Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: سفر به استان های شمالی و جنوبی ممنوع است و کسانی که قصد سفر به اصفهان را دارند باید تست "پی سی آر" منفی داشته باشند.

حجت الله غلامی، امروز (یکشنبه- سوم اسفند) در حاشیه برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۱۱ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز و نامطلوب قرار دارد و ویروس جهش یافته انگلیسی در این استان شایع شده و همچنین استان‌های شمالی کشور نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند، مردم استان اصفهان از سفر به این شهرها جدا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مبادی ورودی استان خوزستان به روی خودروهای غیر بومی هم بسته است و در صورت سفر به این استان خودروها بازگردانده می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تصریح کرد: پروازها به استان اصفهان به صورت ویژه کنترل می‌شود و در فرودگاه از افراد فاقد تست "پی سی آر" تست گرفته می‌شود، بنابراین مسافران از سفر به اصفهان بدون در دست داشتن تست "پی سی آر" منفی خودداری کنند.

وی اضافه کرد: هنوز شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی کرد از این رو مسافران برای سفر تعجیل نکنند.

غلامی با بیان اینکه تا زمانی که عادی انگاری در دستور کار قرار نگیرد شرایط حساس و شکننده است، خاطرنشان کرد: بنابراین مردم از سفر به شهرهای مذهبی مانند قم و مشهد به لحاظ حضور مسافران عراقی خودداری کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، گفت: با توجه به شکننده بودن وضعیت کرونا از عادی انگاری پرهیز شود و مردم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط را جدی بگیرند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مقابله با کرونا خودداری کنند پی سی آر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پژوهش بدون اجرا هیچ فایده‌ای به حال ‌مردم ندارد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • برتری شمس آذر مقابل پیکان در دیدار تماشایی بدون تماشاگر
  • توصیه‌های ایمنی برای هشدار نارنجی بارندگی
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟