Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین ، رییس جمهور روابط ایران و ترکیه به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در منطقه را خوب و رو به توسعه توصیف و بر تقویت همکاری‌ها و مناسبات تهران – آنکار برای مقابله با تهدیدات مشترک و همچنین حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

روحانی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور با اصلاح موافقتنامه تجارت ترجیحی، تسریع در اجرای توافقات ششمین نشست شورای عالی همکاری‌های ایران و ترکیه را مورد اشاره قرار داد و از آمادگی ایران برای میزبانی بیست و هشتمین نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به رفتارهای غیر قانونی دولت قبلی آمریکا  تاکید کرد: رفع تحریم‌ها از سوی آمریکا یک مطالبه قانونی و معقو. ل از طرف ایران است که باهار مورد تاکید قرار داده‌ایم و ایران نیز با رفع تحریم‌ها به تعهدات خود بازخواهد گشت. راهبرد ایران همانطور که بارها اعلام شده است اقدام در برابر اقدام خواهد بود.

رییس جمهوری با بیان اینکه ایران همواره طرفدار گفت و گو و بهره گیری از روش‌های مسالمت آمیز حل و فصل اختلافات در سوریه بوده است، بر تدوام روند گفت و گوهای سران سه کشور ایران، ترکیه و روسیه (ضامن روند آستانه) با هدف تلاش برای حل و فصل مشکلات سوریه از جمله فراهم شدن زمینه بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و تدوین قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

روحانی همچنین با اشاره به بحران قره باغ میان آذربایجان و ارمنستان و وضعیت آتش بس بین دو کشور، رویکرد ایران را حمایت از حل و فصل اختلافات به کمک گفت وگو و مذاکره عنوان کرد.

رییس جمهوری با استقبال از ابتکار همکاری منطقه‌ای با حضور کشورهای ایران، روسیه، ترکیه، آذربایجان و ارمنستان گفت: این طرح می‌تواند منافع قابل توجهی برای همه طرف‌ها داشته باشد و ایران برای همکاری در زمینه‌های تخصصی با کشورهای منطقه آماده است.

 رییس جمهوری ترکیه نیز در این گفت وگو درخصوص راه‌های توسعه روابط دو جانبه، برگزاری سریعتر کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور، گسترش مناسبات تجاری بویژه با استفاده از ظرفیت‌های تجارت ترجیحی و همکاری و گفت وگوهای موثر برای تقویت صلح و امنیت منطقه تاکید کرد.

 رجب طیب اردوغان همچنین با استفاده از فضای مثبت و مناسب بین المللی در جهت حل و فصل مشکلات و رفع تحریم‌های ناعادلانه آمریکا بر استفاده از راه حل‌های دیپلماتیک و گفت و گو تصریح کرد.

پربیننده ترین تکرار سقوط دهه ۶۰در انتظار دلار؟ افزایش اعتبار همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی/ حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در ۶ماه دوم سال۱۴۰۰ منتفی است ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۱۲/۲ خرید خانه تا چه اندازه دشوار است؟ جزییات ثبت ‌نام جاماندگان یارانه‌های نقدی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رجب طیب اردوغان همکاری ها حل و فصل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است

به گزارش خبرگزاری مهر، ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

امیر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

کد خبر 6089352 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریست نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است