Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@15:48:24 GMT

زمان های خطرناک چای خوردن

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۰۲۲۷

زمان های خطرناک چای خوردن

وقت‌های خطرناک چای خوردن را بدانید. ناطقان: اگر چای سیاه را به درستی مصرف نکنیم، مشکلات فراوانی در بخش‌های مختلف بدن به‌وجود خواهد آورد.




مصرف هرگونه مواد خوراکی اگر به اندازه کافی و معقول باشد، نه‌تنها خطری برای بدن ندارد، بلکه مفید است، اما چنان‌چه همین ماده خوراکی بیشتر از حد معمول و نادرست مصرف شود، مضرات بسیاری برای بدن در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چای سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مصرف بیش از حد آن، آسیب‌های فراوانی به بدن وارد می‌کند.

نخستین نقطه در بدن که مورد آسیب مصرف بیش از حد چای قرار می‌گیرد، مینای دندان است که به‌عنوان یک عامل مهم تیره شدن و پوسیدگی دندان به‌شمار می‌رود.

در چای سیاه، ماده‌ای به نام تئین وجود دارد که موجب افزایش ضربان قلب می‌شود و مصرف بیش از حد آن برای افرادی که ضربان قلب آنها بیشتر از ۸۰ است، توصیه نمی‌شود.

به‌دلیل وجود همین ماده در چای، مصرف بیش از حد آن موجب تهییج اعصاب و بروز عصبانیت و در برخی خانم‌ها باعث بروز اضطراب می‌شود.

از آن‌جا که چای سیاه حاوی مقدار زیادی کافئین و تئین است، به افراد مبتلا به زخم معده توصیه می‌شود که مصرف آن را کاهش دهند یا حداقل ۳ ساعت بعد از غذا چای بنوشند.

این موضوع مهم است که چای، چه ساعتی از روز مصرف شود و توصیه این است که به علت خالی بودن معده، افراد یک ساعت قبل از غذا از نوشیدن چای خودداری کنند.

بلافاصله بعد از غذا نیز نباید چای مصرف شود. مصرف چای بلافاصله پس از غذا به کاهش جذب اسیدفولیک، آهن و کلسیم در بدن منجر می‌شود و به مرور مشکلاتی مانند پوکی استخوان در افراد را به دنبال خواهد داشت.

البته مصرف کم چای سیاه در طول روز، به عملکرد بهتر کلیه و آرامش اعصاب کمک می‌کند. ما باید یاد بگیریم که هر ماده‌ای را به مقدار کم و میزان تعیین شده، استفاده کنیم.
منبع: تابناک برچسب ها: چای ، خطر ، ناطقان ، زمان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: چای خطر ناطقان زمان مصرف بیش از حد چای سیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۷۴ نفر متهمان در تهران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی ولیپور گودرزی؛ رئیس پلیس آگاهی پایتخت امروز اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات اطلاعاتی مأموران پلیس آگاهی، طی چند روز گذشته شبکه‌ای از سارقان خشن و قاپ‌زنان در قالب 21 باند متلاشی و 74 نفر از اعضای این باندها دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان بیش 500 دستگاه گوشی مسروقه کشف شده که در اسرع وقت تحویل مالباختگان می‌شود‌‌، افزود: این افراد بیشتر سابقه‌دار بودند و به واسطه هماهنگی‌های خوب با دستگاه قضایی بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد و حتماً با پابند الکترونیک رصد خواهند شد.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: از طرح‌های در حال اجرا، پایش الکترونیکی مجرمین که در سایر استان‌ها نیز اجرا شده است، می‌توان به عنوان طرحی با هدف کاهش جرایم و افزایش رضایت مردم نام برد.

وی گفت: اگرچه آمار سرقت‌های مسلحانه کاهش یافته، اما دسترسی مجرمان به سلاح گرم همچنان یک معضل جدی است و به همین دلیل، برخورد قاطع با این افراد ضروری است. در همین راستا، تشدید مجازات‌ها از طریق قوانین در حال پیگیری، می‌تواند نقش موثری در مقابله با این معضل ایفا کند.

ولیپور گودرزی اضافه کرد: در راستای برگزاری هرچه بهتر کنکور، کارگروهی با حضور فراجا تشکیل شده است و تدابیر لازم برای ارتقای کیفیت آزمون اندیشیده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • ماده‌ای سمی که به راحتی می‌توان از تولیدش جلوگیری کرد
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • با مصرف این غذاها از شر حشرات در فصل تابستان خلاص شوید!