Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،یوسف غفارزاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حریم و بستر رودخانه‌های موجود و لزوم جلوگیری از تصرفات به حریم و بستر آن‌ها گفت:در این تفاهم نامه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به عنوان تأمین کننده منابع مالی، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به عنوان تهیه کننده اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز، اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به عنوان صادر کننده سند و استانداری به عنوان ناظر بر حسن انجام کار تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود:بر اساس این تفاهم نامه سازمان مدیریت و برنامه ریزی در سال اول سه میلیارد ریال برای تهیه اطلاعات و نقشه‌های مورد نیاز جهت صدور سند حدود ۲ هزار کیلومتر از رودخانه‌های استان اختصاص خواهد داد و در صورت ارائه اسناد مستند توسط آب منطقه‌ای در سال‌های دوم و سوم متناسب با هزینه انجام کار، نسبت به تامین سایر اعتبارات مورد نیاز در تفاهم‌نامه اقدام خواهد شد.

او گفت:در این تفاهمنامه این شرکت همچنین مکلف شده است تا با استفاده از نقشه‌های مطالعه شده مصوب سازمان نقشه برداری یا سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح و عقد قرارداد با مشاوران صاحب صلاحیت، نسبت به مطالعه نقاط شمیمی رودخانه‌ها و ارسال نتایج آن به اداره کل ثبت اسناد و املاک برای اخذ سند اقدام کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی گفت:بر اساس این تفاهم نامه اداره کل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی نیز پس از دریافت اطلاعات و نقشه‌های مربوطه نسبت به تثبیت عرضه اقدام و نتیجه را به این شرکت و واحد‌های شهرستانی اداره ثبت اعلام کرده، در نهایت سند مربوطه صادر می‌شود.

تاکنون هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از طول ۲۵ هزار کیلومتری رودخانه‌های استان تعیین بستر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تفاهنامه ثبت اسناد سند مالکیت آذربایجان شرقی آب منطقه ای تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد خانی افزود: در نمایشگاه اکس پو۲۰۲۴ مبادله تفاهم نامه مابین شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت مس سونگون انجام شد.

خانی گفت: بر اساس این تفاهم نامه قسمتی از پساب تصفیه خانه مرند برای مصرف صنعتی در اختیار شرکت مس سونگون قرارخواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: فرصت‌های سرمایه گذاری متعددی در این نمایشگاه مطرح است که مهمترین آنها مربوط به مبادله تفاهم نامه واگذاری پساب مرند به شرکت مس سونگون است.

خانی تاکید کرد: این تفاهم نامه در راستای کمک به توسعه صنعت استان و کمک به آزاد سازی آب شرب از صنایع، به نفع مردم منطقه انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: بر اساس این قرارداد، سالانه ۵٫۳ میلیون مترمکعب پساب شهر مرند، تصفیه و در اختیار مجتمع مس سونگون قرار خواهد گرفت.

وی گفت: مدت این تفاهم نامه ۲۰ ساله بوده و بر اساس آن حدود ۱۰۶ میلیون مترمکعب پساب تصفیه خواهد شد.

کد خبر 6094384

دیگر خبرها

  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • اجازه حاشیه‌سازی در حریم شورا و شهرداری را نمی‌دهیم
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • انعقاد ۴۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد