Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وب دا، دکتر اشرف توانایی‌ثانی اظهار کرد: فعالیت گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دهه 40 آغاز شده و نزدیک به 6 دهه از عمر این گروه می‌گذرد، گروه عفونی در ابتدای فعالیت 2 عضو هیأت علمی داشت و در حال حاضر 9 عضو هیأت علمی در این گروه فعال و مسئولیت آموزش دستیاران را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

معاون گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تعداد دستیاران سالانه گروه عفونی 4 تا 6 نفر و مجموع دستیاران این گروه آموزشی 15 نفر است، ضمن اینکه تعداد 4 تا 6 دانش‌آموخته در پایان هر سال تحصیلی از گروه عفونی داریم.

وی با بیان اینکه اقدامات شاخص گروه عفونی در یک سال اخیر در بحث کرونا بوده است، خاطرنشان کرد: یک سوم بیماران کرونایی بستری و سرپایی در بیمارستان‌های درگیر در بحث کرونا به‌صورت مستقیم با گروه عفونی در ارتباط بودند و در یک ساله کرونایی روزانه در ایام عادی 15 نفر و در ایام اوج تا 100 نفر ویزیت می‌شدند.

توانایی‌ثانی تصریح کرد: سالانه در بحث آموزش‌های نوین و به‌روز اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرفته و در یک سال اخیر که با بحران کرونا مواجه بودیم مباحث آموزشی گروه عفونی در تمامی بیماران عفونی به‌ویژه بیماران کوویدی و مادران باردار به‌روز شده است.

معاون گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه عمده بیماران عفونی ریوی‌ها و تب‌دارها هستند و در کنار آن مشاوره لازم به بیماران پیوندی، نقص ایمنی و شیمی‌درمانی، کلیه و قلب داده می‌شود، گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکزها بر روی بحث درمان بیماران مبتلا به کرونا بوده و در چنین شرایطی افزایش متخصصان عفونی به‌شدت نیاز است و پیشنهاد شده که به پزشکان عمومی آموزش‌های عفونی داده شود و در کنار آن از ظرفیت گروه‌های داخلی، بیهوشی و اورژانس در کنار گروه عفونی بیشتر از گذشته استفاده شود.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی عادی‌انگاری‌ها بسیارخطرناک است و درخواستمان این است که از ظرفیت رسانه‌ها در مسیر اطلاع‌رسانی‌ها و انتقال پیام‌ها به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

توانایی‌ثانی با اشاره به اینکه این روزها نگران شیوع کرونایی انگلیسی هستیم که خطر آن 70 درصد بیشتر از نمونه چینی آن است، تصریح کرد: عمده عوارض تأخیری در کرونای انگلیسی ایجاد مشکلات ریوی، قلبی، عصبی، فلج مغزی و سکته‌های قلبی و مغزی است.

معاون گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به چشم‌انداز گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: گروه عفونی در جهت پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماران مبتلا به ناراحتی‌های عفونی، ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق درک و برآورده نمودن نیازهای بهداشتی، درمانی بیماران و آموزش فراگیران با استفاده از امکانات، تجهیزات و فناوری نوین در چهارچوب ارزش‌های اخلاقی تلاش می‌کند تا به اهداف ترسیم شده در مسیر رشد و تعالی این گروه در حوزه‌های آموزش و درمان دست یابد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اهداف شاخص گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌توان به ارائه خدمات درمانی جامع، کارآمد و متناسب با نیازهای بیماران، آموزش و تربیت نیروی پزشکی برای اطمینان از تداوم خدمات درمانی برای بیماران و انجام طرح‌های پژوهشی با هدف افزایش دانش و آگاهی از درمان بیماران اشاره کرد.

انتهای پیام/ 70051

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه عفونی گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گروه عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالمجید یزدی رئیس دفتر ویژه قوه قضائیه، ارتباط بین دستگاه قضائی با مردم را مهم دانستند و اظهار کردند: حضور مسئولان و رئیس قوه در میان مردم بسیار مؤثر است و البته مردم باید نتیجه این ملاقات‌ها را هم ببینند.

معظم له افزودند: آبروی نظام با سلامت حوزه قضایی است و اگر حوزه قضایی سالم باشد آبروی نظام محفوظ است.

وی پرداختن به بعضی از مسائل مانند تورم و اجاره بهای مسکن که به صورت مستقیم با قوه قضائیه ارتباط ندارد را مهم دانستند و تصریح کردند: مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند باید کاری کرد که این گرانی مهار شود ولو دستگاه قضایی ارتباط مستقیم با این گرانی ندارد ولی می‌تواند ارتباط غیر مستقیم داشته باشد.

منبع:خبر حوزه

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • مردم از گرانی فوق العاده رنج می‌برند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه