Web Analytics Made Easy - Statcounter

در زلزله احتمالی تهران حتی تأمین چادر به ۱۰ میلیون نفر نیز مسئله بزرگی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در مراسم اختتامیه جشنواره سوانح طبیعی"مسابقه ملی طراحی اسکان موقت" گفت: مدیریت بحران برای ما یک موضوع ریشه‌ای و اساسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من قریب به چهل سال است در این کار هستم و مخالف صد در صد ساخت اردوگاه‌ها هستم چراکه معتقدم مشکلات بسیاری ایجاد می‌کند.

او افزود: همه جور تجارب را تا امروز داشته‌ایم، ما بهترین تجربه را در سیل سال ۹۸ به دست آوردیم و آن‌ هم دادن یک امکان مالی بلاعوض به مردم برای تأمین اسکان موقت خودشان بود. منهای سی سخت که به‌عنوان اسکان اضطراری ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم، البته برای کسانی که امکان اسکان در زیر سقف خانه‌شان ممکن نیست.

نجار ادامه داد: تجربه ما در سر پل ذهاب نشان داد که کانکس بسیار تجربه بدی است. ۱۸۵۰۰ کانکس تأمین شد و خیلی مردم هم خودشان کانکس دادند برخی خانواده‌ها بین ۲ تا ۷ کانکس داشتند. که بین اعضای خانواده تقسیم کرده بودند و از کانکس هم خارج نمی‌شدند. درحالی‌که یکی از اهداف این است که زندگی را به محل حادثه‌دیده برگردانیم و دادن امکانات با این هدف باید باشد.

او ادامه داد: در سرپل ذهاب قبل از حادثه زلزله طبقات شهر میانگین ۱.۱ بود بعد از زلزله به ۳.۹ رسید. این در حالی است که ما تجربه مقابله با بحران در مناطق بسیار وسیع جمعیتی را نداریم. سر پل ذهاب، جمعیتی ۱۲۰ هزارنفری را تحت تأثیر قرار داد، اما در تهران چه پیش می‌آید؟

او افزود: ۱۹۱ سال از زلزله قبلی تهران گذشته است و برآورد ما نشان می‌دهددر صورت بروز زلزله دو میلیون تحت تأثیر مستقیم زلزله و هشت میلیون تحت تأثیر غیرمستقیم زلزله خواهند بود. این جمعیت را کجا می‌توان اسکان داد؟ ١٠ میلیون نفر کجا چادر بزند و سرویس بهداشتی‌اش کجا باید تأمین شود؟

او گفت: برای ما اسکان موقت بسیار اهمیت دارد اما باید راهکارها عملی باشد ما چیزی می‌خواهیم که قابلیت اجرایی و عملیاتی داشته باشد.

لینک کوتاه: asriran.com/003EoX

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن

آفتاب‌‌نیوز :

هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به استقبال مردم از سامانه «خودنویس» برای انعقاد قرارداد‌های اجاره در آستانه فصل جابه‌جایی‌ها و نقل و انتقالات اظهار داشت: سامانه املاک و مستغلات با نام تجاری «خودنویس» به طور ۲۴ ساعته و تمام ایام حتی روز‌های تعطیل امکان انعقاد قرارداد‌های اجاره را دارد و تمام خدمات در این سامانه برای موجران و مستاجران رایگان است و کد رهگیری در سامانه خودنویس به طور رایگان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: روز یکشنبه رکورد انعقاد قرارداد اجاره در سامانه خودنویس با ۶ هزار و ۴۵۰ قرارداد شکسته شد و این تعداد قرارداد در یک روز منعقد شد. مشاوران املاک هم وارد سامانه خودنویس شده‌اند و قرارداد‌های مشاوران املاک هم در این سامانه منعقد می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم این حق اختیار را دارند که در سامانه خودنویس به صورت مستقیم قرارداد مورد نظر را تنظیم کنند یا از طریق مشاوران املاک در این سامانه برای تنظیم قرارداد اقدام کنند. در صورت تنظیم قرارداد از طریق مشاوران املاک در سامانه تنها حق العمل به همرسانی دو طرف قرارداد را با نرخ رسمی و مصوب به مشاوران می‌پردازند، اما در صورت تنظیم قرارداد به صور مستقیم وجهی پرداخت نمی‌کنند و کاملا رایگان است.

عباسی از آغاز به کار نسخه اولیه انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن در خودنویس از خرداد ماه خبر داد و گفت: در حال فراهم کردن بستری برای انعقاد قرارداد‌های خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس هستیم و تیم برنامه‌ریزی در حال کار است و خردادماه نسخه اولیه خرید و فروش مسکن در سامانه خودنویس آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: مردم می‌توانند در صورت انعقاد قرارداد خرید و فروش مسکن به صورت مستقیم هیچ پولی نمی‌پردازند و این اقدام در سامانه خودنویس کاملا رایگان است.

عباسی با اشاره به فعالیت مشاوران املاک در بازار اظهار داشت: به طور قطع مشاوران املاک از بازار مسکن حذف نمی‌شوند و هر مشاوره املاکی که خدمت بهتری ارایه دهد مردم از آن استفاه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وحیدی: مرحله دوم انتخابات ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وزیر کشور: انتقال پایتخت ۱۰۰ میلیارد دلار لازم دارد
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • وزیر کشور : تقسیم استان تهران به ۲ استان شرقی و غربی
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور