Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که حداکثر قیمت خانه در تهران به متری 158 میلیون تومان و متوسط بیش از 28 میلیون تومان رسیده است که در مقایسه با پارسال بیش از 111 درصد افزایش دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، مرکز آمار ایران براساس مشخصات کلیه معاملات خرید و فروش و اجاره که از سوی بنگاه‌های معاملات ملکی در سامانه اطلاعات مدیریت معاملات املاک و مستغلات ثبت می‌شود گزارشی را در رابطه با آخرین وضعیت تغییرات قیمت مسکن و زمین در پاییز امسال منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بررسی این آمار نشان می‌دهد که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در تهران 28 میلیون و 760 هزار تومان با میانگین مساحت 87 مترمربع و متوسط عمر 12 سال بوده است.
میانگین قیمت هر مترخانه در تهران نسبت به تابستان 19.1 درصد و در مقایسه با پاییز پارسال 111.4 درصد افزایش دارد و حداقل قیمت فروش هر متر خانه در تهران حدود چهار میلیون تومان گزارش شده است.

از سویی بررسی وضعیت اجاره در تهران نشان می‌دهد که متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود 62 هزار و 218 تومان با میانگین مساحت 77 مترمربع و متوسط عمر 14 سال بوده است.
میزان اجاره نسبت به تابستان 3.1 درصد کاهش ولی در مقایسه با پاییز پارسال 40.9 درصد افزایش دارد.

اما اوضاع قیمت زمین حاکی از آن است که متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده حدود چهار میلیون و 127 هزار تومان با میانگین 209 مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل 18.6 درصد و نسبت به پاییز پارسال 120.3 درصد افزایش دارد.
براساس این آمار حداکثر قیمت فروش هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در تهران به 155 میلیون تومان می‌رسد.

-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درصد افزایش قیمت فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک

بازارنیوز به بررسی قیمت خانه در تهران پرداخته است.

گروه اینفوگرافیک بازارنیوز- سروش نظری؛ بر اساس قیمت‌های معامله شده در بازار مسکن، قیمت خانه در تهران به شرح زیر است.

 

 

برچسب ها: قیمت مسکن ، قیمت آپارتمان ، قیمت آپارتمان در تهران ، بازار مسکن ، بازار مسکن تهران لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9Y

دیگر خبرها

  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت جالب خانه‌های شرق تهران/ با ۳ میلیارد تومان خانه بخرید + جدول قیمت
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • قیمت آپارتمان در چیتگر چقدر است؟
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول
  • اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران؛ آپارتمان ۹۰ تا ۱۵۰ متری چند؟
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • قیمت خانه در تهران چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک