Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی رئیس جمهور با انتقاد از سیستم مبتنی بر اقتصاد نفتی در دولت، گفت: این نگاه اقتصادی در سیستم دولتی باعث می‌شود با هرگونه نوآوری مخالف شده و ابداعات در نطفه خفه شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم رونمایی از سبد محصولات زندگی تبیان با اشاره به هزینه‌های زیاد آموزشی در کشور، گفت: بودجه‌ای که ما برای آموزش هزینه می‌کنیم در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار زیاد است اما تأثیرگذاری آن در زندگی ما اندک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدهی این آموزش را هیچ جایی نمی‌بینیم.

وی افزود: با وجود اینکه ما از نظر تعداد مقالات در رتبه 15 دنیا و در حوزه مهندسی از نظر رشد تعداد مقالات در میان 10 کشور اول جهان هستیم کمتر این تولیدات را به صورت محسوس در زندگی دیده‌ایم. نباید تنها به تولید علم تمرکز داشت و باید از این علم برای مباحث تربیتی و فرهنگی استفاده شود.

رئیس بنیاد نخبگان کشور تصریح کرد: برای ترویج علوم انسانی و القای فرهنگ چند هزار ساله ایرانی در جهان معاصر باید به سمت توسعه پلتفرم‌ها حرکت کنیم، با توسعه این پلتفرم‌ها می‌توان یک ارتباط بین علوم مهندسی و علوم انسانی ایجاد کرد.

تبدیل زبان فارسی به نهمین زبان اینترنت

وی ادامه داد: با همین نگاه در دنیای مجازی هم ورود کرده‌ایم و حالا می‌توان گفت تعداد صفحات با زبان فارسی در جهان اینترنت چندین برابر زبان عربی است، در حالی که جمعیت عرب زبان‌ها بیشتر از فارسی زبانان است. با این عملکرد زبان فارسی به نهمین زبان اینترنت تبدیل شده است.

ستاری گفت: برای افزایش قدرت نفوذ فرهنگی کشور باید این مسیر را ادامه بدهیم و اقدام به تولید محصولات فرهنگی مانند فیلم و انیمیشن کنیم تا به همین واسطه به توسعه پلتفورمها برسیم. سازمان تبلیغات اسلامی هم در این زمینه نگاه درستی دارد و سیاست این سازمان در راستای توسعه پلتفورمها ارزشمند است.

وی ادامه داد: جوانان باید این راه را با قدرت ادامه دهند و با برخوردهای نادرست دلسرد نشوند، چرا که سیستم دولتی مخالف نوآوری است و هر نوع نوآوری را در نطفه خفه می‌کند این عملکرد هم نشأت گرفته از اقتصاد نفتی است. در مرحله اول باید این فرهنگ دولتی را تغییر داد.

در ادامه برنامه حجت الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تهدیدات ایجاد شده در فضای مجازی برای خانواده ها، گفت: ما نباید در این عرصه منفعل باشیم و لازم است محصولات اختصاصی و بومی خود را داشته باشیم. در همین راستا محصولات «زندگی تبیان» را طراحی کردیم که مبتنی بر مسیر پیشرفت الگوی بومی ایرانی- اسلامی بود.

وی افزود: باید برای پرداخت به سبک زندگی ایرانی-اسلامی به زیست بوم خانواده در فضای مجازی توجه شود، چرا که این سبک زندگی نمادی برای استقلال ماست و طبق فرمایشات رهبری باید جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه در فضای مجازی داشته باشیم.

جزئیات برگزاری "اینوتکس 2021"/ استقرار 200 استارتاپ در این نمایشگاه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری سورنا ستاری معاونت علمی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی

مدیرعامل بیمه ایران، در نشستی با حضور مدیران کل استان‌ها، برنامه‌های استراتژیک شرکت را برای سال ۱۴۰۳ تشریح کرد و گفت: تبیین راهبرد سال ۱۴۰۳ در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیندهای بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیتهای نمایندگان از طریق تعریف بسته های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دست‌آوردها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه های جمعی پرداخت.

نشست مدیرعامل با مدیران ستادی و استانی با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای با حضور محمدرضاکشاورز مدیرعامل و رییس هیات مدیره بیمه ایران برگزار گردید.

کشاورز در این نشست که با حضور مدیران کل استان‌ها به صورت برخط همراه بود به تبیین راهبرد سال ۱۴۰۳ در پنج محور الکترونیکی کردن فرآیند‌های بیمه گری با اولویت حوزه خسارت، رشد و توسعه بیمه‌های زندگی با رویکردی نوآورانه در حوزه سرمایه گزاری، طراحی و معرفی محصولات جدید بیمه‌ای به بازار، افزایش توانمندی و قابلیت‌های نمایندگان از طریق تعریف بسته‌های آموزشی، رفاهی و تسهیلاتی و معرفی بهتر دست‌آورد‌ها و خدمات بیمه ایران از طریق رسانه‌های جمعی پرداخت.

وی گفت: بیمه ایران دارای تمدن سازمانی است و این تمدن سازمانی نتیجه تلاش بسیاری از همکاران و نمایندگان از قدیم تا به الان بوده و همه ما موظفیم این امانت را به خوبی حفظ، تقویت و به آیندگان منتقل کنیم. معتقدم قانونٱ و اخلاقٱ و شرعٱ باید از نگاه تمام ذینفعان برای حفظ این تمدن سازمانی، کوشش کنیم.

همه خودمان را مدیون شرکت میدانیم و به نظر من برای اداره شرکت بزرگ بیمه ایران باید روی چند موضوع توافق کنیم. برقراری نظم و انضباط در همه امور، تعامل و برقراری ارتباط با همه ذینفعان با رعایت احترام و سرعت بخشی توام با کیفیت در انجام امور. همه همکاران در سطوح حکمرانی، مدیریتی و عملیاتی باید به دنبال نهادینه کردن این مولفه‌های رفتاری باشیم.

مدیرعامل بیمه ایران افزود: بهترین جلسات من دیدار با مدیران استان‌ها و همکاران محترم شبکه نمایندگی است، چون کار اصلی و اجرایی را همکاران من در شعب و نمایندگی‌ها انجام می‌دهند. هدف از تشکیل نشست، دریافت نقطه نظرات و دیدگاه‌های مدیران استان‌ها است و همه دغدغه‌های مطرح شده را صحیح میدانم و از معاونین توقع دارم موضوعات را در حوزه خودشان اولویت بندی کنند و از مدیران ستادی نیز انتظار دارم انتظارات و درخواست‌های استان‌ها را سریع پاسخ دهند چرا که مشتری در شعبه منتظر تصمیم گیری ما نخواهد ماند. کسب و کار ما بیمه گری است و همه واحد‌ها باید به یکدیگر کمک کنند.

رئیس هیات مدیره با اشاره به نظرات مدیران کل استانی تاکید کرد: نباید تصمیمات در اجرا با وقفه روبرو شود و حدود اختیارات باید با توجه به شرایط رقابت بازار بهینه گردد. باید چابک‌تر تصمیم بگیریم و با تغییرات بروز شویم. تشکیل کمیته از افرادی که دل در گرو موفقیت شرکت دارند میتواند به دستیابی به اهداف کمک کند و من هم بنا دارم از همه سلائق که به شرکت علاقه دارند استفاده کنم.

وی در پایان گفت: بیمه ایران علیرغم نقش حاکمیتی، اما یک بنگاه تجاری و اقتصادی است و اعتقاد دارم نظام حقوق و دستمزد آن باید با این نگاه بهینه شود به همین جهت با توجه به مقررات دولتی به دنبال تحقق تغییراتی در این خصوص هستیم.

در ابتدای این نشست نعمت الهی سرپرست معاونت حقوقی و هماهنگی اموراستانها، شعب و نمایندگی‌ها با اشاره به تاکید مدیرعامل در تشکیل این جلسه به توضیح اجمالی برنامه حوزه مربوط پرداخت و از برگزاری گردهمایی حضوری سراسری مدیران در آینده نزدیک خبر داد.

در این نشست که با عنوان همدلی، انسجام و اصول حرفه‌ای برگزار شد مدیران کل استان‌های گیلان، همدان، یزد و سیستان و بلوچستان نیز به نمایندگی از استان‌های کشور دیدگاه‌های خود را مطرح نمودند.

دیگر خبرها

  • راهبرد جامع بیمه ایران برای سال ۱۴۰۳؛ تمرکز بر دیجیتالیزه کردن و نوآوری در بیمه‌های زندگی
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند