Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@04:28:34 GMT

چرا مردان قد بلندتر از زنان هستند؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۱۷۰۳

دانشمندان در تحقیقات اخیر خود علت بلندی قد مردان نسبت به زنان را کشف کردند.

خبرگزاری میزان - باشگاه خبرنگاران به نقل از الکوثر نوشت: محققان دانشگاه رود آیلند آمریکا در مطالعه‌ای جدید در ارتباط با علت بلندتر بودن قد مردان نسبت به زنان نتیجه گرفتند که هورمون استروژن عامل تفاوت قد در زن و مرد است، زیرا مسئول رشد استخوان‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مطالعه همچنین نشان داد که مقادیر بالای استروژن در زنان در دوران بلوغ باعث جهش رشد آن‌ها می‌شود که معمولاً در اوایل دوره بلوغ، خیلی زودتر از مردان به اوج خود می‌رسد.

از طرف دیگر، سطح هورمون استروژن در مردان کمتر می‌شود و پس از چندین سال به اوج خود می‌رسد که به رشد استخوان‌های آن‌ها برای مدت طولانی تری امکان می‌دهد و این اتفاق در زنان برعکس است.

اگرچه مسیر رشد برای کودکان هر دو جنس قبل از بلوغ یکسان است، اما محققان دریافته اند که تخمدان‌ها تولید استروژن را در دوران بلوغ افزایش می‌دهند، که باعث تحریک پلاکت‌های رشد استخوان‌ها در نوجوانان می‌شود که رشد آن‌ها به تقویت طول و عرض استخوان‌ها منجر می‌شود؛ بر این اساس مشخص می‌شود که چرا برخی دختران نوجوان بلندقد‌تر از همسالان پسر خود هستند.

این مطالعه به بررسی اطلاعات تعدادی از نوجوانان در ایالات متحده آمریکا از سن دو سالگی متکی بوده که طی آن مشاهده شد طول قد زنان و مردان در سن ۱۳ سالگی به حدود ۱۵۷.۴۸ سانتی متر می‌رسد، اما پس از آن مشاهده شد که متوسط ​​قد دخترا ۱۶۲.۵۶ بود و نه بیشتر، یعنی کمتر از متوسط ​​طول قد مردان که ۱۷۷ سانتی متر است.

افزایش سطح استروژن همچنین می‌تواند باعث جمع شدن صفحات رشد استخوان در کنار هم شود و به جهش رشد پایان دهد.

بیشتر بخوانید: جایگاه ایران در بین جوانترین و قدبلندترین‌های جام جهانی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: اخبارسلامت قدبلندترین انسان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رشد استخوان استخوان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رامین رضاییان به فحاشی هواداران پرسپولیس؛ بلندتر، نمی‌شنوم! + فیلم

روز گذشته برخی هواداران پرسپولیس به رامین رضاییان فحاشی کردند.

طرفداری | رامین رضاییان به فحاشی برخی هواداران پرسپولیس واکنش جالبی نشان داد.

روز گذشته سپاهان در ورزشگاه آزادی برابر پرسپولیس قرار گرفت و با نتیجه صفر - صفر متوقف شد.

رامین رضاییان یکی از بازیکنان کنونی سپاهان است که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد. در دقایقی از بازی دیروز، برخی هواداران پرسپولیس به رامین رضاییان فحاشی کردند که این بازیکن در جواب واکنش جالبی نشان داد و تاکید کرد صدای آن‌ها را نمی‌شنود.

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • واکنش رامین رضاییان به فحاشی هواداران پرسپولیس؛ بلندتر، نمی‌شنوم! + فیلم
  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • برنامه جام‌جهانی تیراندازی اعلام شد
  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • زن و مرد در رسیدن به مقامات معنوی برابر هستند/ دین اسلام؛ مدافع‌ اصلی حقوق زنان است
  • نتایج جالب یک پژوهش علمی؛ زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند؟
  • آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
  • اجرای طرح کنترل پوکی استخوان برای زنان بالای ۵۰ سال در زاهدان
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو
  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات