Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا تکیه‌ای ظهر امروز طی نشستی با خبرنگاران که در دفتر ستاد مرکزی اعتکاف در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اهمیت اعتکاف در سیره اولیای الهی قابل بررسی و تأمل است، اظهار کرد: پیامبر یک سال در زمان اعتکاف، در جنگ بودند اما سال بعد دو دهه اعتکاف کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: گرفتاری‌های اجتماعی، فرهنگی‌ و اقتصادی دستاوردهای انقلاب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد درحالی‌که قبل از انقلاب فقط علما اعتکاف را می‌شناختند اما اکنون یک مطالبه عمومی نسبت به اعتکاف وجود دارد که نشان از جایگاه مهم اعتکاف در کشور است.

رئیس ستاد مرکزی اعتکاف خاطرنشان کرد: ستاد ملی کرونا با توجه به شرایط امروز کشور و افزایش شیوع بیماری احتیاط کردند و گفتند اعتکاف برگزار نشود و ما نیز از سخن رهبری تبعیت کرده و برگزار نکردیم اما ای کاش مسؤولان راهکار اعتکاف حداقلی را بررسی می‌کردند چراکه ما مساجد بسیاری داریم که وسعت زیادی همراه با حیاط دارند و می‌توانستیم با دستورالعمل‌های بهداشتی این برنامه را به صورت محدود دنبال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید فرصت‌گرا و فرصت‌ساز باشیم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم، عنوان کرد: همانطور که رهبری به صورت صریح تاکید داشته‌اند اعتکاف نشانه خوبی برای جهت‌گیری صحیح به سمت حکومت الهی است.

تکیه‌ای با بیان اینکه امسال به دنبال عطرافشانی معنوی ویژه در ایام اعتکاف هستیم، مطرح کرد: با استفاده از بستر فضای مجازی ایران و جهان را معطر خواهیم کرد؛ در راستای اهداف ستاد مرکزی اعتکاف امسال ۲۵ مجموعه مشارکت و هم‌افزایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: پویش «فرصت انس» با دستورالعمل روزه‌داری در روزهای ۱۳،۱۴ و ۱۵ ماه رجب، استغفار به درگاه الهی، توسل به خاندان عصمت و طهارت، تلاوت قرآن کریم و انجام اعمال ام داوود و خواندن نماز جعفر طیار به سفارش رهبری از جمله ویژه برنامه‌های ستاد اعتکاف است.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیون نفر‌ با استفاده از فضای مجازی و همچنین چندین میلیون نفر نیز با بستر رسانه ملی اعمال اعتکاف را دنبال کردند، گفت: امیدواریم با خودسازی مناسب بتوانیم در ماه ضیافت الهی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی از برگزاری جشنواره بین‌المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف در پنج‌شنبه هفتم اسفندماه همزمان با میلاد امام علی(ع) خبرداد و گفت: این جشنواره با پیام تصویری آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) به صورت مجازی برگزار و به صورت زنده از شبکه‌های ملی منعکس می‌شود.

تکیه‌ای عنوان کرد: این برنامه از صفحه itikaf_ir@ در اینستاگرام و از نشانی‌های اینترنتی www.aparat.com/itikaf_ir/live و www.heyatonline.ir/heyat به صورت زنده منعکس خواهد شد‌ و امیدواریم بتوانیم با استفاده از فضای مجازی میزبان تمامی مخاطبان باشیم.

وی با اشاره به اینکه زبان‌های مقالات جشنواره ششم اعتکاف انگلیسی، اردو، عربی و فارسی است، عنوان کرد: جشنواره اول با هزار و ۹۲۶ اثر ادبی، جشنواره دوم با هزار و ۱۰۰ اثر هنری، جشنواره سوم با ۱۶۰ اثر علمی، جشنواره چهارم با ۱۵۶ اثر علمی، جشنواره پنجم با دو هزار و ۱۴۴ اثر و جشنواره ششم با دو هزار و ۳۳۶ اثر برگزار شده است و در مجموع این آثار هفت هزار و ۴۹۵ اثر می‌شود.

تکیه‌ای تصریح کرد: جشنواره ششم قرار بود در لبنان برگزار شود و سردار سلیمانی پشتیبان و امنیت‌ساز این جشنواره بود و میزبان حزب‌الله لبنان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن نصرالله بودند اما با شیوع کرونا ساز و کار عالم از جمله اعتکاف بهم ریخت و در نهایت قرار شد به صورت رسانه‌ای و مجازی جشنواره دنبال شود.

وی با اشاره به برگزاری وبینار علمی اعتکاف با استفاده از بستر فضای مجازی تصریح کرد: این وبینار با عنوان معنویت و اخلاق و سخنرانی آیت‌الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه و آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان قم همراه با ارائه برگزیدگان جشنواره بین‌المللی اعتکاف در سه شنبه پنجم اسفندماه دنبال می‌شود.

تکیه‌ای خاطرنشان کرد: این برنامه از شبکه‌های ملی و صفحه itikaf_ir@ در اینستاگرام و از نشانی‌های اینترنتی www.aparat.com/itikaf_ir/live و www.heyatonline.ir/heyat به صورت زنده منعکس خواهد شد‌.

وی از برگزاری شب شعر اعتکاف با موضوع معنویت و اخلاق یاد کرد و گفت: محمدعلی مجاهدی دبیر ادبی این نشست خواهد بود و حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد محدثی، سید علی گرمارودی، سید حمیدرضا برقعی و برگزیدگان جشنواره اعتکاف در این نشست حضور خواهند داشت.

تکیه‌ای با اشاره به اینکه مکان وبینارها شبستان حضرت زهرا(س) حرم بانوی کرامت خواهد بود، تصریح کرد: کارگاه عکاسی جشنواره بین‌المللی اعتکاف نیز دوشنبه چهارم اسفندماه ساعت ۱۹ به همراه ارائه آثار هنری از سه بستر مجازی یاد شده منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره اعتکاف قم فضای مجازی جشنواره بین المللی فضای مجازی آیت الله تکیه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076018 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره هنر انقلاب در یاسوج
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود