Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:17:28 GMT

حکم بطلان بیانیه بالفور/ «زنده باد عدالت» سر داده شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۹۸۰۷

حکم بطلان بیانیه بالفور/ «زنده باد عدالت» سر داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الشرق الاوسط، دادگاه بدوی نابلس امروز(یکشنبه)در اقدامی بی سابقه، حکم بطلان بیانیه بالفور را به خاطر نقض قوانین بین المللی صادرکرد و مسئولیت قانونی این بیانیه که منجر به محرومیت مردم فلسطین از دستیابی حقوق مشروعشان شد را متوجه انگلیس دانست.

ماه اکتبر گذشته وکلای فلسطینی به نیابت از شورای ملی نیروهای مستقل، بنیاد بین المللی پیگیری حقوق مردم فلسطین و اتحادیه روزنامه نگاران فلسطین، دادخواستی راعلیه دولت انگلیس در دادگاه بدوی شهر نابلس واقع در شمال کرانه باختری اشغالی ارائه کردند و این کشور را مسئول کامل بیانیه بالفور دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساس این دادخواست را اعتراض به بیانیه بالفور، درخواست ابطال آن و همچنین ابطال همه عواقب و نتایج آن تشکیل می داد و امضاکنندگان از دولت انگلیس خواستند از مردم فلسطین عذرخواهی کند و مسئولیت کامل نکبت و اشغال سرزمین های فلسطین را بپذیرد.

ارائه کنندگان این دادخواست همچنین خواستار مجازات این کشور به خاطر جنایت هایش در دوران حکومت نظامی در فلسطین شدند.

در حکم دادگاه که امروز(یکشنبه) در یک جلسه علنی صادر شد، انگلیس از نظر قانونی مسئول کامل رفتارهای خلاف قانون خود در دوران اشغال اراضی فلسطین و اجرای بیانیه بالفور دانسته شد.

دادگاه مذکور اعلام کرد: بیانیه بالفور به سلب حقوق قانونی، سیاسی و انسانی مردم فلسطین و منع آنها از دستیابی به حقوق خود در زمینه تعیین حق سرنوشت در سرزمین هایشان منجر شد.

پس از صدور حکم دادگاه فریاد «زنده باد عدالت» سر داده شد.

کد خبر 5152933

منبع: مهر

کلیدواژه: بیانیه بالفور فلسطین نابلس ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه برجام ناتو فلسطین رژیم صهیونیستی جو بایدن سوریه افغانستان لبنان میانمار عربستان سعودی بیانیه بالفور مردم فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۹۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی

مردم یمن در تظاهرات باشکوه امروز خود در صنعاء بار دیگر بر آمادگی خود برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده و خواستار گشوده شدن راه زمینی (از طریق عربستان)برای رفتن به فلسطین اشغالی شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم صنعاء نیز همانند دیگر استانهای یمن امروز نیز همانند جمعه های گذشته تظاهرات باشکوهی در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات مستمر نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیانش برگزار کردند.

الحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده استحمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

در بیانیه تظاهرات باشکوه مردم صنعاء بر آمادگی مجدد مردم یمن برای رفتن به غزه و جنگیدن مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی تاکید شد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر درخواست خود را مبنی بر گشوده شدن گذرگاه های زمینی امن(ازطریق عربستان) برای رفتن و مشارکت مستقیم در نبرد در کنار رزمندگان در فلسطین اشغالی مورد تاکید قرار می دهیم.
این بیانیه با تبریک به رزمندگان مقاومت فلسطین به سبب ضربات کوبنده آنها به اشغالگران صهیونیست از ادامه عملیات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن حمایت شده است.

این بیانیه آورده است بر ادامه بسیج و سرازیر شدن به سمت اردوگاه های آموزشی و آماده سازی با روحیه گسترده و آماده شدن دهها هزار رزمنده تاکید می کنیم.

این بیانیه افزود به نیروهای مسلح خود، عملیات مستمر و تاثیرگذار در نبرد پیروزی وعده داده شده و جهاد مقدس و ورود به رویارویی در دریا را تبریک گفته و خواستار عملیاتهای بیشتر هستیم.
در این عملیات آمده است از ملت های امت اسلام و آزادگان جهان می خواهیم سلاح تحریم اقتصادی کالاهای آمریکایی و اسرائیلی و شرکتهای حامی آنها را فعال کنند.

یمنی ها در این تظاهرات بر حمایت خود از عملیات مستمر و دردناک رزمندگان مقاومت فلسطین، لبنان و عراق علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

دیگر خبرها

  • مردی که «کمجان» را زنده کرد/ دیدار با سیروس زارع که زندگی‌اش را وقف نجات یکی از تالاب‌های کشورمان کرده است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • عفو بین‌الملل: دانشگاه‌های آمریکا باید از سرکوب اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین دست بردارند
  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • دانشگاه الزهرا اولین همایش بین‌المللی «غزه زنده است» را برگزار کرد+ گزارش تصویری