Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@10:09:58 GMT

کرونای انگلیسی پروازهای عراق را ممنوع می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۱۸۳۸

آفتاب‌‌نیوز :

طی ماه‌های گذشته و با همزمان با تولید و عرضه واکسن کرونا در جهان، کرونای جهش یافته جدیدی از انگلستان به نام کرونای انگلیسی شیوع پیدا کرد که به گفته متولیان بهداشت و درمان با توجه به جهش یافته بودن، این ویروس جدید به مراتب سریع‌تر و خطرناک‌تر کرونای چینی است. در همین راستا پروازهای انگلستان ممنوع اعلام شد و تاکنون این ممنوعیت ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اخیرا مسئولان وزارت بهداشت از ورود کرونای انگلیسی به کشور از طریق عراق خبر دادند و سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که باید در مراوردات با این کشور تجدیدنظر صورت گیرد.

وی طی روزهای گذشته درباره کرونای انگلیسی اظهار کرد: متاسفانه کانون اصلی گرفتاری ما در خوزستان با ویروس انگلیسی مسافرینی بودند که از کشور همسایه ما عراق می‌آمدند. ما مرزها را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری از مرزها نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از طرفی از وزیر کشور تقاضا کردم که به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ابلاغ کنند که مرزهای ما به عراق از مسیر استان های غربی مانند کرمانشاه و ایلام به سرعت بسته شود و تردد نداشته باشیم. همچنین تصمیم گرفتیم که پروازهای به استان خوزستان را مدیریت کنیم. همکارانم در بیماریابی به شدت دارند کار می کنند. همچنین قرار شد مسیر رفت و آمد قسمت های شمال و شرق استان که آلودگی به ویروس موتاسیون یافته را نداشته با قسمت های دیگر قطع شود.

این هشدارهای در حالی مطرح شد که همچنان پروازهای ایران و عراق برقرار است. تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری – روز گذشته در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه درباره اینکه با توجه به هشدار وزارت بهداشت نسبت به ورود کرونای انگلیسی از طریق عراق به ایران آیا پروازهای این کشور لغو خواهند شد یا خیر؟ گفت: تا کنون هیچ گونه مصوبه یا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای ممنوع شدن پروازهای عراق به دست ما نرسیده است اما منظور وزارت بهداشت بسته شدن مرز زمینی بین این دو کشور بوده و اگر دستورالعملی وجود داشته باشد قطعا آن را اجرایی خواهیم کرد.

حالا و در شرایطی که ممنوعیت پروازهای انگلستان تا ۲۰ اسفند ماه تمدید شده است، باید دید آیا پروازهای عراق به سرنوشت پروازهای انگلستان و ژاپن دچار شده و ممنوع می‌شوند یا آنکه تغییر و تحولات جدیدی برای محدودیت یا ممنوعیت پرواز به این همسایه غربی به وجود نخواهد آمد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: عراق کرونا کرونای انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!

طی امروز و فردا استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۶ و ٧ اردیبهشت)، طی این مدت استقرار هوای پایدار و افزایش دما طی روز در نیمه غربی کشور و تداوم فعالیت سامانه بارشی در بخش‌های شرقی و مرکزی کشور پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز کماکان بارش‌های رگباری و گاهی شدید همراه با رعدوبرق و تگرگ و وزش تندباد در بخش‌های مرکزی و جنوب شرق کشور به‌ویژه ارتفاعات کرمان، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد که می‌تواند منجر به جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، رانش و لغزش زمین و ریزش سنگ شود.

طی این روز همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت شامل کوهنوردی، دره‌نوردی، پرواز‌های تفریحی، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و … در این مناطق مخاطره آمیز است.

براین اساس روز جمعه بارش‌ها با شدت کمتر و محدودتر در بخش‌های جنوب شرق کشور به‌صورت رگبار و رعدوبرق ادامه دارد و در سایر مناطق کشور با توجه به استقرار هوای پایدار، افزایش دما طی روز و گاهی وزش باد مهمترین پدیده جوی است.

با توجه به بارش قابل ملاحظه برف طی روز‌های گذشته در قله‌های مرتفع البرز شرقی، شرایط برای وقوع بهمن در این مناطق مهیاست بنابراین از تردد در مسیر‌های مستعد بهمن اجتناب شود.

همچنین وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران، طی این مدت استقرار هوای پایدار پیش‌بینی می‌شود و روز‌ها آفتابی و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوهنوردی ممنوع!
  • چاقو کشی دختر دانش آموز علیه معلمان در انگلستان
  • تداوم بارش‌های رگباری در این استان‌ها/ کوه‌نوردی ممنوع!
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!