Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، مشارکت حداکثری را نشانه پایبندی مردم به نظام و متضمن مشروعیت مردمی آن دانست و تاکید کرد: «هر رای به صندوق آرا، در واقع رای به امنیت و رفاه مردم است».

کمتر از ۴ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری باقی است؛ چهارشنبه گذشته به مناسبت سالروز قیام تاریخی ۲۹ بهمن مردم تبریز علیه رژیم پهلوی، رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات تاکید کردند و فرمودند: «انتخابات هر چه پرشورتر، هر چه با اقبال عمومی مردم بیشتر همراه باشد، اثرات و منافعش برای کشور و برای خود مردم بیشتر خواهد بود؛ و یقیناً به آینده‌ کشور کمک خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس‌جمهوری نیز در مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی در مرقد امام(ره) و چند روز بعد، ضمن تاکید بر مشارکت حداکثری و بالای ۷۰ درصدی، به دیدگاه رهبری درباره اهمیت انتخابات و مشارکت مردم اشاره و تاکید کرد: «مشارکت اهم است و انتخاب درست مهم؛  اصل حضور بیشینه مردم در انتخابات از هر فرع دیگری اولویت دارد و اهمیت این حضور حتی اگر با شکست جریان سیاسی خاص همراه شود، در صدر هر استراتژی انتخاباتی قرار دارد».

محمدکاظم انبارلویی درباره فواید و اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات سال آینده به ایرناپلاس گفت: درادوار همه انتخابات بعد از انقلاب، میزان مشارکت، بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد بوده که موید این است که مردم به حضور خود برای تصمیم‌سازی‌های کلان ملی اهمیت می­‌دهند.

وی افزود: نخستین فایده مشارکت حداکثری تضمین امنیت ملی و رفاه عمومی است؛ دشمنان نظام و انقلاب مترصدند که مشارکت پایین باشد و براساس آن توطئه­‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی خود را محقق کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش و مسئولیت احزاب و جریان­‌های سیاسی برای تحقق این مشارکت معتقد است: «همه احزاب و گروه­‌ها باید اهتمام ویژه داشته تا مردم را به پای صندوق بیارورند؛ هرکس که حرف ناامیدکننده یا صحبت از بی­‌فایده بودن صندوق رای کند، معلوم می­‌شود که علاقه­‌ای به سرنوشت این کشور ندارد».

وی ادامه داد: «در درجه دوم، اینکه چه کسی باید وارد صحنه رقابت انتخاباتی شود مهم است؛ ما باید آن کسی را که مردم انتخاب می­‌کنند، فارغ از اینکه مورد پسند ما باشد یا نه، نماینده کل ملت بدانیم؛ در واقع فرد منتخب (رئیس جمهوری آینده)، با هر میزان رای، رئیس‌جمهوری همه است؛ از این منظر همه فعالیت­‌ها باید معطوف به مشارکت بالای مردم در صحنه رقابت سیاسی سال آینده باشد».

«این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته، مساله حضور و مشارکت حداکثری که امام(ره) و رهبری بر آن تاکید داشتند، از این منظر ضرورت بیشتری دارد زیرا ما در میان یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم؛ با درک چنین موقعیتی همه باید به پای صندوق‌های رای بیایند و در حقیقت رای آنها رای به نظام خواهد بود».سردبیر سابق روزنامه رسالت درباره شرایط خاص داخلی، منطقه­‌ای و بین­‌المللی کشور در آستانه انتخابات و اینکه حساسیت مشارکت در این دوره را دوچندان کرده، گفت: «البته تاکید بر حضور پرشور و بالای مردم در همه دوره‌های قبلی همیشه مطرح بوده زیرا ما همواره از طرف دشمنان مورد تهدید بوده­‌ایم؛ درست است که اکنون توانمندی نظامی ما این تهدیدها را دفع کرده اما نظام سیاسی مستقر در کشور باید مورد تائید ملی و رای مردم باشد زیرا مشروعیت مردمی نظام، دشمن را از هرگونه شرارات و ماجراجویی برحذر می­‌دارد.»

انبارلویی تاکید کرد: «این دوره نیز مانند دوره‌های گذشته، مساله حضور و مشارکت حداکثری که امام(ره) و رهبری بر آن تاکید داشتند، از این منظر ضرورت بیشتری دارد زیرا ما در میان یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم؛ با درک چنین موقعیتی همه باید به پای صندوق‌های رای بیایند و در حقیقت رای آنها رای به نظام خواهد بود». 

این فعال سیاسی اصولگرا درباره نقش و وظیفه مسئولان برای مشارکت حداکثری مردم نیز معتقد است: «مسئولان باید با پاسخگویی به مطالبات معیشتی مردم و عمل به وعده­‌ها، مشارکت بالا را تضمین کنند. بخشی از مشکلات مربوط به ناکارآمدی مدیران و بخشی مربوط به توطئه­‌های دشمن است اما باید بدانیم به هرکس که رای دهیم سرنوشت کشور را دست او می­‌سپاریم.
وی افزود: «با نیامدن پای صندوق رای هیچ مشکلی حل نمی­‌شود؛ بهتر است از میان گزینه­‌ها، به آن کسی که تشخیص می­‌دهند کارآمدی دولت را تامین می­‌کند رای دهند»./ایرناپلاس

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مشارکت حداکثری پای صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور با تاکید بر اینکه اجرای کامل این برنامه و به ویژه استقرار نظام درآمد-هزینه استانی می‌تواند جهش تولید با مشارکت مردم را تسریع کند، اظهار داشت: متاسفانه تلخی‌های عدم تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در کشور حس می‌شود و بر همین اساس باید در اجرای برنامه هفتم توسعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

جعفر رحمانی در نشست تبیین مبانی و احکام برنامه هفتم توسعه کشور که با حضور معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از معاونان برنامه و بودجه(طرح و برنامه) دستگاه‌های اجرایی در محل سالن اندیشه این سازمان برگزار شد؛ از نتایج اجرایی نشدن کامل برنامه ششم توسعه  مانند عدم تحقق رشد اقتصادی در دهه 90 شمسی سخن گفت.

وی در این نشست با بیان اینکه برنامه ششم توسعه کشور از برنامه‌های توسعه‌ای ناموفق کشور بود و تنها فقط 30 درصد از آن محقق شده است، افزود: اگر برنامه‌ای را به نحو احسن تدوین اما درست اجرا نکنیم، نتیجه آن کاهش سرمایه‌های اجتماعی و عدم اعتماد مردم نسبت به برنامه‌ریزی میان مدت و بلند مدت در کشور خواهد شد.

رحمانی ناترازی‌های انرژی و مالی در کشور را جدی خواند و گفت: برنامه هفتم توسعه با تغییر نگرش و به صورت مساله محور و با تاکید بر رشد فراگیر تدوین شده  و دو اصل اولویت‌بندی درست و سازوکار انگیزشی کارا و اثربخش در آن دیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه مدیران استانی و مقامات کشوری در مقابل نسل آینده کشور مسئولیت دارند تا در پنج سال آینده ایرانی آبادتر بسازند، گفت: برنامه هفتم توسعه کشور متفاوت‌تر از سایر برنامه‌های توسعه‌ای قبلی در کشور است چرا که ضمن ایجاد انگیزه در افراد می‌تواند تحول در نظام اداری ایجاد کند و به تبع آن بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در پایان اجرای این برنامه مرتفع خواهد شد.

معاون آمار و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با اشاره به شعار سال و تحقق آن، جهش تولید با مشارکت مردم را تنها از مسیر پایبندی به اصول برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر دانست و بیان داشت: نیاز داریم برای نقش دادن به مردم در رسیدن به رشد اقتصاد و جهش تولید، بار دیگر اعتماد را به آنان بگردانیم که این امر مستلزم تلاش جدی همگان است و استقرار جدی نظام درآمد- هزینه استانی می‌تواند نقش موثرتری به استان‌ها در 5 سال آینده بدهد.

رحمانی با بیان اینکه رشد اقتصادی در کشور کیک اقتصاد را بزرگتر کرده و موجب آن می‌شود که مردم بیشتری از آن منفعت ببرند، اظهار داشت: خوشبختانه دولت سیزدهم در ابتدا با نگاه ویژه به برنامه محوری در صدد اداره کشور به صورت عقلانی است و پیشران‌ها، مسائل بحران‌ساز و بسترها در برنامه هفتم توسعه به درستی دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه استان یزد در برنامه محوری در کشور پیشرو بوده و تاکنون برنامه‌های تحولی زیادی همچون یزدِنوین، یزدِ بهره‌ور و یزدِ نوآور را تدوین و به مرحله اجرا گذاشته است، تاکید کرد: راهی جزء اینکه طبق برنامه اصولی و عقلانی در کشور و به تبع آن در استان شروع کنیم به اصلاح ساختارها و رفع ناترازی‌های موجود بپردازیم وجود ندارد.

 

دیگر خبرها

  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • ‌وزارت کشور بر افزایش مشارکت دور دوم انتخابات‌ تاکید دارد
  • رویکرد امتی و جهانی رسانه ملی
  • دستگاه‌های مختلف مردمی و فرهنگی در انتخابات همکاری داشتند
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • نمایندگان مجلس دوازدهم «یقه‌گیری» نخواهند کرد
  • شاهد «یقه‌گیری» نمایندگان مجلس دوازدهم نخواهیم بود
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه