Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@09:25:06 GMT

کنترل ناوگان باری در مشهد هوشمند می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۵۶۵

کنترل ناوگان باری در مشهد هوشمند می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مشهد گفت: سیستم نظارت و کنترل ناوگان باری درون شهری هوشمندسازی می‌شود.

علی باخرد در این خصوص اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۷ قانون هوای پاک و در راستای ساماندهی تردد ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین در سطح شهر مشهد، محدودیت زمانی و مکانی پیش‌بینی شده است که شامل کلیه وسایل نقلیه باری با تناژ بیش از ۳/۵ تن می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوزهای لازم از سوی شرکت‌های حمل‌ونقل بار، اضافه کرد: از این پس علاوه‌بر کنترل ترددها توسط واحدهای بازرسی مستقر در سطح شهر، دوربین‌های نظارتی نیز خودروهای باری متخلف را جریمه می‌کنند؛ لذا توصیه می‌کنیم این شرکت‌ها برنامه سفر وسایل نقلیه باری خود در مناطق مختلف شهری را به نحوی تنظیم کنند که تردد و توقف آنها در محدوده‌های مکانی مطابق زمان مشخص شده در برگه مجوز باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری مشهد تصریح کرد: مجوز تردد برای ناوگان باری سنگین و نیمه سنگین دارای پروانه فعالیت از شهر مشهد به صورت مدت‌دار و برای ناوگان باری برون شهری دارای بارنامه به مشهد یا ناوگان باری دارای پروانه فعالیت از سایر شهرها به صورت موردی از طریق سامانه ftms.mashhad.ir صادر می‌شود.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، باخرد با تاکید برممنوعیت تردد سایر ناوگان باری جاده‌ای و ترانزیتی در شهر که هدف سفر آن‌ها مشهد نیست، خاطرنشان کرد: این ناوگان موظف است تا از کنارگذر شمالی تردد کنند، لذا نظارت و اعمال قانون مکانیزه از طریق دوربین‌های سطح شهر، گامی مهم در جهت شهر هوشمند است و امیدواریم با این اقدام بتوانیم تا حد زیادی از تخلفات بکاهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری مشهد ناوگان باری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه

سید شهرام کهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد:: در فروردین ماه سال‌جاری ۳۴۶ هزار تن کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان وارد کشور شده است، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته جهش چشمگیری ۲۵۳ درصد دارد.

وی درباره تردد ناوگان در پایانه مرزی پرویزخان گفت: طی ۱ ماهه فروردین ماه سال‌جاری ۱۲ هزار خودرو ناوگان حمل و نقل کالا جهت بارگیری کالای ترانزیتی وارد این پایانه مرزی شده است که در مقایسه با سال گذشته افزایش ۲۵۵ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه عنوان کرد: در فروردین ماه سال‌جاری بارگیری کالای ترانزیتی از پایانه مرزی پرویزخان به سمت اقصی نقاط کشور ۱۸۷ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۳۹۴ درصد افزایش داشته و ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بارگیری شده ۷ هزار و ۲۳۰ دستگاه با افزایش ۳۷۳ درصدی است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون جلسات متعددی در خصوص تسهیل تجارت و روان‌سازی تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه انجام شده‌است گفت: در این جلسات از زاویه های مختلف بحث ها ترانزیت کالا و تسریع در تردد مسافران مطرح شد و نگاه‌های نرم افزاری و در بُعد سخت افزار زیرساخت ها و امکانات تجهیزاتی که باید مهیا گردد، در انجام کارها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت است.

کهریزی در پایان از پایانه مرزی پرویزخان به عنوان یکی از مرزهای مهم کشور در زمینه توسعه صادرات نام برد و تصری: کرد این مرز در توسعه روابط ایران و عراق نقش فراوانی داشته و بخش عمده‌ای از صادرات ایران به عراق از طریق این مرز انجام می‌شود.

کد خبر 6094071

دیگر خبرها

  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • کاربرد قفل کرکره برقی هوشمند
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران