Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، مینو محرز محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه برایم جای افتخار دارد که با طی مراحل مطالعات بالینی، واکسن‌سازی بعد از سال‌ها در کشور رنگ دیگری به خود می‌گیرد و دیگر احتیاجی به کشورهای بیگانه نداریم، گفت: امیدوارم چند وقت دیگر این خبر خوب را با خوشحالی بعد از طی مراحل مطالعاتی واکسن به مردم اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فاز اول یعنی مصون بودن واکسن را پشت سر گذاشتیم و دو نوبت تزریق روی ۵۶ داوطلب انجام شد و عارضه مهمی نداشتیم. حال همه آنها خوب است و خیلی خوشحالیم که بعد از سال‌ها چنین برنامه‌ای راه افتاده و داوطلبان هم رضایت داشتند.

محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت با اشاره به اینکه ۵۰ سال است طبابت و کار علمی انجام می‌دهم و از رعایت اصول و استانداردهای بین‌المللی که در بررسی بالینی واکسن صورت می‌گیرد خوشحالم، گفت: اینجا هستم که پس از بررسی مراحل کارآزمایی بالینی به مردم بگویم با خیال راحت واکسن را بزنید که هم تاثیر دارد و هم ضرر ندارد.

محرز درباره هزینه تمام‌شده واکسن کووایران برکت توضیح داد: در یک پاندمی، کشورها موظف هستند واکسن رایگان در اختیار دهند. در همه جای دنیا کشورها موظفند این واکسن را تهیه و مجانی در اختیار مردم قرار دهند.

وی درباره تفاوت واکسن کووایران برکت و واکسن کووپارس گفت: واکسن کووایران ویروس ضعیف شده است که سابقه طولانی در تهیه این نوع واکسن ها وجود دارد. واکسن کووپارس اینگونه است که آنتی‌ژن را از ویروس چینی آورده‌اند. البته هنوز سازنده جزئیات کاملی را نگفته است.

محقق اصلی پروژه و مسئول تیم نظارت بر فاز مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت با بیان اینکه واکسن کووایران برکت روی ویروس انگلیسی موثر است تاکید کرد که این بیماری را نباید آسان گرفت. اگر ستاد پروتکل می‌دهد باید ضمانت اجرایی داشته باشند. سختگیری‌ها بسیار لازم است و اگر مراقب نباشیم ویروس‌های جهش‌یافته وارد و شیوع می‌یابند.

وی افزود: از اول هم گفتم یک سری پروتکل گذاشته‌اید و آموزش داده‌اید و اگر مردم رعایت نمی‌کنند باید جریمه شوند. باید سختگیری کرد تا واکسن هم بیاید.

محرز درباره علت دیر ساخته شدن واکسن در ایران گفت: باور نمی‌کنید با وجود تحریم‌ها مقدمات ساخت واکسن با چه شرایطی فراهم و زیربناها آماده شدند.
 

کد خبر 586441 برچسب‌ها سلامت كرونا در ايران مینو محرز واکسن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت كرونا در ايران مینو محرز واکسن مطالعات بالینی واکسن کووایران بالینی واکسن ایران برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود

یک کارشناس مذهبی با بیان اینکه نماز اول وقت شاه کلید همه مشکلات است، گفت: ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی حسن‌آبادی در ویژه برنامه شب شهادت امام جعفر صادق علیه السلام هیئت غریب مدینه امیرکلا که شب گذشته‌ در حسنیه اعظم امام حسن مجتبی(ع‌)برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شاکریم یک بار دیگر فرصتی دست داده تا زیر بیرق عزای رئیس مذهب تشیع، امام جعفر صادق (ع) جمع شده‌ایم و عرض ادب می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در خانه‌ای که بی‌نماز باشد برکت از بین می‌رود و امام جعفر صادق (ع) در این خصوص می‌فرمایند‌ شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد؛ هیچ گناهی بالاتر از بی‌نمازی نیست و فاصله بین ایمان و کفر ترک نماز است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام حسین‌‌ (ع) ظهر عاشورا و در شرایط سخت آن روز با وجود اینکه یک یک اصحاب و یاران خود را از دست می‌دهد اما  نماز را به جماعت می‌خواند، تاکید کرد: همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت حل می‌شود، ‌نماز به زندگی انسان برکت می‌دهد و برکت از خانه کسی که بی‌نماز است از بین می‌رود، در واقع نماز روح زندگی است.

وی افزود: در روایات آمده است، در روز قیامت نماز انسان تجلی پیدا می‌کند  در حقیقت خداوند روزی سه بار پای صحبت‌های ما می‌نشیند و می‌گوید ای بنده حرف دلت را به من بگو‌؛ ائمه اطهار (ع‌)کورترین گره‌های زندگی را باز می‌کنند از همین رو باید در همه امور به آنان توسل کنیم.

مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت توسط ذاکران اهل بیت (ع‌)، سید‌رضا تحویلدار و محمد رضا ناصری از دیگر برنامه های هیئت غریب مدینه مازندران بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌همه گرفتاری‌ها با نماز اول وقت برطرف می‌شود
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • جزئیات تقسیم استانهای غربی و شرقی تهران | شهرستان های مشمول طرح جداسازی
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گلزنی ریاض محرز و روبرتو فیرمینو برای الاهلی در جریان برتری 4-1 مقابل ضمک / فیلم
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟