، دانشگاه و بنادر و دریانوردی قابلیت برگزاری دارد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان یادآور شد: به‌کارگیری ظرفیت های مشترک ذینفعان از آموزش های فنی و حرفه ای الگوی جدیدی برای هم افزایی، جذب و ایجاد فرصت های جدید مهارت آموزی و تربیت نیروی کارآمد برای ورود به بازار کار استان است.

سواعدی؛ گفت: طراحی و بومی سازی مدل های مهارت‌ آموزی هدفمند و معطوف به اشتغال و نوآوری در ارائه طرح های جدید مهارت آموزی یکی از مهم ترین و موثرترین روش های جذب جوانان به فراگیری مهارت و ایجاد روحیه امید و خودباوری است.

او با اشاره به راه اندازی «طرح چاک» افزود: طرح جامع کارآفرینی و اشتغال پذیری دانشجویان تحت عنوان طرح چاک یکی از طرح‌ها و نوآوریها در روش‌های مهارت آموزی است.

وی اظهار کرد: مطالعه و طراحی روش‌های نوین مهارت آموزی تعاملی مبتنی بر ریز محتواها، مدل جدید آموزش‌های فنی و حرفه‌ای محصول محور، مطالعه ظرفیت‌های مهارت آموزی و اشتغال در حوزه مشاغل پایه از جمله نوآوری‌ها و خلاقیت برای تغییر در نظام آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و زمینه‌ساز خروج از مدل آموزش‌های دارالفنونی به سبک سنتی مهارت‌آموزی است.

وی تصریح کرد: طبق تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده در صورتی که واحدهای تولیدی به منظور ارتقای مهارت و کارکنان خود، مراکز آموزشی و ایجاد کرده یا در این خصوص هزینه کنند، می توانند ۱۰ درصد عوارض موضوع بند الف ماده ۳۸ را تا سقف هزینه صورت گرفته از معافیت بهره مند شوند.

وی یادآور شد: به منظور اجرای طرح کارورزی در محیط کار واقعی با رویکرد استمرار و تثبیت اشتغال فرصتهای موجود و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط  کارگاهی و تولیدی می توان از مشوق‌های بیمه‌ای برای کارفرمایی بهره مند شد.

گفتنی است در پایان این نشست مقرر شد برای استفاده ظرفیت، پتانسیل، امکانات و تجهیزات هر دو دستگاه برای توسعه همکاری مهارتی  کارگروه تخصصی مشترک متشکل از کارشناسان دو دستگاه برای عملیاتی کردن برنامه ها تشکیل شود.

46

کد خبر 1488670

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فنی و حرفه ای مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی فداکار، صبح چهارشنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از نمایندگان جامعه کارگری استان کرمان با بیان اینکه در بحث کارگری ما مسئولان موظفیم که حداکثر رضایتمندی را در این گروه فراهم کنیم گفت: کارگران زیادی در بخش‌های معدنی، صنعتی و یا شرکت‌های پیمانکاری با حداقل حقوق قانون کار فعالیت می‌کنند، لذا تا جایی که در توان داریم باید به آنها کمک کرده و ایمنی محیط کاری آنها را فراهم کنیم.

وی، مهارت‌افزایی نیروهای کارگری را مهم دانست و افزود: کرمان استانی معدن پایه است و به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی آن باید نیروی انسانی تقویت و آموزش ببیند.

وی افزود: دولت در راستای ظرفیت‌های اجتماعی و شرایط موجود به دنبال رفع بخشی از مشکلات کارگران در بحث پرداخت‌ها و امنیت شغلی است.

فداکار، توجه بخش‌های خصوصی، پیمانکاران و کارفرمایان به نیروهای انسانی خود را مهم دانست و افزود: پایه تولید مجموعه، نیروی انسانی است و تولید باکیفیت و بیشتر و بهتر با حمایت نیروی کار و رضایتمندی آنها میسر خواهد شد.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می‌کند و نیمی از صنعت فعال معدنی کشور در استان کرمان است گفت: استان کرمان به دلیل شرایط خاص صنعتی و معدنی نسبت به سایر استان‌ها نیاز بیشتری به تخصص نیروهای انسانی کار دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزش به تناسب ظرفیت خاص اشتغال در حوزه معدنی استان کرمان باید نیروی انسانی متناسب آن تقویت شود و لزوماً خیلی از موارد نیروی انسانی زیر دیپلم و ماهر احتیاج است که شرکت‌ها جذب خواهند کرد.

کد خبر 6094413

دیگر خبرها

  • نیروها به تناسب ظرفیت اشتغال در حوزه معدنی کرمان آموزش ببینند
  • تربیت نیروهای متخصص برای کشور بزرگترین خدمت محسوب می‌شود
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • توسعه مهارت‌های بازار محور در جهت افزایش تولید
  • آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان