Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده تروریست‌های آمریکا حاضر در خاورمیانه (سنتکام) در دیدار با مقامات ارشد عمان در مسقط پایتخت این کشور بر تقویت راه‌های همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «سنتکام» ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه روز یکشنبه با وزیر ژنرال «سلطان بن محمد النعمانی» وزیر دربار سلطان نشین عمان و چند مقام ارشد این کشور از جمله «بحری عبدالله بن خمیس الرئیسی» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عمان دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک‌کنزی و مقامات ارشد نظامی عمان در مورد راه‌های تقویت همکاری امنیتی بین ایالات متحده و عمان گفت‌وگو کردند. مک کنزی در این باره گفت: «گفت‌وگوهای ما در "مسقط" قدرت مشارکت ایالات متحده و عمان را در ارتقا ثبات و امنیت منطقه نشان داد.»

مک‌کنزی در این بازدید همچنین با «لسلی تسو» سفیر ایالات متحده در عمان و دیگر اعضای کارکنان سفارت آمریکا در این کشور دیدار کرد.

آمریکا و دولت عمان سال 2019 توافق کردند تا ناوهای هواپیمابر آمریکا امکان دسترسی به بنادر این کشور را داشته باشند. اینک بندر «الدقم» دومین پایگاه ناوگان پنچم دریایی ایلات متحده در منطقه محسوب می شود. باتوجه به دور بودن این پایگاه دریایی از خلیج فارس و اینکه نیاز به عبور از تنگه هرمز محل استقرار نیروهای ایرانی نیست، پایگاه دریایی الدقم در عمان خطرات کمتری را برای قوای آمریکایی در بردارد. انگلیس نیز تاسیسات دریایی قابل توجهی در عمان دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مکنزی عمان خلیج فارس ایالات متحده مک کنزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که ایالات متحده در حال کار بر روی ترتیبات امنیتی بلندمدت با اوکراین است.

به گزارش ایسنا، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی گفت: «باید بگویم ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که در حال کار بر روی راه‌هایی برای ارائه حمایت بلندمدت از امنیت اوکراین هستیم. ما روی ترتیبات امنیتی بلندمدت کار کرده‌ایم، این چیزی است که رئیس جمهور جو بایدن در زمان آخرین اجلاس سران ناتو علنی کرد.»

به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هفته گذشته در مصاحبه‌ای گفت که ایالات متحده و اوکراین در حال مذاکره درباره توافقنامه امنیتی دوجانبه مشابه توافقی هستند که کی‌یف با هشت کشور از جمله آلمان، بریتانیا، فرانسه و فنلاند تا به امروز امضا کرده است.

به گفته زلنسکی، کی‌یف قصد دارد با ایالات متحده یک توافقنامه کمک امنیتی امضا کند که «قوی‌تر» از همه توافق‌هایی است که اوکراین تاکنون امضا کرده است و شامل حمایت مالی، سیاسی، تسلیحاتی و تولید مشترک تسلیحات می‌شود.

کشورهای غربی از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022، کمک‌های نظامی و مالی به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کرملین به طور مداوم نسبت به تداوم تحویل تسلیحات به کی‌یف هشدار داده و گفته است که منجر به تشدید بیشتر درگیری خواهد شد. در آوریل 2022، روسیه یک یادداشت دیپلماتیک به همه کشورهای ناتو درباره موضوع ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده که هرگونه محموله حاوی تسلیحات برای اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • تولد توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل/ آیا آمریکا مجوز غنی سازی را به عربستان سعودی می دهد؟/ ریاض در یک قدمی پیروزی بزرگ قرار دارد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آستین: نیرو‌های روسیه در نیجر به نیرو‌های آمریکایی دسترسی ندارند
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • تصویب ممنوعیت واردات اورانیوم از روسیه در سنای آمریکا