Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی متأثر از اخبار مربوط به سیاست خارجی به استقبال آخرین ماه سال رفت، دلار نقدی که هفته گذشته در محدوده ۲۶ هزار تومان معامله می‌شد، روز گذشته به نزدیک ۲۵ هزار تومان رسید و بر اساس آخرین بررسی‌ها ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود، آخرین نرخ صرافی ملی برای فروش هر دلار آمریکا نیز ۲۴ هزار و ۲۴۵ تومان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اونس جهانی طلا نسبت به هفته گذشته ثابت و ۱۷۸۵ دلار بوده اما کاهش دلار هر گرم طلای ۱۸ عیار را یک میلیون ۸۰ هزار تومان رسانده، همچنین هر سکه طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود این در حالی است که یکشنبه هفته قبل قیمت سکه به ۱۲ میلیون تومان هم رسیده بود. 

در بازار سرمایه شرایط مشابهی در ابتدای هفته رقم خورد و قیمت سهام بیشتر نمادهای بورسی در دو روز اخیر افت کردند، هرچند به لطف تغییر دامنه نوسان شاخص کل در روزهای قرمز بازار کمتر افت می‌کند با این حال در دو روز آغازین هفته ۱.۲۷ درصد از ارزش بازار کاسته شد. 

خروج سنگین پول از بازار سرمایه

شنبه ۲ اسفند ماه؛ بازار با فشار عرضه آغاز به کار کرد و در شرایطی که تقاضا هم افت محسوسی داشت ارزش معاملات خرد نسبت به روز چهارشنبه رقم کمتری بود، حالا دیگر می‌توان با اطمینان گفت تغییر دامنه نوسان هم نتوانسته شرایط بازار را تغییر دهد، هرچند بازار با خبر این تصمیم با تقاضا همراه شد و چند روزی مثبت بود اما باز هم با خروج پول حقیقی و افت بازار از یکشنبه هفته گذشته روبرو هستیم. 

فولاد بیشترین تأثیر را بر ریزش ۵۵۹۶ واحدی شاخص کل بورس داد و این شاخص را به ۱.۲۳۲ میلیون واحد رساند، شرایط نمادهای کوچک بهتر بود و شاخص هموزن ۰.۱۵ درصد رشد کرد و با مثبت ۵۶۷ واحد به ۴۳۸ هزار واحد رسید. 

یکشنبه ۳ اسفند ماه؛ یک بار دیگر بازار با فشار عرضه شروع کرد و با فشار عرضه به پایان رسید، ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه باز هم کمتری شد تا یکی از کم رونق ترین روزهای بورس و رتبه سوم کمترین مقدار ارزش معاملات از شهریور ماه در چند ماه اخیر رقم بخورد، حقوقی و بازار گردان‌ها تقریباً هیچ خریدی نداشتند. 

شاخص کل امروز با افت ۰.۸۲ درصدی و کاهش ۱۰ هزار واحدی به ۱.۲۲۲ میلیون واحد رسید، شاخص هموزن نیز ۰.۲۶ درصد افت کرد و با منفی ۱۱۴۷ واحد به ۴۳۷ هزار واحد رسید، در جریان معاملات امروز ۶۷۳ میلیارد تومان پول از بازار خارج شد. 

شروع هفته سرخ بازار سرمایه دامن شرکت‌های اصفهانی را گرفت

شرکت‌های اصفهانی فعال در بورس اسن هفته تقریباً به طور یک دست قرمزپوش شدند، اتفاقی کم سابقه که نشان از شرایط نامناسب بازار سرمایه دارد، ریزش‌های پی در پی بازار که از مرداد ماه آغاز شد با شوک‌های مقطعی در چند نوبت متوقف شده اما بار دیگر بازار در مقابل فشار عرضه فروشندگان امکان مقاومت نداشته و بیشتر نمادها در صف فروش قف شده‌اند.

در جریان معاملات امروز، شپنا، قصفها، زقیام، ذوب، سصفها، گکوثر، غشصفها، زکشت، فروی، وتوکا، توریل و شپلی از جمله نمادهای اصفهانی بورس بودند که تمام معاملاتشان در کف دامنه نوسان انجام شد و هیچکدام حتی به اندازه حجم مبنا هم معامله نشدند.

فولاد مبارکه اصفهان اگر چه امروز تا محدوده منفی یک درصد رسید اما در ادامه با شدت یافتن عرضه به صف فروش رسید و در کل ۴۶ میلیون سهم از آن خرید و فروش شد که سهم حقوقی‌ها خرید ۲۸ میلیون سهم بود؛ منفی‌های امروز قیمت هر سهم فولاد را به ۱۱۸۷ تومان رساند. 

سیمان سپاهان عملکرد مشابه فولاد داشت و پس از نوسانی که در ابتدای بازار و در محدوده منفی داشت به صف فروش نشست تا به قیمت ۹۱۱ تومان برسد، نکته مهم در معاملات سپاها نقش پررنگ حقوقی‌ها در قسمت خریدار بود به طوری که ۸۰ درصد از ۲ میلیون سهم فروخته شده توسط حقیقی‌ها را حقوقی‌ها خریدند. 

مجمع فوق‌العاده شرکت نفت سپاهان صبح شنبه دوم اسفند با دستور جلسه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سرمایه و حضور ۸۴.۴ درصد سهامداران برگزار شد و باتوجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه ۵۸ درصدی از محل سود انباشته مورد تصویب سهامداران قرار گرفت. 

تصویب افزایش سرمایه شسپا

براین اساس، شسپا به منظور اصلاح ساختار مالی، جبران مخارج سرمایه‌ای و جلوگیری از خروج نقدینگی، سرمایه فعلی را از ۶۰۰ به ۹۵۰ میلیارد تومان رساند؛ این سهم در نیم دوم سال جاری در محدوده ۲ هزار تومان بوده و پرنوسان ظاهر شده است.  

هفته گذشته نماد معاملاتی شرکت داروسازی فارابی با توجه به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف، متوقف شد و بر اساس قانون این نماد باید به صورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی می‌شد، با این حال توقف دفارا، با توجه به عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات این هفته نیز ادامه پیدا کرد.

سهام شرکت داروسازی فارابی نیمه دوم بهمن شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و از ۵۸۰۰ تومان به حدود ۶۸۰۰ تومان رسیده است، بر اساس اطلاعات منتشر شده این شرکت داروسازی، فروش دی ماه شرکت به رکورد ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافته که نسبت به مدت مشابه سال افت ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.  

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بازار سرمایه بازار اصفهان دلار بازار سرمایه دامنه نوسان هزار تومان هفته گذشته فشار عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد

نوید رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از آغاز رویداد شروع در کردستان خبر داد و اظهار کرد: این رویداد یک روزه و در راستای اهداف مربوط به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد نیازهای فناورانه از طریق شرکت‌ها به صورت مساله محور مطرح می‌شود و دانشجویان و یا هر یک از اعضای هیأت علمی ایده‌ای در این حوزه داشته باشند، به شرکت معرفی خواهد شد.

مدیر توسعه کارآفرینی، مراکز رشد و نوآوری دانشگاه کردستان ادامه داد: شرکت مورد نظر با صاحب ایده وارد مذاکره خواهد شد و در صورتی که ایده مطرح شده قابلیت تأمین نیاز شرکت را داشته باشد، از طریق تسهیلات و یا کمک بلاعوض، صاحب ایده را حمایت خواهد کرد.

رضایی با اشاره به اینکه این رویداد در دانشگاه‌های مختلف برگزار شده، عنوان کرد: این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه کردستان و با حضور دانشجویان و اعضای هیأت علمی علاقمند و صاحب ایده برگزار می‌شود.

وی مزایای شرکت در این جشنواره را آشنایی با فضای کار اشتراکی، فضای کارگاهی، خدمات مالی، ایجاد شبکه ارتباطی، آموزش و توانمندسازی دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد زمینه و شرایط مناسب برای آشنایی دانشجویان با مسائل فناورانه در قالب انجام پروژه‌های علمی، حمایت از سرمایه‌های انسانی و استعدادهای علمی کشور و تبدیل خلاقیت و دستاوردهای علمی به محصولات قابل ارائه به بازار است.

کد خبر 6098366

دیگر خبرها

  • برپایی جشنی با حضور ۴۰۰ دختر نوجوان اصفهانی
  • بورس امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • صندوق سرمایه‌گذاری سهامی‌ چیست؟
  • لحظه شروع درگیری خونین هفته گذشته نازی‎‌آباد | فیلم‌های دوربین مداربسته را ببینید
  • برگزاری رویداد ملی مسئله محور «شروع» در دانشگاه کردستان
  • رویداد ملی مساله محور «شروع» در دانشگاه کردستان آغاز شد
  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • استقبال از «گارفیلد» در اولین هفته فروش/ یک فیلم خانوادگی
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه