Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام تصویر متحرکی منتشر کرد و گفت: آزمایشاتی بر روی آنتن‌های جهت دار(High Gain) کاوشگر اقمار یخی مشتری برای اطمینان از مقاومت آنها در برابر ارتعاشات شدید هنگام پرتاب به فضا انجام شده و نتایج موفقیت آمیز بوده است. بنابر برنامه‌ریزی‌ها قرار است این ماموریت در سال ۲۰۲۲ پرتاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، از عملکردهای آنتن‌های جهت‌دار کاوشگر اقمار یخی مشتری می‌توان به ارتباط با زمین و سپر حرارتی در هنگام پرواز از نزدیک فضاپیما از کنار سیاره زهره اشاره کرد. این آنتن دارای یک بازتابنده ۲.۵ متری است که هنگام ارسال داده‌های واضح به زمین باید در برابر گرما، تابش و بار سطحی مقاومت کند.

کاوشگر اقمار یخی مشتری(Jupiter Icy Moons Explorer) به صورت مخفف(JUICE) بزرگترین سیاره منظومه شمسی یعنی مشتری را مطالعه خواهد کرد. قبل از رسیدن به مقصد تقریباً هشت سال در سفر خواهد بود و سه سال به تحقیق در مورد این سیاره گازی غول پیکر و سه مورد از اقمار بزرگ آن به نام‌های گانیمد، کالیستو و اروپا خواهد پرداخت. این فضاپیما جو طوفانی مشتری را بررسی خواهد کرد و رازهای پنهان شده در اقیانوس‌های یخی اقمار مشتری را کشف خواهد کرد و به جستجوی آب در داخل این قمرها خواهد پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آژانس فضایی اروپا سیاره مشتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم

دکتر غلامرضا کردافشاری، متخصص طب ایرانی، در برنامه «طبیب» در مورد نوشیدن آب وسط غذا توضیح می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • سیاره مشتری به شکل‌گیری قمر زمین کمک کرده است
  • تأثیرگذاری رسانه‌ها در عصر کنونی بیش از ابزارهای جنگی است
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • رییس سازمان سنجش : برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • بهترین بروکرهای فارکس: راهنمای انتخاب برترین‌ بروکر فارکس
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین