Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، فاطمه کرمپور روز یکشنبه اعلام کرد: کالاهای فرهنگی ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره باید با محتوا و شامل مولفه‌هایی از فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، باورها و آیین‌های ایرانی اسلامی باشد و ریشه و توسعه آنها در ارتباط با فرهنگ محلی و بومی بوشهر باشد.

وی افزود: ترویج و تبلیغ کالا و محصولات فرهنگی تولید داخل با استفاده از المان‌های بومی محلی استان بوشهر و توسعه صادرات غیر نفتی نیاز ضروری است و برگزاری اولین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی این استان با هدف معرفی کالاهای بومی محلی نقشی مهم در این زمینه ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری این جشنواره گفت: علاقه‌ مندان محصولات خود را در زمینه‌های عروسک با استفاده از المان‌های بومی محلی بوشهر و هدایا و محصولات فرهنگی بومی استان در بخش‌های ملزومات لباس، زیورآلات، کیف و کفش، کمربند، کلاه و تزئینات تولید و برای شرکت در جشنواره نیز ارائه کنند.

مدیر عامل موسسه فرهنگی هنری آفتاب زرین پاییز بوشهر ادامه داد: محصولات ارائه شده در بخش عروسک سازی باید دارای مجموعه‌ای از پیام‌ها و ارزش‌های فرهنگی باشد که با پوشش، فرم و پیکر عروسک و روایتی که با آن همراه می‌شود به دنیای کودکان وارد شود و آنها را برای کودک قابل باور و پذیرش کند.

آفتاب قنبری در باره زمان داوری این جشنواره اعلام کرد: پس از جمع‌آوری آثار ارسالی به دبیرخانه ارزیابی و کارشناسی آثار از سوی هیات داوران انجام  و زمان اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان اعلام می‌شود.

پیش از این زمان داوری آثار تا پایان بهمن ماه اعلام شده بود.

برچسب‌ها بوشهر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عروسک های ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عروسک های ایرانی بوشهر معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عروسک های ایرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر اخبار کنکور محصولات فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد

 علی سرگزی در پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری با عنوان "سی ترمی" اظهار کرد: این جشنواره به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان و فرمانداری زهک و هنرمندان این منطقه در حال اجرا است.

وی افزود: ما به عنوان متولیان فرهنگی و هنری هر برنامه‌ای که موجب شادی و نشاط دل‌های مردم شود را با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان حمایت می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به نامگذاری این منطقه از سوی رهبر معظم انقلاب به تنگه احد، بیان کرد: مردمان غیور و دلاور سیستان نه تنها به گردن این استان بلکه به گردن ایران حق دارند.

وی با تاکید بر توسعه سیستان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و هنری ادامه داد: هر آنچه که ما انجام می‌دهیم وظیفه ما است و ما خدمتگزار مردم هستیم و هیچ وظیفه‌ای هم جز خدمت گذاری نداریم.

سرگزی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان چرخ فرهنگ و هنر به همت مردم و دستگاه‌های متولی فرهنگی و هنرمندان و پیشکسوتانی که ما را در این امر یاری می‌کنند در حال چرخش است.

وی با اشاره به شور و نشاط حاکم در منطقه سیستان به واسطه ورود آب، افزود: امیدواریم این موهبت الهی ادامه پیدا کند و آنچه سیستان را زنده نگه می‌دارد آب است و پس از آن فرهنگ و هنر است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه شب بازی»
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت دراردل