Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در جلسه امروز شورای شهر شیراز، اعضا به شهرداری اجازه دادند از ۸۰ نفری که در ایام سخت شیوع کرونا در تغسیل و تدفین اموات کرونایی در قالب گروه‌های جهادی مشارکت داشتند به صورت ویژه تقدیر به عمل آورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز که عصر امروز در صحن علنی شورا برگزار شد شورای اسلامی شهر شیراز مبلغ چهار میلیارد و 590 میلیون ریال جهت پرداخت به 80 نفر از گروه‌های جهادی که در تغسیل و تدفین درگذشتگان کرونا فعالیت داشتند اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این جلسه اعضای شورا به بررسی ایراد فرمانداری شیراز درباره مصوبه تعیین بهای بلیت سال 1400 مترو شیراز که ماه قبل و به صورت شناور در نظر گرفته شده بود پرداخته و آن را بررسی و اصلاح کردند.

تصویب دو فوریت لایحه شورای شهر مبنی بر اختصاص مبلغ 4 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت برگزاری نمایشگاه گردشگری شهر شیراز در تهران و تعیین ردیف اعتباری به‌صرفه و آیین‎‌نامه مالی و معاملاتی این سازمان از دیگر اقدامات شورای شهر شیراز در جلسه امروز عصر بود.

در این جلسه اعضا با قید دوفوریت در مورد انعقاد قرارداد خرید 50 دستگاه اتوبوس به همراه دریافت 5 دستگاه ون ویژه معلولان با شرکت ایران خودرو دیزل به نرخ مصوب بدون تشریفات نیز به شهرداری اجازه دادند.

دیگر دستور کار این جلسه بررسی طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره پرداخت پاداش به اعضای کمیسیون‌های بدوی و تجدیدنظر ماده 100، هیأت تطبیق مصوبات مستقر در فرمانداری، ماده 38 آیین‌نامه مالی شهرداری، بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ماده 77 قانون شهرداری، مناقصه و مزایده و حراج، دبیران و کارمندان دبیرخانه کمیسیون‌های مذکور و نمایندگان شهرداری بود که این طرح نیز با قید یک فوریت به‌منظور بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارسال شد.

110 زندانی جرائم غیر عمد در مرحله دوم نذر رهایی آزاد می‌شوندمرحله دوم "نذر رهایی" در دهه فجر با نام "حاج قاسم سلیمانی" در استان فارس آغاز شدشورای شهر شیراز به وجود دلالی و قانون‌گریزی در اداره شهر هشدار داد

در ادامه این جلسه، طرح یک فوریتی جمعی از اعضای شورا، درباره شرکت در برنامه نذررهایی به منظور آزادسازی تعدادی از زندانیان ساکن شهر شیراز که به خاطر جرایم مالی غیرعمد در زندان مرکزی شیراز هستند از سوی کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک و نیز کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا ارایه شد و اعضا با مبلغ یک میلیارد تومان به این منظور موافقت کردند.

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر شیراز به شهرداری اجازه دادند طبق مصوبه پیشنهادی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا که با هدف افزایش رفاه حال درگذشتگان و تشویق شهروندان به دفن درگذشتگان خود در آرامستان بهشت احمدی شیراز منتج به عدم دریافت هزینه‎‌های تغسیل و کفن و دفن، تهیه و نصب سنگ قبر درگذشتگان آنها شده بود  اقدام کنند اما برای پایان این طرح تاریخ 31 فروردین ماه 1401 در نظر گرفته شد.

همچنین در این جلسه، اعضای شورا بودجه سال 1400 شورای اسلامی شهر شیراز را  مجددا بررسی کرده و در نهایت این بودجه را به مبلغ 73 میلیارد و 200 میلیون ریال به تصویب رساندند.

گلایه رئیس شورای شهر از تبعیض برخی مسئولین در اجرای قانون

همچنین در این جلسه سه تن از اعضای شورای شهر شیراز نیز به ایراد سخنرانی پرداختند و در ابتدا رئیس شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود ضمن نامطلوب خواندن وضعیت شهر در زمینه فساد و تبعیض، بدترین نوع تبعیض را تبعیض در اجرای قانون از سوی صاحبان قدرت و کسانی که عهده‌دار وظیفه‌ای در مقابل دیگران هستند دانست.

عبدالرزاق موسوی افزود: ما در مصوبه شورای شهر شیراز برای کنترل حداقلی خطرات ناشی از تعارض منافع اقداماتی را پیش‌بینی نمودیم اما همچنان برای حل اساسی تعارض منافع، نیازمند تدابیر جدی هستیم.

برخی قوانین زمینه‌ساز ناکامی‌های ورزش شیراز هستند

احمد تنوری دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق پیش از دستور خود به بیان ناکامی این روزهای شهر شیراز در امر ورزش پرداخت و گفت این مساله، نارضایتی تمامی علاقه‌مندان به شیراز و اقلیم پارس را به دنبال داشته است.

رئیس سابق کمیسیون فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز افزود: شیرازی‌ها خواهان حمایت مجموعه مدیریتی شهر شیراز و استان فارس از ورزش‌های تیمی حرفه‌ای هستند اما بخشنامه‌ها و قوانینی از سوی دولت تحت عنوان منع ورود شهرداری‌ها به تیم‌داری حرفه‌ای، زمینه‌ساز عدم توفیق وعده‌های شهرداری و شورای پنجم در ورود به عرصه ورزش شده است.

در ادامه وی از اعضای شورا خواست شهرداری را مکلف کنند با ایجاد تیم‌های ورزشی در 5 رشته، تمامی هزینه‌های حضور این تیم‌ها را در لیگ‌ها و زمینه‌های منع نشده، تقبل کنند.

روزی به نام پاکبان در تقویم شیراز گنجانده شود

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز به ایراد نطق پیش از دستور خود پرداخت.

 علی ناصری ضمن اینکه از اعضای شورا خواست جهت کاستن از بار هزینه خانوارهای شیرازی در آستانه سال جدید تلاش بیشتری کنند، خواستار عقد تفاهم نامه بین‌بخشی بین دستگاه‌های دولتی و غیردولتی جهت تامین سلامت شهروندان با ارائه محصولات استاندارد و گواهی شده شد.

 ناصری همچنین در زمینه استمرار مشکل آلودگی زیست محیطی شمال‌غرب حاصل از سرریز شدن فاضلاب صدرا هشدار داد و در پایان وی از اعضای شورا خواست در اقدامی مبتکرانه روزی را تحت عنوان روز پاکبان در تقویم فرهنگی شهر شیراز بگنجانند.

گزارش از سروش سلیمی

انتهای پیام  / 424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز شورای شهر شیراز اعضای شورا شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز

سیده مریم حسینی در تشریح گزارش نودمین کمیته ساماندهی حاشیه‌نشینی و رفع محرومیت از محلات کم برخوردار شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه که با حضور اعضای کمیته، مدیران و کارشناسان شهرداری در محل سالن سعدی شورای شهر شیراز برگزار شد اولین دستور کار جلسه در خصوص هماهنگی شهرداری شیراز با فرماندهی انتظامی شیراز در جهت تامین امنیت بوستان و پارک‌ها در محلات محروم سطح شهر بحث و گفتگو شد.

او افزود: باتوجه به الزام شهرداری و نیروی انتظامی جهت ایجاد فضای امن برای شهروندان شیرازی به ویژه در محلات کم‌برخوردار به جهت استفاده از فضای سبز مقرر شد، هماهنگی کامل شهرداری با نیروی انتظامی با تشکیل جلسه برقرار شود و در خصوص لیست پارک‌هایی که مشکل حضور اراذل و اوباش و فضای نا امن دارند از سوی شهرداری به نیروی انتظامی اعلام شود.

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: شهرداری مکلف شد در جلسه آینده این کمیته، گزارش عملکرد خود را در خصوص امنیت پارک و بوستان‌ها ارائه کند.

حسینی ادامه داد: دومین دستور کار این جلسه بررسی مشکلات و نیاز‌های محله دینکان در منطقه ۶ بود که با توجه به مشکلات عدیده‌ای که این محله دارد یاوران شورا و گروه‌های جهادی در این جلسه شرکت داشتند و مسائل و مشکلات این محله احصا شد و در این جلسه که با حضور شهردار منطقه شش برگزار شد، مقرر شد شهردار منطقه طی یک بازدید میدانی و بررسی مشکلات مطرح شده را داشته باشد و در هفته آینده ارائه گزارش کند.

او اضافه کرد: دستور کار سوم در خصوص بحث و بررسی درباره مشکلات محله پودونک در منطقه یازده بود که شهردار این منطقه ضمن ارائه گزارشی از کمبود‌ها و اقدامات صورت گرفته در این منطقه به شورای شهر و کمیته محرومیت‌زدایی ارائه کرد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد اجرای طرح پرواز بیان کرد: طرح پرواز با عنوان توانمندسازی نوجوانان کنکوری در مناطق محروم اجرا می‌شود.

او ادامه داد: هدف از اجرای این طرح ایجاد عدالت آموزشی در سطح مناطق شهر شیراز است تا دانش‌آموزان مستعد که در مناطق محروم سطح شهر ساکن هستند بتوانند از امکانات و ظرفیت و فضای آموزشی موسسات استفاده کنند و بتوانند در کنکور به موفقیت دست یابند.

رئیس کمیسیون محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: در این جلسه پیرامون این دستور کار مقرر شد کارگروه ویژه‌ای با محوریت محرومیت‌زدایی و نمایندگان اداره‌کل آموزش و پرورش استان فارس، شهرداری شیراز و موسسات آموزشی کنکور جهت بررسی و راه‌اندازی طرح مذکور حداکثر ظرف دو هفته آینده تشکیل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت