Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:41:13 GMT

هشدار حریرچی در مورد ۲۵ روز آینده/وضعیت ویروس انگلیسی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۹۲۰۱۲

هشدار حریرچی در مورد ۲۵ روز آینده/وضعیت ویروس انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج حریرچی در گفتگو با خبر شبکه یک سیما، با بیان اینکه ویروس انگلیسی بسیار تهاجمی و از مرزها وارد خوزستان شده است، افزود: تعداد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از ۲۰۰ نفر در روز به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این استان و تعداد بستری ها در مقایسه با یک ماه پیش از ۱۰۰ نفر به هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: با توجه به اینکه نسبت ابتلا در عراق ۱۰ برابر شده اگر شیوه نامه های بهداشتی در خوزستان و استان های مرزی رعایت نشود ممکن است چنین فاجعه ای در این استان ها رخ دهد.

وی گفت: عامل تشدید کننده ویروس انگلیسی رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی است و متأسفانه در برخی شهرهای خوزستان استفاده از ماسک به زیر ۵ درصد و نزدیک صفر رسیده است.

حریرچی افزود: در حالی که باید در ۱۱ شهرستان خوزستان مقررات شهرهای قرمز رعایت شود این دستورالعمل ها نه در بازار، نه در صنوف و نه در برخی دستگاه های دولتی رعایت نمی شود.

وی گفت: اکنون شیوه نامه ها ۵۰ درصد در شهرهای قرمز خوزستان رعایت می شود.

حریرچی افزود: تردد به خارج از استان خوزستان و ورود به این استان و تردد بین شهری ممنوع شده است و مرزها بسته شده اند اما برخی پروازها و ترددهای بین استان انجام می شود و برخی بازارها و پاساژها باز هستند و دستفروشی به صورت کامل انجام می شود.

وی گفت: برای مقابله با ویروس کرونا هیچ راهی جز رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تشدید محدودیت ها وجود ندارد.

حریرچی افزود: اکنون فشار سنگینی به بیمارستان های خوزستان وارد شده که ممکن است در خدمت رسانی دچار مشکل قابل توجهی شویم.

وی گفت: خوزستان به خیز سوم بیماری کرونا وارد شده و در استان آذربایجان غربی نیز روند ابتلا صعودی است.

حریرچی افزود: اکنون حدود ۱۳۰ کشور حتی یک واکسن کرونا نیز دریافت نکرده اند و فقط ۲ و ۷ دهم درصد مردم جهان یک دوز واکسن تزریق کرده اند.

وی گفت: پیش بینی می شود فرآیند واکسیناسیون در کشورهای با درآمد متوسط، یک تا دو سال و در کشورهای فقیر تا سال ۲۰۲۷ میلادی زمان ببرد.

حریرچی افزود: تا آن زمان باید شیوه نامه های بهداشتی رعایت شود و اگر در ۲۵ روز آینده این شیوه نامه ها را رعایت کنیم عید نوروز آرامی خواهیم داشت.

وی گفت: در آمریکا هر ۱۰ روز یک بار تعداد مبتلایان به ویروس انگلیسی دو برابر می شود و در انگلیس بیش از ۹۵ درصد، فرانسه بیش از ۶۰ درصد و کشورهای دیگر اروپای غربی حدود ۵۰ درصد موارد بیماری کرونا بر اثر ویروس انگلیسی است.

حریرچی افزود: پیش بینی می شود در سه ماه آینده ویروس غالب همه دنیا نوع انگلیسی باشد.

کد خبر 5153062

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ایرج حریرچی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا آمار کرونا سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داروخانه واکسن کرونا سلامت مردان سازمان غذا و دارو سعید نمکی پاتولوژی سیما سادات لاری آزمایشگاه بانک جهانی شیوه نامه های بهداشتی ویروس انگلیسی شیوه نامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۹۲۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در بیست و سومین فصل از لیگ برتر، خطر سقوط به دسته اول حسابی یقه تیم‌های جنوبی را گرفته و هیچ کدام از سه تیم جنوب فوتبال کشور، وضعیت خوبی در جدول ندارند. فولاد خوزستان هم در این فصل از چنين قاعده‌ای مستثنی نیست.

ریشه بحرانی که اکنون گریبان فولاد خوزستان را گرفته، به اتفاقات ابتدای فصل جاری برمی‌گردد و اگرچه با ایجاد تغییرات مدیریتی و فنی تا حدی این باشگاه سر و شکل بهتری گرفته، اما همچنان قرمزپوشان اهوازی خطر سقوط را احساس می‌کنند و امیدوارند در 6 هفته پایانی از این بحران عبور کنند.

فولاد که چهارمین تیم پرافتخار فوتبال ایران محسوب می‌شود، روزگاری برای خود آقایی می‌کرد و جولان می‌داد. ملادن فرانچیچ و حسین فرکی سرمربیانی بودند که با فولاد توانستند به ترتیب در لیگ‌های چهارم و سیزدهم، قهرمان شوند و دو مرتبه قهرمانی لیگ برتر را برای قرمزهای خوزستان به ارمغان بیاورند.

سیدمحمد علوی، حسین کعبی، ایمان مبعلی، جلال کاملی‌مفرد، علی بداوی بختیار رحمانی، سروش رفیعی، آرش افشین و بسیاری از ستاره‌های دیگر وقت تیم ملی از دل همین تیم فولاد خوزستان به فوتبال ایران معرفی شدند.

فقط 6 بازی به پایان بیست و سومین دوره لیگ برتر باقی مانده و فاصله فولاد با منطقه سقوط پنج امتیاز است و صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان هم چشم به لغزش فولاد دوخته‌اند. حالا هواداران فولاد امیدوارند که تیم محبوب‌شان از این بحران در هفته‌های آینده عبور کند که اگر این اتفاق رخ بدهد، این امید وجود دارد که فصل بعد دوباره از قهرمان سابق لیگ برتر تیمی را ببینیم که با حضور در بالای جدول هوادارانش را خوشحال می‌کند.

بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه فولاد هم در نشست خبری اخیر خود اشاره‌هایی به برنامه‌های این باشگاه برای موفقیت در فصل آینده داشت.

در یکی دو ماه گذشته حمایت‌هایی که مسئولان کارخانه فولاد از باشگاه انجام دادند و اقداماتی که در راس مدیریت این باشگاه رخ داده، نشان از امیدواری به آینده‌ای بهتر دارد. پس می‌توان امید داشت که اگر فولادی‌ها به سلامت از بحران کنونی عبور کنند و در لیگ برتر باقی بمانند، دوباره این تیم را در شرایطی مناسب از جدول رده‌بندی تماشا کنیم.

دیگر خبرها

  • هشدار انریکه به دورتموند: چیزی برای از دست دادن نداریم
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • عدالت باید در اجرای پروژه‌های عمرانی خوزستان رعایت شود
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • قهرمان سابق لیگ به یک شرط دوباره مدعی می‌شود
  • هشدار تندباد و گرد و خاک برای خوزستان