Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@02:57:41 GMT

ابتلا بیش از 60 پزشک عمومی قم به کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۵۸۳

ابتلا بیش از 60 پزشک عمومی قم به کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رضا ابراهیمی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز به صورت مجازی برگزار شد عنوان کرد: بیشترین تعداد شهیدان جامعه پزشکی استان قم از پزشکان عمومی بوده‌اند و تعداد ابتلا نیز در بین این پزشکان زیاد بوده است.

وی با بیان اینکه انجمن پزشکان عمومی استان قم با نخستین جرقه‌های بروز کرونا در استان فعالیت خود را در راستای مهار این بیماری شروع کردند افزود: مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط این انجمن شامل توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده، توزیع ابزار حمایتی، توزیع مواد ضدعفونی کننده محیط ویژه فضای مطب‌ها، توزیع 20 دستگاه پالس اکسیمتر به منظور کنترل اکسیژن خون بیماران، اجرای مرتب طرح ضدعفونی ساختن مطب‌ها و همکاری داوطلبانه با برخی نهادهای مردمی برای ویزیت مردم در مناطق محروم شهر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس انجمن پزشکان عمومی قم یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط این انجمن را تشکیل گروه واتساپی با حضور فعال بیش از  20 متخصص با تخصص‌های مختلف و بیش از  220 پزشک عمومی از مناطق مختلف برشمرد و گفت: هدف از تشکیل این گروه ارائه مشاوره جمعی برای درمان بیماران کرونایی و تشریح دقیق تست‌ها و نتایج رادیوگرافی‌ها بود و در حقیقت  یکی از مؤثرترین گروه‌هایی بود که در دوران کرونا در کشور شکل گرفت.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار گرافى و سى تى توسط انجمن پزشکان عمومی و پزشکان همیاراستان قم تحلیل و بررسی شد.

ابراهیمی اذعان کرد: برگزاری بیش از 12 برنامه علمی به صورت زنده  و هر بار به مدت دو ساعت و همچنین برگزاری همایشی در زمینه آخرین درمان‌های کرونا با حضور پزشکان از دیگر اقدامات این انجمن است که از نظر علمی به پزشکان بسیار کمک کرد.

وی تصریح کرد: بیش از 30 هزار ویزیت در سطح مطب‌ پزشکان عمومی استان در بازه یکساله اخیر صورت گرفته است.

رییس انجمن پزشکان عمومی قم از مبتلا شدن بیش از 60 پزشک عمومی که در مطب خود به بیماران خدمات ارائه می‌دادند خبر داد و گفت: بیش از 30 پزشک استان نیز به مدت یک ماه از حضور در مطب به دور بودند و در این میان سه پزشک عمومی به شهادت رسیدند.

رییس انجمن پزشکان عمومی قم مطرح کرد: تجلیل از خانواده‌ شهدای سلامت طی دیدار با آنان، همکاری با ستاد کریمه استان و یادآوری آخرین پروتکل‌های کووید-19 به صورت روزانه نیز از دیگر اقدامات این انجمن در ایام شیوع کرونا بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه دستورالعملی برای مطب پزشکان تنظیم و ابلاغ شده تا از تجمع مردم در مطب‌ها جلوگیری شود افزود: در این زمینه بازرسی‌ها به‌صورت مرتب انجام می‌شود و مطب‌ها نیز موظف به رعایت فاصله‌گذاری و ایجاد سامانه نوبت‌دهی اینترنتی شده‌اند.

انتهای پیام/78005/آ40

منبع: فارس

کلیدواژه: قم پزشکان نشست خبری انجمن پزشکان عمومی پزشک عمومی عمومی قم مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • پشت پرده مسمومیت الکلی پزشکان در شیراز
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • تحقیقات در خصوص حادثه فوت یک پزشک در شیراز ادامه دارد
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست