Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-05-09@03:32:36 GMT

برای کریم باقری؛ یاور همیشه مومن

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۱۲۲۸

برای کریم باقری؛ یاور همیشه مومن

برای فرمانده ای که حتی در لشکر دشمن نیز عاشقان زیادی دارد.

اول اسفندی که گذشت، کریم باقری 47 ساله شد. سخت است چیزی برای آقا کریم نوشتن. از کریم باقری زیاد گفته اند. از پسرک 17 ساله ای که در لباس تراکتور برابر استقلال در ورزشگاه آزادی بازی کرد. از کاپیتانی که با شوت جادویی اش طلسم یک یک های لعنتی را شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از روز بد گلرهای میانمار و گوام که کریم هر چه زد، خوردند. از روزی حسین کنعانی از آقای مربی سیلی خورد. از شیث و حقیقی که یاد گرفتند وسط بازی جای دعوا با هم تیمی نیست. از جشن قهرمانی ای که میکروفون را گرفت و وسط آزادی سرود خواند. از کریم باقری زیاد گفته اند و نوشته اند. یاوری که همیشه مومن ماند.

به گزارش طرفداری؛ برخی آمارها را حتی اگر خودت با چشمان خودت دیده باشی، باز هم باورش سخت است. مثلا سخت است باور کنی که یک هافبک دفاعی، 87 بازی برای تیم ملی کشورش بازی کرده باشد و 50 گل زده باشد. حال فکرش را بکنید، اگر او در بهترین سال های فوتبالش تصمیم به خداحافظی با پیراهن تیم ملی نمی گرفت، شاهد چه آمار عجیب و غریبی می توانستیم باشیم. به قول معروف آمار کریم باقری حتی برای بهترین مهاجمان نیز قفل است. کریم باقری همینقدر عجیب و غریب و باورنکردنی بود و است.

حتی اگر سن مان به آن سال ها نمی رسد، کلیپ های بازی او، همچنان جذابند، همچنان می شود پس از سال ها، اقتدار را در ساق پاهای او دید. بازی کریم باقری، همچون شخصیتش، چیزهای دارد که سال هاست مثل آن را خیلی ندیده ایم. انگاری فقط برای کریم باقری بوده اند. برای او ساخته شده اند. یک کاریزمای ویژه، یک اقتدار ذاتی، یک قدرت درونی، یک نجابت شیرین، یک جذابیت دلربا، یک هافبک کامل.

صحنه خاطره انگیز کم از کریم باقری در ذهن نداریم. چه در تیم ملی، چه در بازی های باشگاهی و چه در دوران مربیگری. از گل تماشایی به عربستان، تا گل هایش برابر چین و کانادا. از ضربه ایستگاهی مهمش به امارات تا گلزنی به کویت در فینال بازی های آسیایی. از شوت تماشایی به کره جنوبی، تا گلش به استرالیا که باعث رقم خوردن حماسه ملبورن شد. از 6 گلش به گوام در تبریز، ورزشگاه تختی، تا 7 گلش به مالدیو در دمشق، ورزشگاه عباسیون. از سوپرگل تماشایی اش به ماینتس در لباس آرمینیا بیله فلد تا سوپرگلش به استقلال در دربی 68 در لباس پرسپولیس. از میانجیگری اش در دعوای حقیقی و شیث تا آرام کردن حسین کنعانی در بازی با فولاد به شیوه خودش، از پاسش به محسن خلیلی که زمینه ساز گل سپهر حیدری در بازی با سپاهان شد، تا سرود قهرمانی خواندن پس از پایان بازی.

در روزگاری که پیشکسوتان فوتبال، نیمکت باشگاه سابق شان را حق خود می دانند و توقع دارند که یک بار هم که شده، آن ها تیم محبوب خود را هدایت کنند و به آن ها فرصت داده شود. در روزگاری که نه تنها در فوتبال، بلکه در سایر شغل های دیگر نیز دستیاران نیم نگاهی به جایگاه رئیس خود دارند و امیدوارند که تزلزل آقای رئیس باعث شود که جایگاه بالاتر به آن ها برسد، کریم باقری با قاطعیت تمام صندلی سرمربیگری پرسپولیس را پس می زند و اصرار دارد که آن گوشه، در سایه، در حاشیه، به عنوان یک دستیار برای تیم محبوبش کار کند. او چندین بار فرصت این را داشت که به راحتی سرمربی پرسپولیس شود. هم بعد از برانکو و هم پس از کالدرون. به هرحال حضور چندین ساله کنار شخصی مثل برانکو و تجربه سی ساله در فوتبال اندوخته بالایی برای او به ارمغان آورده است.

کریم باقری، همیشه یاور بود و همیشه مومن. چه برای افشین قطبی، چه برای علی دایی، چه برای برانکو ایوانکوویچ و چه برای یحیی گل محمدی. کریم باقری، یاور همیشه مومنِ پرسپولیس و عاشقان پرسپولیس.

 

اخبار داغ 

لیست نقل و انتقالاتی استقلال با 3 ورودی و بدون خروجی! ماجرای پنجره بسته پرسپولیس به آسیا کشیده شد | آبروی ایران را نبرید! درخواست اعدام برای خلبان تهرانی که مشروب خورد + جزییات دادگاه ۲ بازیگری که در حق علی انصاریان نامردی کردند / سام درخشانی گفت تردید مسی برای قبول پیشنهاد نجومی عربستانی ها ابتلای اعضای کادرفنی منچستریونایتد به کرونا، مانع لغو بازی آن ها با نیوکاسل نمی شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: کریم باقری همیشه مومن سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که همکاری ایران و تاجیکستان برای مقابله با تروریسم ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دومین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و تاجیکستان به ریاست مشترک باقری و فرخ شریف زاده معاون وزیر امورخارجه این کشور آسیای مرکزی امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد.

در جریان این گفتگوها طرفین در خصوص طیفی از موضوعات دوجانبه از جمله تقویت روابط اقتصادی، ارتقای روابط فرهنگی و علمی، تقویت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز افزایش تعاملات پارلمانی تبادل نظر نمودند.

باقری در این ملاقات با اشاره به تفاهمات خوب صورت گرفته در دور اول رایزنی‌های سیاسی در تاجیکستان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه مناسبات با دوشنبه تاکید نمود.

معاون وزیر خارجه ایران، با اشاره به اهمیت و اولویت سیاست همسایگی در روابط خارجی ایران، تقویت همکاری‌ با کشور هم‌کیش هم‌زبان، تاجیکستان را از مصادیق مهم اجرای سیاست همسایگی دانست.

وی با اشاره به تهدیدات امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، خاطرنشان کرد: ایجاد ناامنی  و حمایت از جریان‌های افراطی و تروریستی در منطقه یک واقعیت است که با حمایت‌های آمریکا، رژیم صهیونسیتی و برخی کشورهای اروپایی شکل گرفته است.

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان

باقری تصریح کرد: امروزه همگرایی تمامی کشورهای منطقه برای مقابله همه‌جانبه و فراگیر با پدیده شوم تروریسم، امری لازم است که همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان برای تحقق آن ضروری است.

بر همین اساس دو کشور می‌بایست بیش از پیش از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای نظیر شانگهای، سازمان همکاری اسلامی، اکو و عدم تعهد بهره برند.

باقری همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه  و ضمن محکومیت ارتکاب نسل کشی از سوی این رژیم، کلید برقراری صلح و ثبات منطقه را مقابله با اشغالگری و تجاوزات رژیم اشغالگر دانست.

معاون وزیر خارجه تاجیکستان نیز با اشاره به همکاری‌های رو به توسعه دو کشور آمادگی کشورش برای توسعه مناسبات و تقویت همکاری‌ها میان دو کشور را اعلام نمود.

وی تا با اشاره به وجود نزدیک به 200 سند همکاری میان دو کشور، اجرای کامل و موثر این تفاهمات را زمینه مناسبی جهت تقویت همکاری‌‌ها دانست و خواستار افزایش حجم مبادلات اقتصادی میان دو کشور شد.

وی همچنین با اشاره به سابقه همکاری‌های خوب دو کشور در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و منطقه‌ای، بر تداوم و تقویت مناسبات میان دو کشور همزبان با پیشینه تاریخی مشترک تاکید نمود.

در پایان این نشست طرفین، بر برگزاری منظم رایزنی‌های سیاسی با هدف تسریع همکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون تأکید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمجید کریم بنزما از وینیسیوس جونیور: شماره یکی، داداش کوچولو + عکس
  • باقری:همکاری تهران و دوشنبه برای مقابله با تروریسم ضروری است
  • شکایت مدیرعامل سابق استقلال از یک بازیکن
  • شکایت مدیرعامل سابق استقلال از بازیکن جنجالی
  • نقد نباید مایه نگرانی تولیدکنندگان کتاب شود
  • ضربه استادانه کریم آدیمی در تمرینات دورتموند و شگفتی متس هوملس از این ضربه / فیلم
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند