Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:53:38 GMT

زلزله شهرستان دنا به پل ‌تاریخی پاتاوه آسیب زده است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۸۹۸۲

زلزله شهرستان دنا به پل ‌تاریخی پاتاوه آسیب زده است

رحیم دادی‌نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در ارزیابی‌های اولیه کارشناسان دو ترک عمیق و ریزترک روی این پل تاریخی مشاهده شده است.

وی بیان کرد: در بخش ‌هایی که به تازگی مرمت شده تخریب صورت نگرفته اما دو دهانه دیگر به دلیل زلزله اخیر دچار تخریب شده است.

دادی نژاد اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز مرمت این پل تاریخی تامین شده و به زودی عملیات مرمت آن آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت:تاکنون به جز این پل، مورد دیگری از تخریب آثار تاریخی ناشی از زلزله اخیر گزارش نشده است.

مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه شامل پنج پل تاریخی است.

قدیمی‌ترین پلی که از مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه باقی مانده پل تخت شاه نشین مربوط به دوره ساسانی است.

دادی نژاد تصریح کرد:مجموعه پل‌های تاریخی پاتاوه در سال ۵۲ به ثبت ملی رسیده و اواخر دهه ۷۰ کار مرمت و احیای مجدد مجموعه پل‌ها شروع شد و پل بزرگ دوره صفویه تقریبا به صورت کامل بازسازی شده است.

شهر پاتاوه از توابع شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۵ کیلومتری شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر ساعت ۲۲ و پنج دقیقه و ۳۴ ثانیه چهارشنبه شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی ‌سخت مرکز شهرستان دنا را لرزاند. مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد که این زلزله در عمق هشت کیلومتری زمین اتفاق افتاده است. 

بر اساس این گزارش زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌ سخت، ۱۹ کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است. 

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی زلزله پروندهٔ خبری زلزله در سی‌سخت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی زلزله کهگیلویه و بویراحمد میراث فرهنگی زلزله اخبار کنکور کهگیلویه و بویراحمد تاریخی پاتاوه مجموعه پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم

دریافت 75 MB

به گزارش خبرنگار مهر، سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، دوشنبه شب در آیین اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه افزود: در تقسمات سدها بهره کهگیلویه و بویراحمد اندک است و باید سهم مردم ما ملاحظه شود.

کد خبر 6092610

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • بی بهره بودن استان از ظرفیت سدها را به رهبر انقلاب گزارش می دهیم
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • رکابزنی ۱۸۰ کیلومتری با شعار «ارتش فدای ملت»
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار