Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این موضوع که منابع لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، حدود نود درصد ظرف ۴ سال، افزایش دارد در حالیکه آمار تورم رسمی کشور بالاتر از ۳۰۰ درصد و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی، بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است، نشان از کاهش هزینه‌های اداره شهر دارد گفت: متاسفانه در این شرای طو به ویژه دوران کرونا، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارت‌های مدیریت شهری اختصاص نداد بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری نیز بطور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت که نتیجه آن را شهروندان تهران در عدم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی وازدحام آن در شرایط کرونا مشاهده می‌کنند که امیدواریم در این بخش نیز در فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت و یارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محسن هاشمی در ابتدای دویست و هفتاد و چهارمین جلسه شورا گفت: در سالروز ورود ویروس کرونا که در طول یکسال ۶۰ هزار فوتی و یک و نیم میلون نفر مبتلا به جا گذاشت، از امروز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در دستور کار شورا قرار می‌گیرد، مدیریت شهری در این مقطع یکی از سخت‌ترین دوره‌های خود را از نظر کمبود منابع مالی بدلیل همزمانی رکود اقتصادی، تورم، کرونا و کاهش ارزش پول ملی، سپری می‌کند و با این وجود تلاش ما براین بوده است که از طریق کاهش هزینه‌های غیرضروری و چابک سازی مدیریت، بدون شهرفروشی و واگذاری سرمایه‌های شهر، هزینه‌های اداره شهر را تامین کنیم.
وی ادامه داد: منابع لایحه بودجه در مجموع بالغ بر ۵۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد که بدون احتساب تبصره ها، منابع اصلی آن حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان می‌باشد، این عدد در مقایسه با لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، حدود نود درصد ظرف ۴ سال، افزایش دارد در حالیکه آمار تورم رسمی کشور بالاتر از ۳۰۰ درصد در این دوره بوده است و قدرت برابری ارز نیز در این دوره در برابر پول ملی، بیش از ۷۰۰ درصد افزایش داشته است، نشان از کاهش هزینه‌های اداره شهر دارد که باید از افتخارات دوره پنجم بدانیم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: رویکرد شورا در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ مدیریت شهری، برآورد‌های واقعی و قابل تحقق از منابع بوده است و برهمین اساس کمیسیون برنامه و بودجه، منابع لایحه را ۱۸۰۰ میلیارد تومان کاهش داده است که به همین اندازه مصارف نیز باید کاهش یابد.
هاشمی افزود: یکی از نقاط ضعف عملکرد شهرداری در سال‌های اخیر، عدم استفاده از بودجه غیرنقد برای توسعه وعمران شهر بوده است که امیدواریم در فرصت باقیمانده سال ۹۹ و سال آینده از این ظرفیت استفاده بیشتری بشود.
محسن هاشمی همچنین خاطر نشان ساخت: متاسفانه در دوران کرونا و با وجود همه مشکلات و بار اضافه‌ای که به مدیریت شهری تحمیل گردید، نه تنها دولت از منابع مصوب ستاد ملی کرونا، مبلغی را جهت جبران خسارت‌های مدیریت شهری اختصاص نداد بلکه حتی وظایف قانونی دولت نسبت به مدیریت شهری نیز بطور ناقص در اعتبارات تخصیص یافت که نتیجه آن را شهروندان تهران در عدم توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی و ازدحام آن در شرایط کرونا مشاهده می‌کنند که امیدواریم در این بخش نیز در فرصت باقیمانده در بخش اوراق مشارکت و یارانه حمل ونقل عمومی تحولات مثبتی صورت پذیرد. متاسفانه اوراق مشارکت سال ۹۹ هنوز از طریق بانک‌های عامل محقق نشده است.
منبع: انتخاب برچسب ها: محسن هاشمی

منبع: خرداد

کلیدواژه: محسن هاشمی حمل ونقل عمومی کاهش هزینه مدیریت شهری لایحه بودجه محسن هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به سایر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رییس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد.  

دیگر خبرها

  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در بخش فرهنگ و هنر
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • کدام دهک بیشترین تورم را تجربه کرد؟
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟