Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@16:02:36 GMT

روحانیت جزو اقشار تاثیرگذار در دفاع مقدس بودند

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۵۳۷

روحانیت جزو اقشار تاثیرگذار در دفاع مقدس بودند

گروه استان‌ها-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: روحانیت جزو اقشار تاثیرگذار در دفاع مقدس بودند که با هویت‌بخشی به دفاع مقدس در این راه نقش درخشان و مهمی را ایفا کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  اراک، حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای امام خمینی(ره) و ولایت فقیه تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز انقلاب پس از 42 سال با بهره‌گیری از هدایت‌های مقام معظم رهبری و همراهی مراجع و علما به عنوان کانون و پایگاه اسلام در دنیا همانند نگینی درخشان می‌درخشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: همواره علما و روحانیون در طول انقلاب اسلامی با حضور فعال خود تأثیرگذار بودند چراکه در عرصه‌های گوناگون حضور جامعه روحانیت به منزله چراغ برای هموار کردن راه بوده است.

عبدی بیان کرد: از همان ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب در جهت ضربه زدن و جلوگیری از تداوم انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند و در این راه حضور مؤثر و فعال روحانیت در صحنه مانعی بزرگ در برابر خواسته‌ها و دسیسه‌های دشمنان بود.

وی با اشاره به مهم‌ترین دسیسه‌های دشمنان در جهت عدم استمرار انقلاب اسلامی ادامه داد: جنگ تحمیلی توطئه دشمنان انقلاب اسلامی با همراهی کشورهای غربی و شرقی برای عدم استمرار انقلاب شکل گرفت که با رهنمودهای امام راحل(ره) به عنوان پرچمدار مجاهدت‌های آحاد مردم و دفاع مقدس شکست خوردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: روحانیت جزو اقشار تاثیرگذار در دفاع مقدس بودند که با هویت‌بخشی به دفاع مقدس در این راه نقش درخشان و مهمی را ایفا کردند و بی شک با حضور موثر خود در نبرد جنگ تحمیلی برکات و خیرات بسیاری را به ارمغان آوردند.

عبدی با اشاره به خلق حماسه‌های ماندگار و مشارکت همه‌جانبه مردم ایران در دفاع مقدس گفت: جامعه روحانیت با حضور در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس منجر به هویت‌بخشی به دفاع مقدس در جنگ تحمیلی شدند و آنها بودند که با حضور فعالانه و موثر خود نبرد اسلامی حق برابر باطل را تبیین کردند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس: انقلاب اسلامی ضداستکبار است/ ایران تحت هیچ شرایطی از ‌آرمان‌هایش دست بر نمی‌داردنماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: روحانیت در همه امور پیش‌قدم بوده استمهمترین وظیفه روحانیت نشان دادن نسبت بین معارف اسلامی و زندگی بشر است


وی ادامه داد: در دفاع مقدس فعالیت‌های طلاب تنها به امور تبلیغی و تبیین و ترویج اسلام ناب محمدی خلاصه نمی‌شد بلکه در فعالیت‌های دفاعی و رزمی نیز پیشتاز بودند و گواه آن رزمندگان طلبه‌ای است که در یک دست سلاح و در دست دیگر قرآن به دست داشتند و از انجام رسالت‌های خود غافل نمی‌شدند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: روحانیون در بسیاری از لشگرها، گردان‌ها و گروهان‌ها به عنوان فرمانده رزمندگان را هدایت می‌کردند و این امر نشان‌دهنده نقش مؤثر روحانیت بود که به سبب انقلاب اسلامی و تفکر امام راحل(ره) در دفاع مقدس رقم خورد.

عبدی افزود: جامعه طلاب بیش از 4 هزار شهید طلبه در مسیر انقلاب اسلامی تقدیم کرده است که در طول تاریخ این شهدا همانند چراغی پرنور در راه مردم ایران و تمام مستضعفان همچون الگوهای برگزیده می‌درخشیدند.

وی با اشاره به گذشت 42 سال از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در طول مقاطع مختلف انقلاب اسلامی و جبهه‌های متعدد دفاع، حضور روحانیت برای نظام جمهوری اسلامی منشا برکات و خیرات بسیاری بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: طلاب در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، دینی و سازندگی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره پیشتاز بوده‌اند و تا زمان اتصال انقلاب صاحب‌الزمان(عج) و انقلاب اسلامی دست از تلاش بر نمی‌دارند.

انتهای پیام/712/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انقلاب اسلامی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عبدالرضا میرحاجتی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در مراسم سالگرد تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان بیان کرد: امروزه هر آنچه صلابت و اقتدار داریم از سرچشمه جوشان دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: ایران به خاطر موقعیت جغرافیایی و منابع عظیمی که دارد، همواره مورد طمع خیلی قدرت‌ها بوده است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ظهور و حضور خود در این سرزمین، برای اولین بار اجازه نداد که دشمنان این آب و خاک منابع و ثروت این جغرافیای غنی را به یغما ببرند و به همین دلیل است که یک لحظه از دشمنی و یورش به این ملت و مملکت دریغ نورزیدند.

سردار میرحاجتی اظهار کرد: شهدا کار خودشان را کردند و با تقدیم جانشان از این نظام، انقلاب و میهن دفاع کردند و رسالت امروزه ما در مقابل خون پاک آنها این است که در هر سنگری که هستیم برای اعتلای مملکت تلاش کنیم.

وی گفت: خوزستان قطب کشاورزی کشور است و دارای بیشترین و بهترین منابع طبیعی و خدادادی است و این همه ظرفیت وظیفه مردم را دوچندان می‌کند که در راه خودکفایی محصولات کشاورزی با اتکا به دانش و بینش انقلابی و جهادی‌تان تلاش کنند.

کد خبر 6099550

دیگر خبرها

  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • معلمان بر شخصیت دانش‌آموزان تاثیرگذار هستند
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است