Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@10:15:00 GMT

سایه روشن‌های سمپوزیم مجسمه سازی کیش

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۱۸۰۹

سایه روشن‌های سمپوزیم مجسمه سازی کیش

پویش محتوایی در ارتباط با برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی جزیره کیش و نگاه مخاطب آگاه به مولفه تعیین کیفیت آثار ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیمان طهماسبی ارشلو، نقاش و مجسمه ساز در یادداشتی که درباره سمپوزیوم مجسمه سازی کیش در اختیار خبرگزاری ایمنا قرار داده، نوشته است:

در پی برگزاری چند سمپوزیوم مجسمه سازی در جزیره زیبای کیش اکنون در هنگامه برگزاری ششمین سمپوزیوم هنر مجسمه سازی می‌باشیم که با توجه به فراخوان‌های منتشر شده در ادوار قبل و همچنین دوره جاری از بیان مدیران محترم برگزار کننده، به طور کلی در فراخوان‌های مطرح شده این چنین برداشت می‌شود اهداف و مولفه‌هایی دنبال و پیگیری نموده‌اند، از جمله:

۱ -ارتقاء کیفی و کمی آثار هنری شهری جزیره زیبای کیش

۲ -اعتالی فرهنگ بصری و هنری جامعه شهری و مخاطبان گردشگر جزیره زیبای کیش

۳ -اعتالی سرمایه فرهنگی جزیره زیبای کیش و نیل به فضاهای شهری جذاب گردشگری در ارتباط با هنر و آثار هنری جذاب و فاخر شهری

اما آیا در نگاه مخاطب فعال هنری و آگاه گاهاً آثار ارائه شده از لحاظ محتوایی و نیل به اهداف مطروحه این مهم برآورده شده است؟ و همچنین در پی ششمین تجربه جاری آیا هنرمندان صاحب ایده و مولف با آثاری که از کیفیات الزام برخوردار باشند و اثری منحصر به فرد را خلق نمایند دعوت شده‌اند؟

پس لاجرم برای پاسخ دادن به این سوالات پویشی که در آستانه ششمین سمپوزیوم مطرح می‌باشند بندهای فراخوان که برای انتخاب آثار الزاماتی را مطرح نموده و همچنین تصویر آثار منتخب را که برای اجرا در سمپوزیوم ششم انتخاب شده‌اند را از لحاظ بصری و محتوایی واکاوی می‌نماییم و در آخر نگاهی گذرا به آثار دورهای قبل تر می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الف) در بندی که تعداد مجاز آثار پیشنهادی هنرمندان را مشخص می‌نماید در جمله خبری مطرح می‌نماید که دبیرخانه انتخاب آثار از پذیرش آثار اجرا شده هنرمندان معذور می‌باشد (پس بنابراین واضح و مشخص اعلام نموده است که آثاری را که در جایی دیگر و سمپوزیومی دیگر اجرا شده است را نمی‌پذیرد.) پس با رجوع به تصاویر زیر اثری را می‌بینیم که در سمپوزیوم مجسمه کرمان ارائه شده و ساخته شده است.

اما در بررسی سایر انتخاب‌ها که بنا بر این دارد هدف فراخوان را مرتفع سازد و برای انتخاب آنها توقع می‌رود که مولفه‌هایی نظیر اقلیم و ارتباط با فضای جزیره زیبای کیش و همچنین شرایط زندگی در این آثار در نظر گرفته شده باشد با کمی سخت‌گیری و جستجوی تصویری مشابهت‌هایی را در آثار دیگر هنرمندان با رویکردهای شخصی خودشان و محتوای شخصی روش ایشان می‌یابیم.

*آثار پیتر میلت

و این دست مثال‌ها که خود به واضح نیاز به توضیح و سخنی ندارد و تصویر بهترین جواب را برای سوالات شکل گرفته در ذهن مخاطبین عام و همچنین مخاطبینی که تخصصی جریانات این چنین را دنبال می‌کنند ارائه می‌نماید بنا بر این آیا می‌توانیم خوش بین باشیم که آثار گذشته و آثار انتخابی این دوره از لحاظ محتوا مستقل بوده و از لحاظ پارامترهای هنری و مولفه‌های مطروحه در فراخوان قابل پذیرش است؟

آیا برگزار کننده با صرف انرژی بسیار و زحمات فراوان و هزینه جهت برگزاری فرایند سمپوزیوم به آثار فاخر و منحصر به فرد با محتوای مستقل که بیانگر ممارست و تالش هنرمند انتخاب شده دست پیدا کرده است تا که اعتلای فرهنگی جزیره زیبای کیش را رقم بزند و گامی موثر در جذب گردشگر هنری بردارد.

اما تنها جواب موثر و به دور از جانب داری در هر رویداد فرهنگی هنری در نگاه مخاطبان ضمن نظرسنجی از ایشان بهترین جواب بر رویداد پیش روی می‌باشد.

کد خبر 476588

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جزيره كيش کیش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جزیره زیبای کیش سمپوزیوم مجسمه مجسمه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، لیلا مقیمی، دبیر علمی و اجرایی این سمپوزیوم گفت: در این سمپوزیوم سعی شده است تا دو دیدگاه فرآیند طراحی از ابتدا و فرآیند باز طراحی یا مقاوم سازی به صورت برعکس بررسی شود و تلفیق این دو به بحث و مناظره گذاشته شد.

وی افزود: از آنجایی که موضوع تکنولوژی است، موضوعاتی مربوط به معماری، یادگیری در ماشین و بازطراحی سازه های تاریخی مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر علمی و اجرایی این سمپوزیوم کشور گفت: کشور ایران در یک منطقه خاص و دارای پیشینه تاریخی ارزشمند است؛ از این رو نگاه به طراحی های به روز، مدرن  و چشم انداز آن و نگاه به گذشته و بازطراحی ساختمان تاریخی در این سمپوزیوم مورد نقد قرار گرفت.

این سمپوزیوم دارای شش سخنران بود که با عناوین «چشم انداز آینده معماری کشورهای جهان اسلام» توسط محمدجواد مهدوی نژاد، «استفاده از فناوری‌های نوین چوب در مرمت» توسط صابر اسدی، «سیستم‌های پشتیبان تصمیم گیری احیایی-تطبیقی ابزار انتقال دانش درطراحی مناظر تاریخی» توسط پریچهر گودرزی،«تکنولوژی درAEC» توسط امیر حسین ستاری، «تکنولوژی و نماهای پیشرفته» توسط علی گوهریان، «طراحی و نوآوری-از تغییر در واقعیت» توسط کاوه یزدی فرد، «دانش یادگیری ماشین در طراحی معماری» توسط فرهبدحیدری ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • روشن: بازی با تراکتور برای استقلال حکم مرگ و زندگی دارد
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان