Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه یک سیما در ارتباط با اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا مبنی بر اینکه ارتباط با مقامات ایرانی بر سر آزادی زندانیان آمریکایی آغاز شده است، با بیان اظهارات فوق گفت: پیگیری وضعیت زندانیان ایرانی در آمریکا که عمدتاً بدون جرم آشکار و در فرایند غیرحقوقی دستگیر شده‌اند و در زندان‌های آمریکا در وضعیت نابسامانی به سر می‌برند از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران بوده و هست و ما همواره این موضوع را پیگیری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: بعد از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا برخی از پیام‌ها از طرف سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران و همچنین برخی از وزرای خارجی کشورها درخصوص آمادگی آنها (آمریکا) برای پیگیری این موضوع دریافت شده و ما از همان طریق اعلام کرده‌ایم که اولویت آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا برای ما وجود دارد و برای آزادی کلیه زندانیانمان در ایالات متحده آمادگی داریم.

خطیب‌زاده ادامه داد: اما هیچ گفت‌وگوی مستقیمی بین دو کشور نبوده و آنچه که در این زمینه مطرح شده از اساس صحت ندارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛  رئیس سازمان زندان‌های کشور در مراسم آزادی این زندانیان گفت: ۵۰ نفر از این زندانیان، از محکومان جرایم مالی مانند مهریه و نفقه بودند که با کمک ستاد دیه استان آزاد شدند.

غلامعلی محمدی افزود: ۱۰۵ زندانی دیگر نیز با کمک حقوقی و قضایی به مناسب سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان، آزاد شدند.

وی افزود: اصلاح و تربیت مددجویان، مهمترین ماموریت و هدف سازمان زندان‌ها است.

محمدی گفت: تلاش برای آزادی زندانیان جرایم مالی نیز در دستور کار است که ستاد دیه هرمزگان در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان

در این مراسم که در سالن آمفی تئاتر زندان مرکزی بندرعباس برگزار شد، به ۱۲ نفر از زندانیان به نمایندگی از دیگر زندانیان، حجم آزادی اهداء شد.

دیگر خبرها

  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • پیام FIVB برای کاپیتان جدید ایران: خوش برگشتی!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آزادی ۲۸ زندانی پاکستانی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • ماشاالله قصاب کیست و کجاست؟ (+عکس)