Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@03:51:17 GMT

وام سهام عدالت گرفتار پاسکاری بانک و بورس!

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۰۰۰۵

وام سهام عدالت گرفتار پاسکاری بانک و بورس!

به گزارش اکوفارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بحث وام سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت، مدت هاست که بر سر زبان‌ها می‌چرخد و امیدی را در دل‌ها برای بسیاری از افراد روشن کرده است.

اما ناهماهنگی بانک‌ها و نهاد‌های مربوط جهت تکمیل زیرساخت‌های بانکی مانند همیشه مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است. بسیاری از افراد طی هفته‌های گذشته به بانک ها، جهت دریافت وام سهام عدالت مراجعه کردند، اما مانند همیشه پشت در ماندند و با جواب‌هایی عجیب مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواب‌هایی از این نظیر: " از بانک‌های مربوط به ما دستورالعملی ندادند" , " دریافت وام به صورت اینترنتی است" , " ما خبر نداریم! "

مردم برای دریافت وام عدالت لازم است از طریق سامانه‌ " زمرد " بانک‌های تجارت و ملی به صورت غیر حضوری اقدام کنند. سامانه‌ای که به گفته موسوی نماینده وزارت اقتصاد راه اندازی شده و آماده ارائه تسهیلات به مردم است، اما در تماس با بانک‌های تجارت و ملی متوجه شدیم که زیر ساخت‌های این سامانه همچنان فراهم نشده است.

این در حالی است که فرید موسوی عضو هیات مدیره بانک ملی حدود ۷ روز پیش از آمادگی بانک ملی برای دریافت وام سهام عدالت خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات به دارندگان سهام عدالت در چندماه گذشته به صورت آزمایشی انجام شد و از امروز بانک ملی ایران، آمادگی پوشش تمام دارندگان سهام عدالت را دارد.

اما در تماسی با بانک ملی متوجه شدیم که همچنان زیرساخت‌های لازم برای دریافت این وام فراهم نشده است و عدم هماهنگی مسئولان بانک ملی با یکدیگر موجب به وجود آمدن چنان وضعیتی شده است.همچنین اخیرا بانک ملی خبری منتشر کرد که نشان می دهد  ارائه وام سهام عدالت از فردا آغاز می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام سهام عدالت چیست؟

موسوی، نماینده وزارت اقتصاد در تاریخ ۲۵ بهمن گفت: مدارک مورد نیار مدارک هویت سنجی است و بر اساس هماهنگی‌ها با سازمان بورس، این کارت‌ها حداکثر ظرف یک هفته قابل استفاده خواهد بود. همچنین تمهیداتی در نظر گرفته شده که از کارت فیریکی هم استفاده نشود و خرید از طریق کیوآرکد انجام شود تا دستورالعمل‌های بهداشتی بهتر رعایت شود.

او با بیان اینکه بازپرداخت این تسهیلات سه ساله است، گفت: نرخی که برای این وام در نظر گرفته ۱۸ درصد است، اما اگر مصرف کننده آخر هر ماه تصویه کند، هیچ سودی از او گرفته نمی‌شود. همچنین ارزش کارت‌های اعتباری ۵۰ یا ۶۰ درصد میزان دارایی سهام عدالت افراد است و سازمان بورس می‌تواند آن را به عنوان وثیقه بگذارد، از این رو پرداخت این تسهیلات نیاز به ضامن ندارد.

سمیه محمدی کارشناس مسئول مدیریت توسعه و فناوری‌های نوین شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با اعطای کارت‌های اعتباری به پشتوانه سهام عدالت، تصریح کرد: سهامداران از طریق درگاه‌های بانکی به این کار اقدام کنند و مراجعه حضوری نداشته باشند و می‌توانند از طریق شماره تماس ۱۵۶۹ از آخرین وضعیت سهام عدالت خود آگاه شوند. همچنین سهامداران باید بازپرداخت منظم داشته باشند و در صورت تاخیر در عمل به تعهدات، دارایی سهام عدالت آن‌ها توسط بانک به فروش می‌رود.

مهدی قلی پور نیز کارشناس اقتصادی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد سهام افراد (چه در قالب مستقیم و چه غیر مستقیم از طریق شرکت‌های استانی) آزاد شده است، می‌توانند ۶۰ درصد این ارزش را به عنوان وثیقه اخذ تسهیلات به شکل کارت اعتباری از بانک‌های منتخب که فعلا تجارت و ملی که بین ۶ تا ۱۳ میلیون تومان پیشگام شده اند استفاده کنند.

قلی پور در پاسخ به این سوال که چه شرایطی برای اخذ وام وجود دارد؟ پاسخ داد: هنوز بخشنامه داخلی بانک‌ها منتشر نشده، ولی بر اساس گفته‌ها صرفا داشتن سهام عدالت و ارسال درخواست آنلاین به همراه مدارک هویتی به سامانه اختصاص یافته در هر بانک معین، برای اخذ این تسهیلات به شکل کارت اعتباری کفایت می‌کند، اگر استفاده کننده کارت اعتباری طی یک ماه تسهیلات را باز پرداخت کند، کارمزد یا سودی هم بابت تسهیلات پرداخت نخواهد نمود.

در پایان گفتنی است؛ بهتر است دولت و بانک مرکزی برای ارائه همچنین پیشنهاداتی، ابتدا با یکدیگر هماهنگ شده، زیرساخت‌های لازم را برای این کار فراهم کرده تا مردم در این شرایط بد کرونایی مجبور نشوند برای ارائه تسهیلات به بانک‌ها مراجعه کنند. همچنین عدم هماهنگی بانک‌ها با یکدیگر موجب سردرگمی مردم می‌شود. چرا بانک‌ها برای انتشار اخبار با یکدیگر باهم هماهنگی ندارند و سخنان یکدیگر را تکذیب می‌کنند؟

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وام سهام عدالت برای دریافت دریافت وام بانک ملی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل

به گزارش همشهری آنلاین، از ابتدای هفته جاری به‌دنبال کاهش تنش‌های نظامی در منطقه، شاخص کل بورس تهران وارد یک روند صعودی شد و از ابتدای هفته تا روز دوشنبه نزدیک به ۱۱۰هزار واحد معادل ۵درصد رشد کرد. با این حال دیروز شاخص کل بازار سهام ۱۳هزارو ۴۲۵واحد کاهش یافت و در محدوده ۲میلیون‌و ۳۰۳هزار واحد قرار گرفت. با وجود این میزان نزول، دیروز ارزش کل معاملات که نماگر مهمی برای بازار سهام است دست‌کم ۱۰۰میلیارد تومان افزایش یافت و در عین حال بیش از ۵۵میلیارد تومان نقدینگی تازه وارد بازار سهام شد.

دیروز همچنین نسبت ورود پول سهامداران حقیقی به ارزش کل معاملات خرد هم به ۱.۳درصد رسید که نشان می‌دهد با وجود نزول شاخص، شتاب ورود پول به بازار سهام افزایش یافته است. در چنین شرایطی اگرچه ممکن است شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه اندکی عقب‌نشینی کند، اما با توجه به آنکه این شاخص توانسته ظرف روزهای گذشته از محدوده کلیدی ۲میلیون‌و ۳۰۰هزار واحد عبور کند، انتظار نمی‌رود نزول بورس خیلی دامنه‌دار باشد.

از نظر تکنیکی چنانچه شاخص کل بورس تهران بتواند موقعیت خود را در این محدوده حفظ کند، احتمال رشد شاخص بورس افزایش خواهد یافت؛ ضمن اینکه تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمالا فرمول جدید برای قیمت‌گذاری شرکت‌های خودروسازی‌ از سوی وزارت صنعت تعیین خواهد شد که این موضوع می‌تواند منجر به رشد قیمت سهام شرکت‌های خودروساز شود و با توجه به اثرگذاری این گروه بر بازار سهام می‌توان انتظار داشت کلیت بازار سهام در موضع صعودی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

واگذاری پرسپولیس به بانک ها قانونی نیست | فروش سرخ پوش ها به بانک ها چه آثاری دارد؟ مصوبه جدید مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه | چه دارایی‌هایی شامل این نوع از مالیات می‌شوند؟ پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

آمارها همچنین نشان می‌دهند که نرخ دلار نیمایی نیز به محدوده ۴۱هزار تومان رسیده است که این موضوع نیز می‌تواند ظرف روزهای آینده اثر مثبتی بر معاملات بورس داشته باشد. به‌طور کلی ارز حاصل از صادرات شرکت‌های بورس با نرخ دلار نیمایی تسعیر می‌شود و هر نوع افزایش قیمت دلار نیمایی می‌تواند منجر به رشد درآمد شرکت‌های بورس و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها شود.

با همه این توضیحات، می‌توان گفت شاخص کل بورس تهران اکنون در محدوده حساسی قرار گرفته است که درصورت تثبیت در این موقعیت می‌تواند با رشدهای بیشتری مواجه شود.

ضمن اینکه باید توجه کرد حتی با فرض نزول شاخص در هفته‌های آینده، این نزول نمی‌تواند خیلی دامنه‌دار و عمیق باشد؛ به‌طوری که شاخص کل بورس تهران به زیر مرز ۲میلیون و ۲۰۰هزار واحد سقوط کند؛ چراکه قیمت سهام شرکت‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و این محدوده نوعی حمایت تکنیکی برای شاخص کل محسوب می‌شود.

انتظار می‌رود حتی درصورت نزول شاخص ظرف چند هفته آینده وضعیت بازار سهام با توجه به نزدیک شدن به فصل مجامع در تیرماه متعادل شود و تقاضا برای خرید سهام افزایش یابد.

کد خبر 846776 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها بازار سرمایه سهام عدالت بورس تهران بورس - فرا بورس خودرو سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS  توسط کارگزاری مفید
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!